خانه > آشپزی و تغذیه > غذاهای رژیمی > بهترین سالاد ها برای لاغری

بهترین سالاد ها برای لاغری

چگونه می‌‌توان سالادهای رژیمی تهیه کرد؟

سالاد را می‌‌توان یک اصل اساسی در رژیم‌های لاغری دانست. البته نوع تهیه این سالاد بسیار مهم است زیرا بعضی از سالادها نه تنها باعث لاغری نمی‌شوند، بلکه عامل اصلی برای اضافه وزن هستند! سالاد‌هایی که سرشار از مواد پرکالری می باشند و می‌توانند خود به تنهایی جای یک وعده غذایی را بگیرند اما متأسفانه به‌‌عنوان پیش‌غذا استفاده می‌گردند و نتیجه رژیم شما را معکوس می کنند.

ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز حیاط خلوت طرز تهیه چند نوع سالاد لاغری را آموزش دهیم تا با استفاده از آن‌ها کمک کوچکی به تناسب اندام شما کرده باشیم پس تا انتهای مقاله مارا همراهی کنید. با توصیه‌های اشتباه تغذیه‌ای که این روزها فراوانی زیادی هم دارد، عده‌ای فکر می‌کنند خوردن سالاد به مقدار زیاد می‌تواند آن‌ها را لاغر کند و قبل از وعده غذایی خود، حجم زیادی سالاد، میل می‌کنند. درحالی‌که این روش اشتباه می‌تواند به چاقی آن‌ها کمک کند تا لاغری.

سالاد وقتی می‌تواند در لاغری شما مؤثر باشد که بخشی از حجم غذایی روزانه شما را بگیرد نه این‌که در کنار آن استفاده شود. سالاد  معده شما را پر می کند و با فیبری که دارد، به شما احساس سیری می دهد اما اگر به مقدار زیادی خورده شود، باعث افزایش حجم معده شده و به‌دنبال آن اشتهای شما بیشتر می شود. همچنین باید بدانید سالادهایی که همراه با سس فراوان سرو می‌شوند، کالری بالایی را به بدن شما می‌رسانند و گاهی این کالری تا ۱۰۰۰ کالری هم می‌رسد!

سالادهای رژیمی

تهیه یک سالاد با کاهو، فلفل دلمه‌ای، یک نوع جوانه، گوجه فرنگی، خیار و مقدار کمی فلفل و آبغوره و آب‌لیموی تازه، می تواند هم شما را به یک تناسب اندام خوب برساند و هم ویتامین‌های مورد نیاز شمارا تامین کند. این روزها سالادها انواع مختلفی دارند و بنا به ذائقه های مختلف می‌‌توان انواع سالاد را انتخاب کرد ولی باید دقت کنید بعضی از این سالادهایی که توصیه می‌شوند، حتی از فست فودها هم کالری بیشتری دارند و شما را به سمت چاقی می‌برند. درنتیجه مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد را از ازنظر کالری بررسی کرده و سپس آن را انتخاب کنید.

سالاد تن ماهی

یکی از سالادهایی که می‌تواند برای شما یک وعده غذایی بسیار مناسب باشد، سالاد تن ماهی است. این سالاد با داشتن امگا ۳ فراوان، به از بین بردن چربی اضافه بدن شما کمک می‌کند و همچنین  حس سیری طولانی مدتی را به شما می‌دهد. می‌توانید برای تهیه آن، تن ماهی را همراه با پنیر کم‌چرب رنده شده، کاهو، گوجه‌فرنگی و دانه های زیتون، مخلوط کرده و میل کنید.

سالاد جوانه گندم

استفاده از جوانه‌ها در سالاد می‌تواند به سلامت شما کمک بسیار زیادی کند و همچنین یک سالاد رژیمی مخصوص برای بدست آوردن  تناسب اندامی عالی باشد. این سالاد را می‌توانید با مخلوط کردن سبزیجاتی چون نخودفرنگی، هویج، سیب‌زمینی پخته و جوانه گندم تهیه کرده و برای سس آن از آب‌لیموی تازه به همراه روغن زیتون استفاده کنید. این سالاد ویتامین‌های موردنیاز بدن شمارا تامین می‌کند.

سالاد سینه مرغ

سالاد سینه مرغ هم مانند سالاد تن ماهی، می تواند خود به‌‌عنوان یک وعده غذایی استفاده استفاده شود. سالادی که در کنار ویتامین‌ها، پروتئین بدن شما را هم تامین می کند. این سالاد فیبر زیادی را همراه با پروتئین به بدن شما می رساند درنتیجه بهتر است حتما به‌‌عنوان یک وعده غذایی استفاده شود نه پیش غذا زیرا خوردن آن قبل از غذا، می‌تواند حجم معده شما را افزایش دهد.

برای تهیه این سالاد همراه با سینه مرغ کبابی شده، گوجه فرنگی، کاهو، خیار و دانه‌های زیتون را قاطی کنید. همچنین می‌توانید اگر آووکادو در اختیار دارید، مقداری از آن را هم به سالاد خود اضافه کنید. همچنین بهتر است بر روی سالاد خود دانه‌های کنجد بپاشید. برای سس هم می‌توانید از سرکه بالزامیک استفاده کنید.

توصیه‌هایی برای تهیه سالاد رژیمی

برای این‌که بتوانید یک سالاد سالاد رژیمی تهیه کنید، باید به موارد زیادی توجه کنید. همان‌طورکه گفتیم بیشتر مواقع این سالادها می‌توانند بقدری مغذی باشند، که به‌‌عنوان یک وعده غذایی بکار بروند و اگر هم همراه با وعده غذایی استفاده می شوند، حتماً آن را به‌‌عنوان حجمی از آن وعده در نظر بگیرید. در تهیه سالاد مواردی از اهمیت ویژه برخوردارند که ما در ادامه آنها را برای شما بیان می کنیم.

در سالاد خود سبزیجات سبز را استفاده کنید

پایه و اساس تهیه سالاد می‌تواند سبزیجات باشند. اما منظور ما بیشتر سبزیجات برگ‌دار سبز مانند کاهو است. استفاده از سالاد هایی که در آن از سیب‌زمینی و پاستا استفاده می‌شود، کالری زیادی را دارند و باید حتماً کالری آن را حساب کنید اما استفاده از لوبیاها می‌تواند پروتئین و فیبر خوبی را برای شما تهیه کند. بهترین نوع سالاد، سالاد کاهو است که می‌‌توان بنا به ذائقه خود مواد دیگری را هم به آن اضافه کنید. سبزیجات شما بهتر است تازه تهیه شده باشند و از سبزیجات مانده استفاده نکنید. در سالاد خود از اسفناج هم استفاده کنید.

سبزیجات رنگی را فراموش نکنید

بهتر است سالاد شما به جز سبزیجات سبز، دارای سبزیجات رنگی هم باشد و ازهر رنگ هم در سالاد خود استفاده کنید تا همه طعم‌ها را باهم داشته باشید.

سبزیجات با رنگ قرمز: پیاز قرمز، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای قرمز، چغندر و تربچه

سبزیجات نارنجی: فلفل دلمه‌ای نارنجی، هویج و سیب‌زمینی شیرین

سبزیجات سفید و زرد: ذرت، قارچ، پیاز شیرین و کلم

سبزیجات آبی یا بنفش: فلفل دلمه‌ای بنفش، کلم بنفش و بادمجان

سبزیجات سبز: می‌‌توان مهم‌ترین آن را کاهو در نظر گرفت و همچنین نخودفرنگی، خیار و کلم بروکلی

چربی‌های سالم

همیشه همراه با سالاد ما نیاز به یک منبع چربی هم داریم که طعم سالاد را بهتر کند از طرفی هم بیشتر چربی هایی که برای سالاد می‌خواهیم استفاده کنیم، کالری زیادی دارند و جز چربی های مناسب نیستند. چربی‌های سالمی که می‌توانید در سالاد خود استفاده کنید شامل موارد زیر می باشند:

  • زیتون بدون هسته ۵ تا ۱۰ عدد

  • آجیل مانند گردو و بادام به اندازه ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

  • روغن زیتون ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

  • آووکادو ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

  • دانه های چرب مانند دانه چیا، آفتاب‌گردان و کدو حلوایی هم ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

اضافه کردن پروتئین

همان‌طورکه گفتیم اگر می‌خواهید سالاد به‌‌عنوان یک وعده غذایی شما در نظر گرفته شود، می‌توانید به آن پروتئین اضافه کنید برای اضافه کردن پروتئین می‌توانید موارد زیر را مورد استفاده قرار دهید:

غلات: برنج و جو و جونه ها

غذاهای دریایی: میگو، سالمون و تن ماهی

پروتئین حیوانی: تخم مرغ، مرغ پخته‌شده و گریل شده، استیک و تکه‌های گوشت گوساله یا گاو

سس سالاد

یکی از مواردی که می‌تواند سالاد شما را از حالت رژیمی دربیاورد و به یک غذای پرکالری تبدیل کند، همین سس سالاد است. برای این‌که جلوی این اتفاق را بگیرید، بهتر است برای تهیه سس سالاد از مواد سالم استفاده کنید. بطور مثال می‌توانید مقداری آب مرکبات مانند آب نارنج یا آب پرتقال را با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. خواهید دید که این سس می‌تواند طعم بسیار خوبی را به سالاد شما بدهد و همچنین به کاهش وزن شما کمک کند.

منبع:majalepezeshki.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

غذاهای بدون کربوهیدرات برای کاهش وزن

غذاهای بدون کربوهیدرات برای کاهش وزن دانستن میزان کربوهیدرات مواد غذایی در رژیم لاغری بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *