خانه > سرگرمی > معما و تست هوش > معمای المپیادی / پهلوان و میل های زورخانه + جواب معما

معمای المپیادی / پهلوان و میل های زورخانه + جواب معما

معمای پهلوان و میل زورخانه

معما ، تست هوش و ضرب المثل ها یکی از جذاب ترین بازی های فکری برای کودکان و بزرگسالان می باشد. در ادامه این مطلب از حیاط خلوت معمای جالب همراه با جواب تصویری را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. فقط برای تست توانایی های ذهنی خودتان پیشنهاد میکنم پیش از دیدن جواب خوب فکر کنید و خودتان جواب را به دست آوردی.

پهلوان خواسته که ۹ میل زورخانه را از نقاطی که با دایره توخالی نمایش داده شده به نقاطی که با دایره توپر نمایش داده شده ببرد…

پهلوان پوریای ولی از یاور خواسته که ۹ میل زورخانه را از نقاطی که با دایره توخالی نمایش داده شده به نقاطی که با دایره توپر نمایش داده شده ببرد، به نحوی که مجموع فواصل ۹ جفت نقطه ابتدایی و انتهایی، بیشترین مقدار ممکن شود. (دقت کنید که در هر نقطه یک میل قرار می گیرد.) در این صورت میل های الف و ب و ج به ترتیب باید به کدام نقاط منتقل شوند؟

معمای المپیادی / پهلوان و میل های زورخانه + جواب معما

پاسخ معما را در پایین ببینید

*******************

پاسخ معمای المپیادی ‘پهلوان و میل های زورخانه’

پاسخ: ۵ می باشد.

معمای المپیادی / پهلوان و میل های زورخانه + جواب معما

جواب معمای المپیادی

در هر چهار ضلعی محدب مجموع طول قطرها از مجموع طول دو ضلع روبرو بیشتر است.

با نوشتن نامساوی مثلث برای مثلث های ABI و CDI مشاهده می کنیم که: AD + BC > AB + CD

ادعا می کنیم اگر مجموع فواصل ۹ زوج نقطه بیشترین مقدار شود، باید هر دو مسیری بین نقاط ابتدایی و انتهایی همدیگر را قطع کنند. زیرا اگر میل نقطه A به B و میل نقطه C به D برود و AB و CD برخورد نداشته باشند، طبق لم بالا با بردن میل نقطه A به D و میل نقطه C به B مسیر بیشتری طی می شود. حال به میل نقطه ب در صورت سوال نگاه کنید. این میل تنها به نقطه ای ۷ می تواند منتقل شود تا با تمام مسیرها برخورد داشته باشد. (اگر به این نقطه نرود با مسیری که به نقطه ۷ می رسد برخورد ندارد.) پس نقطه ب به نقطه ۷ می رود.

به همین شکل شمال غربی ترین میل نیز باید به نقطه ۳ برود. به همین طریق می توان بررسی کرد که میل های نقاط ج، بالا، پایین و سمت راست الف نیز باید به ترتیب به نقاط ۶ ،۲ ،۴ و ۸ بروند تا با تمام خطوط دیگر برخورد کند اما میل های روی قطر مربع باقی می مانند. این میل ها به هر ترتیبی به نقط ۵ ،۱ و ۹ منتقل شوند مجموع جابه جایی ثابت می ماند. بنابراین برای جای گذاری میل نقطه الف سه حالت وجود دارد و به طور یکتا مشخص نمی شود.

گردآوری: بخش معما و تست هوش حیاط خلوت

منبع:ihoosh.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تست هوش و معما: قاتل را پیدا کنید! + جواب

هوش کاراگاهی خود را امتحان کنید؟! در این مطلب از سایت حیاط خلوت همراه ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *