خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > طرز تهیه ۱۱ ماسک فوق العاده برای جوش صورت

طرز تهیه ۱۱ ماسک فوق العاده برای جوش صورت

طرز تهیه ۱۱ ماسک برای جوش صورت

استفاده از ماسک های طبیعی یکی از بهترین راه های پیشگیری از جوش زدن و رفع جوش صورت می باشد . در ادامه بهترین ماسک های خانگی برای جوش صورت را به شما معرفی کرده ایم . با استفاده ی مداوم از این ماسک های فوق العاده برای جوش صورت پوستی صاف و شفاف داشته باشید .

طرز تهیه 11 ماسک فوق العاده برای جوش صورت

ماسک ضد جوش با مواد خانگی و در دسترس همگان گاهی می‌تواند از درمان‌ها و داروهای گران قیمت بسیار موثرتر باشد. کافی است پوست خود را بشناسید و علت جوش را بیابید تا ماسک‌های مناسب خود را پیدا کنید. دقت کنید که علت پیدایش همه جوش‌ها یکسان نیست به همین دلیل باید ماسک‌ها و داروهای مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برایتان موثرتر است. در این مطلب ۱۱ ماسک ضد جوش خانگی را با طرز تهیه آن به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین مواد برای ماسک ضد جوش خانگی

  • عسل یک آنتی بیوتیک قدرتمند طبیعی است.
  • سرکه سیب دارای خاصیت قلیایی است که سطح pH پوست را متعادل می‌کند.
  • لیمو قابضی طبیعی است که تولید چربی پوست را کنترل می کند.
  • زردچوبه دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است.
  • جوش شیرین عامل ضد میکروبی و ضد قارچی است و در حالی که به آرامی لایه برداری می‌کند، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد.
  • آلوئه ورا عامل ضد التهابی و سرشار از آنتی اکسیدان است.
  • دارچین یک عامل ضد میکروبی طبیعی است.
  • سیر ضد ویروس و ضد قارچ است. این گیاه، آنتی اکسیدانی دارد که جوش را درمان می کند.
  • گلاب ضد التهاب است.
  • نمک دریایی یا نمک معمولی که ضد باکتری و لایه بردار است و باعث خشک شدن چرک درون جوش می‌شود.

۱. ماسک ضد جوش عسل

عسل ماده‌ای با خاصیت آنتی باکتریال بوده و دقیقاً به همین دلیل است که با گذشت زمان فاسد نمی‌شود. فعالیت ضدباکتریایی عسل روی پوست موجب نابود کردن باکتری‌ها و در نتیجه از بین رفتن جوش‌های چرکی می‌شود. شما می‌توانید عسل طبیعی را مستقیماً روی پوست و جوش‌ها (به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه) قرار دهید تا با باکتری ها مقابله کنید و التهاب و قرمزی را نیز رفع کنید سپس با آب ولرم بشویید.

همچنین می‌توانید عسل را با آب لیمو ترکیب کنید و یک ماسک ضد آکنه قوی تهیه کنید.

  • ۱ قاشق عسل طبیعی
  • ۲ قاشق آبلیموی طبیعی
این دو ماده را ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. بگذارید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. هفته‌ای دو بار از ماسک عسل و آبلیمو برای درمان جوش‌ها استفاده کنید.
جوش صورت در بسیاری از موارد به دلیل فعالیت باکتری‌هایی مانند «پروپیونی باکتریوم آکنس» پدید می‌آید. همانطور که اشاره شد، عسل خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و می‌تواند فعالیت باکتری‌ها از جمله باکتری‌های عامل جوش را متوقف کند. از طرفی لیمو خاصیت آنتی‌اکسیدان داشته و به از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های پوستی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با طرز تهیه ماسک عسل برای زیبایی پوست و مو و روش استفاده از آن آشنا شوید، مطالعه مطلب مربوطه را به شما توصیه می‌کنیم.

۲. ماسک زردچوبه برای جوش

زرچوبه خاصیت ضدعفونی، ضدباکتری و ضدالتهابی دارد که آن را در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند.

جوش صورت معمولاً بر اثر فعالیت بیش از حد غدد سبوم یا وجود باکتری‌های مولد جوش، ایجاد می‌شود. «ماسک زردچوبه و آبلیمو» علاوه و بر تنظیم و تعدیل چربی پوست می‌تواند فعالیت باکتری‌ها را هم متوقف کند. شما با اضافه کردن سفیده تخم مرغ به این ترکیب می‌توانید عناصر مورد نیاز و مغذی سلول‌های پوستی را هم تأمین کنید.

  • ۱ قاشق زردچوبه
  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱ یا ۲ قاشق آبلیمو

این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود. سپس با یک برس تمیز ماسک را روی صورت پخش کنید و با یک لایه دستمال کاغذی هر ناحیه از صورت را بپوشانید.

می‌توانید ماسک را به صورت چندلایه روی پوست پخش کنید. بگذارید تا ماسک روی صورت کاملاً خشک شود. پس از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه ماسک را از روی صورت جدا کنید و با آب سرد آبکشی کنید.

۳. ماسک جوش شیرین برای جوش و جای جوش

مهم‌ترین خاصیت جوش شیرین برای پوست، خاصیت ضدقارچی بودن آن است. ماسک جوش شیرین به عنوان یک لایه‌بردار قوی پوست صورت برای درمان لکه‌های صورت، جای جوش‌ها و درمان جوش صورت به عنوان یک ماده موثر شناخته می‌شود. همچنین جوش شیرین می‌تواند pH پوست را تنظیم کند و به این دلیل باعث از بین رفتن یا محو شدن لکه‌های ناشی از جای جوش شود.

۲ قاشق غذاخوری آب و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد از شستن صورت و پاک کردن آن، با یک پنبه تمیز روی پوست خود اعمال کنید، بعد از ۱۵ دقیقه با آب شستشو دهید و بعد از آن، از مرطوب کننده استفاده کنید. از این ماسک ضد جوش ۱ بار در هفته استفاده کنید (زیرا PH جوش شیرین بسیار بالاست.)

اگر برای جوش‌های سرسیاه به دنبال ماسک خانگی می‌گردید، یک قاشق چایخوری آبلیمو را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط و استفاده کنید.

۴. ماسک ضد جوش سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت ضد عفونی‌کننده و ضد میکروبی دارد. استفاده از ماسک سرکه سیب باعث جذب چربی اضافی پوست (از دلایل بروز جوش) می‌شود و با متعادل کردن سطح pH پوست می‌تواند به خشک کردن جوش‌ها کمک کند و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

در ساده ترین شکل، می‌توانید کمی سرکه سیب را با آب رقیق کنید و با پنبه روی پوست صورت بمالید و بعد از ده دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. اما یک روش دیگر تهیه ماسک سرکه سیب را هم به شما آموزش می‌دهیم:

  • ۱ قاشق سرکه سیب خالص
  • ۲ قاشق دم کرده چای سبز
  • ۵ قاشق چای خوری شکر
  • ۱ قاشق عسل

ابتدا سرکه سیب و دم کرده چای سبز را مخلوط کنید. سپس شکر را به محلول اضافه کرده و هم بزنید، در انتها عسل را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی تشکیل شود.

چای سبز و سرکه سیب به کاهش چربی پوست کمک می‌کنند، عسل باکتری‌ها را می‌کشد و شکر سلول‌های مرده را از بین می‌برد. این ماسک می‌تواند به کاهش التهاب پوست‌های نازک و حساس کمک کند.

۵. ماسک ضد جوش آلوئه ورا

خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه‌های پوستی، جوش و سایر مشکلات پوستی مفید است. شما می‌توانید بعد از شستن صورت، ژل آلوورا را از برگ آن استخراج کرده و روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد بشویید. این درمان را هر روز تکرار کنید.

همچنین برای آماده کردن ماسک ضد جوش آلوورا و عسل، برگ‌های آلوئه ورا را بشویید و به قطعات کوچک تقسیم کنید و آنها را در آب در حال جوش ریخته و بگذارید ۱۵ دقیقه بجوشد و سپس تکه‌های آلوئه ورا را فورا از آب جدا کنید.

۴ قاشق غذاخوری عسل را در آب گرم بریزید و بگذارید عسل در آب حل شود و آب عسل را با آب حاوی آلوئه ورا ترکیب نمایید. پس از خنک شدن ترکیب ساخته شده، ترکیب ماسک آلوئه ورا ساخته شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. این ماسک را هفته‌ای ۱ بار استفاده کنید .

۶. ماسک نمک برای رفع جوش‌های چرکی

نمک باعث خشک شدن چرک درون جوش و کشته شدن باکتری‌های آکنه می‌شود و همچنین خاصیت لایه‌برداری دارد. برای تهیه ماسک نمک دریایی می‌توانید در ساده ترین حالت ممکن، ۲-۳ قاشق نمک را با ۱-۲ قاشق آب آشامیدنی مخلوط کنید. (مقدار آب باید کمتر از نمک باشد تا نمک در آب حل نشود.) پس از آنکه نمک و آب را مخلوط کردید ۲-۳ دقیقه بگذارید مواد استراحت کنند و سپس یک لایه ضخیم از آن را به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه بر روی صورت بگذارید و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

اما اگر نمک دریایی در دسترس دارید، تهیه ماسک ضد جوش زیر را توصیه می‌کنیم:

دو قاشق چایخوری نمک دریایی (ترجیحا آسیاب شده باشد) با چهار قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را بر همه قسمت‌های صورت بمالید. اجازه دهید ماسک نمک دریایی و عسل به مدت ده الی پانزده دقیقه بماند. پیش از شستن، یک پارچه را در آب ولرم خیس کرده. پارچه گرم را به مدت سی ثانیه بر روی صورتتان قرار دهید. سپس با آب ولرم بشویید. این کار را بیشتر از سه بار در هفته انجام ندهید.

۷. ماسک دارچین

ماسک دارچین با عسل، از بهترین ماسک های ضد جوش خانگی، در دسترس و ارزان است که اثربخشی بالایی دارد، خاصیت ضد میکروبی دارد و چربی پوست را متعادل می‌کند. بهترین زمان استفاده از ماسک دارچین و عسل، قبل از خواب است. این ماسک بیشتر برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود.

  • پودر دارچین ۳ قاشق چایخوری
  • عسل به مقدار لازم

دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مرهم قابل استفاده به شکل خمیر به دست آید. شما میتوانید ماسک را در نواحی جوش زده و یا کل صورت اعمال کنید. خمیر حاصل شده را با کمی آب مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید و صبح زود با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. این ماسک برای رفع جوش صورت، باید برای دو هفته مورد استفاده قرار بگیرد.

۸. ماسک ضد جوش سیر

سیر برای جلوگیری از گرفتگی منافذ، از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده جوش و کاهش التهاب مفید است. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن در رفع جوش موثر است. ترکیب سیر له شده با عسل یک ماسک ضد جوش قوی خواهد بود. اما اگر پوست حساسی دارید بهتر است آن را قبلا کمی روی پوست دست امتحان کنید و در صورت حساسیت داشتن، از مصرف این ماسک صرف نظر کنید.

  • ۱ قاشق چایخوری خمیر سیر
  • ۱ قاشق چایخوری عسل

خمیر سیر و عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. خمیر را روی صورت خود بمالید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. صورت خود را به خوبی بشویید و آهسته آن را خشک کنید.
هفته ای یک یا دو بار می توانید از این ماسک استفاده کنید. (به جای عسل می‌توانید از شیر یا آبوئه ورا استفاده کنید. همچنین اگر پوست خشکی دارید کمی روغن جوجوبا یا روغن نارگیل اضافه کنید)

۹. ماسک گلاب

گلاب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و از بین برنده طبیعی جوش ،آکنه و لکه‌های پوستی است و به همراه گلیسیرین برای درمان جوش‌ها و آکنه افراد با پوست چرب بسیار مفید است.برای درست کردن ماسک ضد جوش گلاب ۲ روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۱۰. ماسک خیار، گلاب و آبلیمو

ماسک خیار، گلاب و آبلیمو برای درمان جوش سر سفید و التهابی بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک، خیار رنده شده را با دو قاشق گلاب مخلوط کنید. سپس یک یا دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید و اجازه دهید یک ساعت در یخچال بماند. سپس با یک برس نرم، این ماسک را روی صورت و جوش‌ها پخش کنید. ماسک باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

۱۱. ماسک گلاب و جوش شیرین

مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش‌های خود قرار دهید و صبح روز بعد بشویید.
کاربران عزیز، در صورتی که پوست خشکی دارید هر یک از این ماسک های ضد جوش خانگی را می‌توانید با کمی روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و استفاده نمایید.
منبع:setare.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *