خانه > اسرار خانه داری > دکوراسیون و چیدمان > کیفیت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد

کیفیت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد

کیفیت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد

آسانسور‌ها وسیله‌ای برای جابه‌جا کردن افراد و بار هستند، از ابتدا آسانسور با کیفیت بالا تهیه کنید، می‌توانید طول عمر آسانسور خود را در صورت انجام سرویس دوره‌ای تضمین کنید. بنابراین بیایید نکاتی را که باید درباره کیفیت آسانسور بدانید، بررسی کنیم. قبل از خرید آسانسور عواملی را که روی کیفیت آسانسور تاثیر دارند را بررسی کنید. چندین فاکتور مهم در هنگام بررسی کیفیت آسانسور وجود دارد که باید در نظر بگیرید که در ادامه خواهیم گفت.

کیفیت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد

معرفی ۴ بخش اصلی کابین آسانسور

قبل از بررسی عوامل موثر بر کیفیت آسانسور باید اجزای آسانسور را بشناسید، به صورت کلی کابین اسانسور از یوک کابین یا چارچوب اصلی، سکو، درب کابین اسانسور و دیواره‌های کابین آسانسور تشکیل شده است.

کیفیت بالا این اجزا، کیفیت کلی آسانسور را تعیین می‌کنند. برای اینکه اجزای کابین آسانسور در شرایط خاص عملکرد مناسبی داشته باشند، باید بر اساس استانداردها تولید شوند.

نقش جنس و ابعاد قطعات کابین در کیفیت آن

کیفیت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد

مقاوم بودن کابین‌ها در برابر نیروهای وارد بر آن، عمل کردن به موقع ترمز‌ها، بدنه کابین آسانسور، عوامل مهم و موثر در کیفیت آسانسور هستند، در کنار قطعات کابین، به جنس و نمای کابین نیز دقت کنید، دیدن کف یا سقف ناایمن در آسانسور باعث عدم اطمینان در افراد می‌شود.

اولین مشخصه لازم برای کف کابین، مقاومت در برابر فشار وارده از طرف افراد یا بار است. برای افزایش کیفیت کابین آسانسور باید کف و سقف کابین دارای حداقل ضخامت ۲ سانتی متر باشد. جنس سقف کابین باید از ورقه گالوانیزه باشد و جنس کف آن نیز باید از سنگ گرانیت باشد.

از بین قطعاتی که در بالا گفتیم یوک یا چارچوب اصلی بهتر است از جنس فلز باشد تا کیفیت آسانسور را بالا ببرد. درب‌های کابین نیز باید همانند کابین مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار داشته باشند، همچنین ابعاد آن باید از قوانین و استانداردها پیروی کند.

سرویس آسانسور از دیگر مواردی است که بعد از انتخاب جنس و ابعاد آسانسور باید حتما به آن توجه کرد.

۵ نوع پوشش داخلی کابین آسانسور

پوشش یا مدل کابین‌های آسانسور نیز بر کیفیت آن تاثیر دارد که در ادامه انواع آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

آسانسورهای شیشه‌ای که معمولا در ساختمان‌های لاکچری به کار می‌روند، باعث می‌شود تا افرادی که داخل می‌شوند بتوانند اطراف را به راحتی تماشا کرده و این ویژگی باعث کیفیت بالای این آسانسورها شده است.

کابین‌هایی با جنس ام دی اف، علاوه بر داشتن کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز دارند، این مدل از کابین‌ها طرح‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی دارند.

کابین آسانسور فرمیکا، این نوع از نظر ظاهری شبیه کابین آسانسور ام دی اف است؛ اما کیفیت و قیمت آن از کابین ام دی اف بسیار کمتر است و استفاده از آن رایج نیست.

کیفیت و تشخیص اصل بودن کابین‌های آسانسور استیل باید توسط متخصص تایید شود، این کابین‌ها در رنگ‌های دودی، طلایی و… تولید می‌شوند.

کابین آسانسور تمام استیل: در صورتی که کابین آسانسور شما از نوع تمام استیل باشد، همه قسمت‌های کابین از جنس استیل است. تشخیص جنس اصل و کیفیت بالای کابین تمام استیل باید توسط یک متخصص انجام شود. کابین تمام استیل در انواع مختلف استیل طلائی، دودی، خش دار(ضد خش) و طرح دار تولید می‌شود.

کابین‌های دیگر از انواع بالا وجود دارند که نیمه استیل هستند، در آن‌ها استیل و شیشه، فرمیکا یا … ترکیب شده است، این نوع کابین‌ها علاوه بر کیفیت بالا، زیبایی خاصی نیز دارند.

شرکت آسانسور ارمان مانگ

کیفیت آسانسور به چه عواملی بستگی دارد

کابین آسانسور به علت جای دادن مسافران در خود، مهمترین قسمت آسانسور در کنار قطعات آن است، که کیفیت را تعیین می‌کنند. شرکت آسانسور آرمان مانگ با داشتن تجارب طولانی در نصب آسانسورهای خاص و ضدانفجار در مجموعه‌های پتروشیمی و در مجتمع‌های مسکونی بزرگ با تعداد بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی در مدت زمانی کوتاه، تحت نظـارت مدیریتی، همواره کارهـای قابل قبول و تحـسین برانگیزی ارائه نموده است.

تخصص طراحان در شرکت آسانسور آرمان مانگ، ایجاد فضایی زیبا و دلنشین در آسانسورهایی با تزئینات استیل و ام دی اف و علاوه بر آن فضا سازی و طراحی بیرونی منحصر به فرد در آسانسورهای نما شیشه‌ای (پانورامیک) نیز می باشد، چنانکه فضای بیرونی آسانسور را به نمایی خیره کننده تبدیل می‌نماید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

جدیدترین ترند های دکوراسیون آشپزخانه در سال ۱۴۰۳

جدیدترین ترند های دکوراسیون آشپزخانه در سال ۱۴۰۳ طبیعی است که دوست داشته باشیم آشپزخانه‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *