خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > اسامی پرطرفدار دختر و پسر در سال ۱۴۰۰

اسامی پرطرفدار دختر و پسر در سال ۱۴۰۰

اسامی پرطرفدار دختر و پسر در سال ۱۴۰۰

انتخاب اسم یکی از مهم ترین کارهایی است که پدر و مادر به عهده دارند . در ادامه اسامی پرطرفدار دختر و پسر ایرانی در سال ۱۴۰۰ می خوانید .

اسامی پرطرفدار دختر و پسر در ایران

نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، آریا، ابوالفضل، آیهان، سامیار، امیرعباس، ماهان، محمدحسین، کیان، محمدطاها، مهدی، علیرضا، محمدرضا، محمدمهدی و امیر مهدی است.

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره نام‌های پرطرفدار اظهار کرد:در سال ۱۴۰۰ فاطمه برای دختران و امیر علی برای پسران بیشترین فراوانی را تا امروز داشته است.

وی افزود: نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، آراد، آریا، ابوالفضل، آیهان، سامیار، امیرعباس، ماهان، محمدحسین، کیان، محمدطاها، مهدی، علیرضا، محمدرضا، محمدمهدی و امیر مهدی است.

ابوترابی در ادامه گفت: برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا،رستا، حلما، آوا، زینب، بهار، مرسانا، آیلین، ریحانه، رها، دلوین، یسنا،نیلا، هانا، باران، فاطمه زهرا، نفس، نازنین زهرا و سلین بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۰ تا کنون داراست.

بد نیست درباره تاثیر انتخاب نام بر سرنوشت بیشتر بدانید

نتایج یک تحقیق در سال ۱۹۴۸ در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که افراد با نام‌های غیرمعمول، نسبت به آن‌هایی که نام‌های رایج‌تر دارند، شانس بیشتری برای اخراج از مدرسه یا دانشگاه داشته‌ و نشانه‌هایی از اختلالات روانی در آن‌ها بیشتر بوده است. محققان حدس می‌زنند که یک نام غیرعادی می‌تواند تاثیرات روانی منفی بر فرد داشته باشد.

آن‌طور که مجله معتبر نیویورکر می‌نویسد، نام‌ها بر انتخاب شغل،محل زندگی و همسر آینده افراد نیز تاثیرگذارند. اگرچه برخی دانشمندان معتقدند ,که این تأثیر چشم‌گیر نیست، اما مطالعاتی در دانشگاه استکهلم سوئد,نشان می‌دهد مهاجرانی که نام‌های محلی خود را به نام‌های نزدیک‌تر,به فرهنگ کشور جدید تغییر داده‌اند، به‌طور میانگین ۲۶ درصد درآمد بیشتری ,نسبت به مهاجرانی دارند که با نام‌های غیر رایج در آن کشور زندگی می‌کنند.

با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب یک نام مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید درباره آن حساسیت بیشتری داشت، چرا که نام یک نفر حتی می‌تواند راهی برای پیش‌داوری‌های احتمالی درباره سطح فرهنگ او به دیگران ارائه دهد. حال در این میان، خانواده‌های ایرانی برای این انتخاب مهم چگونه تصمیم می‌گیرند؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، به ادارات ثبت احوال و آمارهای این سازمان مراجعه کردیم.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *