خانه > آشپزی و تغذیه > غذاهای رژیمی > طرز تهیه سوپ کدو حلوایی،سوپ پاییزی رژیمی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی،سوپ پاییزی رژیمی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی 

سوپ کدو حلوای یکی از سوپ های پاییزی خوشمزه است . طرز تهیه این سوپ رژیمی بسیار ساده است . در ادامه طرز تهیه سوپ کدو حلوایی را می خوانید .

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی 

سوپ کدو حلوایی شاید آشناترین و قابل تصورترین سوپ در فصل پاییز باشد. این سوپ با کدو حلوایی برشته درست می‌شود. این سوپ در واقع جزو ساده‌ترین و کم موادترین سوپ‌ها و در عین حال یکی از زیباترین سوپ‌هاست. رنگ زیبای آن به واسطه وجود کاروتن فراوان موجود در کدو حلوایی است. یک سبزی بسیار مفید و مغذی که خوردن آن به افراد مبتلا به سرطان هم پیشنهاد می‌شود.

چرا سوپ کدو حلوایی را دوست داریم؟

گیاهی است: این سوپ بدون شیر، خامه و یا کره درست می‌شود. شیوه درست کردن آن کاملا گیاهی است، اما نتیجه کاملا غلیظ و با ظاهری خامه‌ای است.

کم کربوهیدرات است: افراد مبتلا به بیماری دیابت حتما این سوپ را دوست خواهند داشت. این یک سوپ عالی با کربوهیدرات پایین است که برای یک شام سبک کاملا مناسب است.

مواد تشکیل دهند کمی دارد: ماده اصلی این سوپ کدو حلوایی است و سایر مواد هم بسیار ساده هستند. مواد باقیمانده شامل روغن زیتون، پیاز، سیر، شیره افرا، آب سبزیجات، جوز و آویشن است. به جای شیره افرا می‌توان از عسل یا شیره خرما استفاده کرد.

طعم برشته عالی دارد: وجود سبزیجات برشته در هر سوپی تضمین کننده طعمی خوشایند است. برشته کردن کدو حلوایی طعمی دودی و خوشمزه به آن می‌دهد و ظاهری کاراملی را برای آن ایجاد می‌کند و با کمی جوشیدن، خوشمزه‌تر نیز خواهد شد.

مواد لازمبرای تهیه سوپ کدو حلوایی:

  • کدو حلوایی بزرگ: ۱ عدد، دو نیم شده و دانه‌های آن گرفته شود
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده و نمک: مقداری برای طعم دهی
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
  • شربت افرا: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱/۸ قاشق چای‌خوری
  • پیاز متوسط: ۱ عدد
  • سیر: ۳ حبه ریز شده
  • آب سبزیجات: ۴ پیمانه
  • شیر جو دوسر: ۱/۲ پیمانه
  • ماست گیاهی: فقط برای تزئین

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی:

۱. فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سلسیوس روشن کنید و یک سینی فر را با اسپری آشپزی یا کمی روغن چرب کنید.

۲. کدو حلوایی را دو نیم کرده، هسته و ریسه‌های اطراف آن را خارج کنید. آن را پوست گرفته سپس به قطعات کوچک ۵ سانتی خرد کنید. نمک و فلفل روی آن بپاشید سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و شیره افرا یا آگاوه و یا عسل را با هم مخلوط و ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی کدو‌ها بریزید.

۳. کدو‌های خرد شده را در فر به مدت ۴۰ دقیقه بپزید. در میانه پخت، آن‌ها را بهم بزنید.

۴. در حینی که کدو در حال برشته شدن در فر است، باقیمانده روغن زیتون را در قابلمه سوپ گرم کنید. پیاز را به آن اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس سیر را اضافه کنید و مرتب بهم بزنید تا عطر آن بلند شود، تقریبا حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه.

۵. وقتی که کدو حلوایی پخته شد و با چنگال به راحتی از هم باز شد، آن را داخل قابلمه حاوی پیاز و سیر بگذارید.

۶. سپس آب سبزیجات را اضافه کنید. بگذارید قابلمه به جوش آید سپس حرارت را کاهش داده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بپزد. در حین پختن گاهی آن را بهم بزنید.

۷. با استفاده از گوشت‌کوب برقی آن را در حدی پوره کنید که دیگر هیچ قطعه‌ای از کدو مشخص نباشد و کاملا یکدست و صاف باشد. شیر جو دوسر را داخل آن بریزید. آن را با مقداری ماست گیاهی (اختیاری و بیشتر به عنوان تزئین) و آویشن تازه سرو کنید.

نکات مهم

  • اضافه سوپ را داخل ظرفی دردار بریزید و به مدت نهایتا ۳ تا ۴ روز در یخچال و ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • می‌توانید کدو حلوایی را از ۳ روز قبل یا حتی ۳ ماه قبل (در صورت نگهداری در فریزر) برشته کنید. وقتی که می‌خواهید سوپ درست کنید، آن‌ها را همراه آب سبزیجات داخل قابلمه بریزید و بپزید.
  • به جای شیر جو دوسر که تهیه آن سخت‌تر است، می‌توانید از شیر مورد علاقه خودتان مثل انواع شیر گیاهی و یا شیر حیوانی معمولی استفاده کنید. می‌توانید شیره افرا را به طور کل حذف کنید.
  • برای پوره کردن سوپ‌ها معمولا از گوشت کوب برقی استفاده می‌شود، اما من معمولا از مخلوط کن که دارای پارچ شیشه‌ای است، استفاده می‌کنم. گوشت کوب برقی این مزیت را دارد که دیگر نیازی به ریختن مرتب بخش‌هایی از سوپ در پارچ مخلوط کن و سپس برگرداندن آن به قابلمه نیستید و امکان سوختن دست‌تان هم کمتر است.
  • سوپ کدو حلوایی یک سوپ معطر است و طعم خود را از ادویه‌های موجود در ترکیب خود دارد. نوع ادویه‌های موجود در سوپ می‌تواند طعم آن را تغییر دهد. ما در اینجا از حداقل ادویه استاده کردیم، اما شما می‌توانید سایر ادویه‌ها را هم استفاده کنید. ادویه‌های مناسب برای این سوپ عبارتند از: پودر دارچین، پودر جوز، پودر زنجبیل، فلفل کاین (نوعی فلفل قرمز تند)، فلفل سیاه، آویشن و مریم گلی.
  • سرو کردن نان خمیرترش و یا هر نوع نان برشته با این سوپ بسیار عالی است.

*****************************************

این سوپ از سرماخوردگی جلوگیری می کند ! + طرز تهیه

*****************************************

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

غذاهای بدون کربوهیدرات برای کاهش وزن

غذاهای بدون کربوهیدرات برای کاهش وزن دانستن میزان کربوهیدرات مواد غذایی در رژیم لاغری بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *