خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > چرا در این قسمت ها از صورت جوش ایجاد می شود؟

چرا در این قسمت ها از صورت جوش ایجاد می شود؟

چرا در این قسمت ها از صورت جوش ایجاد می شود؟

یکی از پرتکرارترین سوالی که برای افراد مختلف ایجاد می شود این است که چرا بخش هایی از صورت بیشتر از سایر نواحی جوش می زند. این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد و در همه افراد یکسان نیست. اما به طور کلی جوش زدن صورت از عوارض پوست های چرب بوده و بسیار ناخوشایند است. به ویژه آنکه ظاهر پوست را تغییر می دهد و حس بدی در افراد ایجاد می کند. استفاده از محصولات مراقبتی مانند کرم، سرم یا تونر ضد جوش تا حد زیادی می تواند مانع از ایجاد جوش و آکنه شود. در این مقاله به بررسی دلایل جوش زدن بخش های مختلف صورت و راه های درمان آن می پردازیم.

دلایل جوش

برای خرید انواع تونر ضد جوش میتوانید از سایت araskharid.com اقدام کنید.

دلایل جوش

برخی افراد از طریق ژنتیک ویژگی های پوستی را از والدین به ارث می برند و درگیر جوش و آکنه می شوند. سلول های پوست چرب سبوم زیادی تولید می کنند و آن را به سطح پوست انتقال می دهند. راه خروج این چربی ها از منافذ پوستی است. حال اگر منافذ سلولی توسط موادی مانند سلول های مرده یا سایر مواد زاید مسدود شوند، چربی ها در منافذ محبوس شده و به صورت جوش ظاهر می شود. سلول های مرده به صورت طبیعی در سطح پوست وجود دارند. برای اینکه این سلول ها زمینه ساز جوش و آکنه نشوند لازم است هر چند وقت لایه برداری و پاکسازی پوست به صورت اصولی انجام شود.

اگر باکتری و عوامل بیماری زا به سطح پوست راه پیدا کنند و در منافذ سلولی جای بگیرند سبب ایجاد عفونت در جوش شده و آکنه ایجاد می کنند. برای جلوگیری از عفونی شدن جوش ها لازم است از محصولاتی استفاده شود که سطح پوست را ضدعفونی کرده و شرایط را برای تکثیر و فعالیت باکتری ها نامساعد کنند. تونر ضد جوش یکی از بهترین محصولات در این زمینه است که از این طریق می تواند به کاهش جوش های پوستی کمک کند.

تولید بیش از حد چربی پوست احتمال التهاب را در لایه های سلولی افزایش می دهد و در نتیجه جوش های پوستی ظاهر می شوند. ترکیبات ضد التهابی که در تونر ضد جوش وجود دارند علائم را کاهش داده و جوش و آکنه را محو می کنند.

نواحی از صورت که ممکن است درگیر جوش شود

همانطور که گفتیم برخی از قسمت های صورت بیشتر درگیر جوش می شوند.

پیشانی

پیشانی معمولا بیشتر از بخش های دیگر صورت جوش میزند. بافت پوست در قسمت پیشانی چربی بیشتری تولید می کند. به همین دلیل صبح ها پیشانی چرب تر از سایر بخش های پوست به نظر می رسد.

بینی

بینی بهترین نقطه برای جوش های سر سیاه بوده و منافذ زیادی دارد. بهتر است پس از هر بار حمام کردن با استفاده از لیف نرم روی بینی را تمیز کنید تا منافذ آن از سلول های مرده و چربی تمیز شود.

چانه

چانه بافت پوستی نسبتا نرمی دارد و فعالیت سلول های تولید کننده چربی در آن زیاد است. به همین دلیل در بیشتر مواقع درگیر جوش می شود.

گونه ها

افرادی که پوست چرب دارند درخشندگی زیادی روی گونه های آن ها دیده می شود. میکاپ کردن برای این افراد بدون لوازم آرایشی مخصوص کار دشواری بوده و ماندگاری کمی دارد. در حالی که در پوست مختلط گونه ها معمولا خشک بوده و نیاز به رطوبت و چربی طبیعی دارد.

گردن

سلول های پوست گردن بیشتر در افرادی که پوست چرب دارند سبوم تولید می کنند؛ به همین دلیل جوش های زیادی در این قسمت ظاهر می شود.

عواملی که می توانند باعث ایجاد جوش در هر قسمت از صورت شوند عبارتند از:

اگر افراد رژیم غذایی نامناسبی داشته باشند جوارح داخلی دچار مشکل شده و عوارض آن به صورت جوش در پوست بروز می کند. اصلاح سبک زندگی می تواند در کاهش جوش های پوست تاثیر زیادی داشته باشد.

آلودگی هوا، استرس، تغییرات هورمونی و استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب پوست از دیگر دلایل جوش زدن صورت هستند. کنترل شرایط بیرونی و ایجاد تعادل در بدن و مصرف محصولات و داروهای مناسب به درمان جوش و آکنه کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از تونر ضد جوش برای رفع جوش صورت

از بهترین محصولات مراقبتی پوست تونر ضد جوش است. ترکیبات این محصول اندازه منافذ پوست را کنترل کرده و ترشح چربی سلول ها را تنظیم می کند. در فرمولاسیون تونرها مواد آبرسان وجود دارد که مانع از خشکی زیاد سلول ها می شود. با استفاده از این محصول از شر جوش های آزار دهنده خلاص شده و پوستی شفاف و یکدست خواهید داشت.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *