خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > دمنوش مناسب جوش صورت چیست؟

دمنوش مناسب جوش صورت چیست؟

بهترین دمنوش برای جوش صورت 

چطوری جوش های صورت را از بین ببریم ؟ دمنوش های گیاهی یکی از کم هزینه و بی خطر ترین راه های درمان جوش خانگی می باشند . در ادامه با دمنوش های مناسب جوش صورت و راه های درمان جوش صورت با گیاهان دارویی بیشتر آشنا می شوید .

دمنوش مناسب جوش صورت

دمنوش مناسب جوش صورت

دمنوش آویشن برای رفع جوش و آکنه

مواد لازم

  • ۱۰ گرم برگ آویشن خشک
  • عسل
  • ۱/۴ لیتر آب‌جوش

طرز تهیه

  1. برگ آویشن خشک را در آب‌جوش بریزید
  2. اجازه دهید ۱۵ دقیقه دم بکشد
  3. عسل را برای شیرین کردن آن استفاده کنید
  4. روزی سه فنجان میل کنید

آویشن خواص بسیار زیادی دارد، مخصوصاً دمنوش آن به سلامت پوست و زیبایی آن کمک می‌کند، این گیاه مناسب برای درمان و از بین بردن عفونت‌های بدن است. دمنوش این گیاه برای هضم غذا و درمان اسهال فوق‌العادست. توجه داشته باشید مصرف زیاد این گیاه جهت سقط جنین می‌شود و باعث می‌شود انعقاد خون به تاخیر بیافتد به همین خاطر افرادی که قصد دارند عمل جراحی انجام دهند از دو هفته قبل مصرف این گیاه را متوقف کنند.

(هفته ای ۲ بار بخور آویشن نیز کمک بسیار زیادی در رفع جوش های صورت دارد )

دمنوش بـابونه برای جوش صورت :

قرن‌هـاسـت که دمنوش بـابونه به عنوان یک داروی محبوب در طب سنتی کشـورهـای مختلف اسـتفاده مـی‌شـود. چـای بـابونه یکی از بهترین دمنوش هـای گیاهی برای درمـان جوش و آکنه محسوب مـی‌شـود؛ زیرا خاصیت آنتی اکسیـدانی، ضد التهـابی و ضد بـاکتریایی دارد. نوشیـدن دمنوش بـابونه مـی‌توانـد شـدت جوش‌ و آکنه را کاهش دهد و از ایجاد شـدن التهـابـات بعدی نیز پیشگیری کنـد.

اسـتفاده موضعی از این دمنوش نیز مـی‌توانـد در از بین رفتن سـریع‌تر جوش موثر بـاشـد. مشخص شـده اسـت که اثر اسـتفاده موضعی از دمنوش بـابونه در کاهش التهـاب پوسـت چیزی برابر بـا پمـاد هیـدروکورتیزون ۱ درصد اسـت. بـا اضافه کردن عسل، آبـلیـمو یا سایر مواد طبیعی ضد جوش به دمنوش بـابونه مـی‌توان اثر ضد التهـابی و آنتی اکسیـدانی آن را دوچنـدان کرد.

دمنوش برگ بید برای رفع جوش و آکنه

مواد لازم

  • ۱۰ گرم برگ بید
  • ۱۰ گرم برگ کاسنی
  • ۵ گرم ریشه شاتره

طرز تهیه

  1. برگ بید، برگ کاسنی و برگ ریشه شاتره را باهم مخلوط کنید
  2. مخلوط را خوب آسیاب کنید
  3. روزانه یک قاشق غذاخوری از پودر به دست آمده را با ۱/۴ لیتر آبجوش دم دهید.
  4. پنج دقیقه به دمنوش اجازه دم دهید بعد بنوشید.

برگ درخت بید خواص زیادی دارد و مانند آسپرین عمل می‌کند و از حمله قلبی و سکته مغزی هم جلوگیری می‌کند. گیاهی است که از عفونت جلوگیری می‌کند و بدن را ضدعفونی می‌کند. مهم‌ترین مسئله در رابطه با این گیاه این است که کاهنده میل جنسی است و خانم‌های باردار، مادران شیرده و کسانی که کم کاری تیروئید دارند نباید از آن استفاده کنند. کلاً برگ درخت بید را سعی کنید خود سر استفاده نکنید.

دمنوش گزنه برای درمان جوش :

دمنوش گزنه خون را تصفیه و سم‌زدایی مـی‌کنـد. این امر بـاعث مـی‌شـود تا پوسـتی صاف و بـدون جوش داشته بـاشیـد. این دمنوش حتی بر سلامت مو نیز تاثیرات مثبتی دارد. دمنوش گزنه سـرشار از ویتامـین‌هـای گروه B، ویتامـین K، سلنیوم و روی اسـت. این عوامل دسـت به دسـت هم داده و پوسـت و مو را تقویت مـی‌کننـد.

دمنوش گل عینک برای رفع جوش و اکنه

مواد لازم

  • ۲ قاشق چای‌خوری گل عینک
  • ۱/۴ آب‌جوش

طرز تهیه

  1. گل عینک را با آب‌جوش مخلوط کنید
  2. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد
  3. روزی سه مرتبه ناشتا، عصر و شب قبل از خواب بنوشید.

این گیاه فوق‌العاده زیبا تا الان برای آن مضرراتی ثبت نشده است، از این گل همچنین برای افزایش حافظه و آب آمدن از چشم یا رفع خستگی چشم نیز استفاده می‌شود.

دمنوش نعناع برای جوش صورت:

دمنوش نعناع یکی از بهترین دمنوش هـای گیاهی برای درمـان جوش و آکنه اسـت؛ زیرا دارای خاصیت ضد آنـدروژنی بوده و مـی‌توانـد تعادل هورمونی را به بـدن برگردانـد. اگر جوش و آکنه‌ای که شمـا بـا آن دسـت و پنجه نرم مـی‌کنیـد به علت نوسانات هورمونی یا افزایش هورمون مردانه به وجود آمده اسـت، توصیه مـی‌کنیـم حتمـاً دمنوش نعناع را امتحان کنیـد. چرا که نعناع بـاعث تولیـد هورمون‌هـای جنسی زنانه مـاننـد اسـتروژن مـی‌شـود و از این رو، جوش و آکنه را کاهش مـی‌دهد.

جالب اسـت بـدانیـد که چـای نعناع یکی از رایج‌ترین داروهـای طبیعی اسـت که مصرف آن به بیـمـاران مبتلا به مشکلات هورمونی مـاننـدPCOS توصیه مـی‌شـود. یک پژوهش نشان داد زنانی که به مدت ۵ روز ۲ فنجان چـای نعناع در روز مـی‌نوشنـد، تسـتوسـترون (هورمون مردانه) موجود در خون آن‌هـا کاهش مـی‌یابـد.

دمنوش نعناع علاوه بر تاثیرات مثبت هورمونی، اثر آنتی اکسیـدانی نیز دارد و از پوسـت در برابر التهـاب و آسیب محافظت مـی‌کنـد. این دمنوش اکسیـداسیون چربی را کاهش داده و بـاعث کاهش تعداد رادیکال‌هـای آزاد مضر مـی‌شـود. به همـین دلیل اسـت که از بروز جوش و آکنه و همچنین مسدود شـدن منافذ پوسـت جلوگیری مـی‌کنـد. به دلیل تغییرات هورمونی که دمنوش نعناع در بـدن ایجاد مـی‌کنـد بـایـد به مقدار متوسط مصرف شـود. پس یادتان بـاشـد در مصرف آن زیاده‌روی نکنیـد. همچنین زنان بـاردار و شیرده نیز نبـایـد دمنوش نعناع بنوشنـد.

دمنوش بنفشه برای رفع جوش و آکنه صورت

مواد لازم

  • ۵ گرم گل بنفشه فرنگی
  • ۱/۴ آب‌جوش

طرز تهیه

  1. گل بنفشه را با آب‌جوش مخلوط کنید
  2. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.
  3. سه مرتبه ناشتا، عصر و شب قبل از خواب میل کنید

گل بنفشه مناسب کاهش دما کلی بدن می‌باشد که باعث رفع جوش‌های گرمایی می‌باشد، مناسب برای درد سینه و جلوگیری کننده سرطان سینه می‌باشد و همچنین درمان برفک دهان است. استفاده بیش از حد این گیاه باعث سنگینی معده و حالت تهوع می‌کند.

درمان خانگی امروز هم به پایان رسید، امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. ما در بی‌جامه سعی می‌کنیم مطالبی عالی برای شما عزیزان آماده کنیم. حتما نظرات خود را در رابطه با مصرف این دمنوش گیاهی بنویسید.

چـای ترش برای جوش صورت :

یکی از مؤثرترین مواد برای سلامت پوسـت انسان، چـای ترش اسـت. این چـای سـرشار از مواد آنتی اکسیـدان بوده و به دلیل دارا بودن ویتامـین c به جوان شـدن پوسـت و کمک به رفع چین و چروک هـای پوسـتی کمک مـی کنـد. نوشیـدن چـای ترش منجر به بهبود سـریعتر زخم هـا در اثر خواد ضد بـاکتریایی مـی شـود. از مهمترین خواص چـای ترش برای پوسـت صورت مـی توان به عملکرد آن به عنوان پاک کننـده طبیعی پوسـت به دلیل حضور پایـدارکننـده هـای طبیعی در آن اشاره نمود که منجر به شفاف شـدن پوسـت مـی شـود.

چـای ترش علاوه بر کاربرد به عنوان دمنوش برای جوش صورت، در طب سنتی برای کنترل و درمـان افسـردگی، بهبود هضم غذا و عملکرد شکم نیز توصیه شـده اسـت. در صورت تمـایل مـی توان پیش از مصرف دمنوش چـای ترش، مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کرده و آن را مـیل کرد.

بـایـد بـدانیـد که نتیجه اسـتفاده از دمنوش هـای گیاهی برای درمـان جوش به انـدازه روش‌هـای نوین پزشکی چشمگیر و سـریع نیسـت؛ امـا راحت، موثر، کم‌هزینه و بی‌خطر اسـت. بسیاری از افراد توانسـته‌انـد بـا اسـتفاده موضعی و خوراکی از دمنوش‌هـای گیاهی به راحتی موفق به درمـان جوش و آکنه شـونـد

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *