خانه > فرهنگ و هنر > متن و نوشته زیبا > سخنان و جملات ناب علمی و انگیزشی از استاد رزیتا دغلاوی نژاد

سخنان و جملات ناب علمی و انگیزشی از استاد رزیتا دغلاوی نژاد

در این بخش از سایت حیاط خلوت سخنان و جملات ناب علمی و انگیزشی از روانشناس ، مشاور ، دانشمند و نابغه و فیلسوف مشهور ایرانی استاد رزیتا دغلاوی نژاد دختر معروف و مشهور عروسکی ایران با نام هنری خاله رزیتا و خاله فرشته مهربون « برترین و محبوبترین مجری کودک کشور » را از کتاب دروازه حقیقت به نویسندگی ایشان که به تازگی به چاپ و مرحله انتشار توسط انتشارات بین المللی ماهواره رسیده است را برایتان قرار دادیم.

سخنان و جملات ناب علمی و انگیزشی از استاد رزیتا دغلاوی نژاد

۱:«فرمول موفقیت» :

ایجاد فرضیه + تعیین هدف + خواستن + توانستن + تفکر + تآمل + روحیه شکست ناپذیری + خودشناسی + خویشتن پنداری + اراده پولادین + عزم راسخ + پاهایی مستحکم و استوارانه + مثبت اندیشی + پیمایش مسیر صعودی با کمترین اشتباه و تکرر اشتباه= موفقیت / پیروزی

۲:« پلکان صعود »

هرگز خودت را دست کم نگیر . پخمه های گوناگون همیشه عادت دارند شکست هایشان را به زور تحمیل کنند . عاقلانه جسور و خودت باش . پلکان ترقی مسیر استوارانه همیشه هموار است کافیست که فقط خودت بخواهی .

۳:« قانون لیاقت ها »

زندگی قانون لیاقت هاست . لیاقت قانون ارزش گذاری هاست . ارزش گذاری بر خود همان دریافت لیاقت هاست .

۴: « توبه شکست »

توبه شکست پیروزیست . گر به تجربه از آن بهره جویی جستی .

۵:« شخصیت شناسی فردی »

زندگی زیباست اگر در آن مصداق معانی میزان ارزش گزاری فرد بر خود و احترام به شخصیت و عواطف و احساسات و اهداف والای خویش را صمیمانه تر درک کنی و به آن عشق بورزی . دنباله روی خودت باش تا خود را دوست نداشته باشی دوستت نخواهند داشت .

۶:«‌چیرگی دست توانا»

تا خودت نخواهی فرصت ها به تو اجازه خوشبختی نمیدهند . به پای اشتباهات پیشین هر چقدر بمانی از واقعیت ها و مسیر خوشبختی ها دور و دورتر رانده تر خواهی شد . در بطلان کمک و همیاری اگر خود دست خود نگیری هیچ دستی دستت نخواهد گرفت .

۷:« بصیرت حقیقی »

بر اساس یک واقعیت من باخته ام . نور یقین تلنگری زد. گفت برخیز و بپا خیز . استوارانه سلاح نبرد را بر دستان پرقدرت و راسخم به سوی گذشته هایم نشانه گرفتم. کیو کیو بنگ بنگ بلاخره کشتمش . کاهلی ، جاهلی ، تنبلی ، ناتوانی ، غرور ، خودخواهی ، یآس ، ناامیدی و نگرش های منفی همه را با عزم و جزمی راسخ کشتم و اینک برگ برنده در دستان تنومند و قدرتمند من است . هم اکنون من یک برنده و جنگجوی در راستای رسیدن به موفقیتم .

۸:« پایکوبی اصل تداوم »

برای پیروزمندی نبرد میان عقل و احساس اندکی شکست آمیخته مسیر طویل امتداد راهم شد . به تجربه رجوع کردم و اینک عاقلانه یک عشق زیبا و پایدار را احساسی و عاشقانه در کمال عقل و احسان مستدام و رو به پایداری به شادی و پایکوبی نشستم .

۹:« تداوم مسیر »

تداوم مسیر از نقطه شروع تا عطف بر اساس خود باوری عمیق و خویشتن پنداری نشآت می گیرد. خودباوری اصل برتر سازندگیست . تفکر سازنده از مسیر متوالی فرضیه به نتیجه یا عمل تنها به درک مفهومی و درک وجودی و آنالیز شده متغیر مستقل و وابسته در جمله خواستن توانستن است تحقق میگردد.

۱۰:« استمرار هدف »

یافتن جستجوی تداوم جان بخشیدن و تحقق یافتن به استمرار هدف هاست. تا هدف والایی برای یافتن در ذهن محقق نسازی در جستجوی پیروزی و برد نهایی نخواهی بود.

۱۱:« تبلور یک رویا »

زندگی قانون احترام و ارزش گذاری هاست . تا زمانی که به خودخواهی و نفس حیوانی دچاری وارد زندگی تکامل یافته انسانی شدن یک اشتباه محض است .

۱۲:« حقیقت عشق»

حقیقت عشق یعنی از خودگذشتگی در مسیر ارزش گذاری به اعتقادات معشوق

۱۳:« نقطه آسایش »

برای اجتناب از فاجعه سیاست سکوت بهترین گزینه در باب رسیدن به نقطه آسایش تلقی می شود .

۱۴:« دروازه حقیقت »

زندگی مسئله‌ای برای حل‌کردن فیثاغورث های ساختگی و وهمی نیست ، بلکه واقعیتی است که باید در فراز و نشیب زندگی با آن مواجه شد و بر اثر آن تجاربی کاربردی و مفید کسب کرد . گر در این مسیر خردمند شوی برده ای گر در سستی و کاهلی از آن تجارب بهره نجویی باخته ای .

۱۵:« اصل اتحاد »

اصل اتحاد حاصل پیروزمندی و پیوستن جمع کثیری از هم برابران مفرد بر اثر عقد تفاهم نامه برابری و برادری می باشد .

۱۶:« اصل این همانی فاجعه »

تنها آشوب اصل این همانی فاجعه ، داشتن نگرشی منفی نسبت به ساده ترین مسائل ممکن در روزمرگی هاست . نگرش منفی باعث و بانی تمام گرفتاری هاست .

۱۷:« ماحصل خودشناسی »

شادی حاصل زندگی کردن بر پایه هدف است هدف یعنی خودشناسی نه آدم‌های منفی نگر و چیزهای نالایق و شکست خورده دور و اطرافت .

۱۸:« آجرهای پولادین »

بزرگ مرد واقعی و موفق کسی است که بتواند با آجر‌هایی که دیگران برایش پرتاب کرده اند ساختمانی با پی محکم برای زندگی‌اش بسازد . این آجرها همان تجربه های تمسخر دیگرانند که با سلاح قدرت ، اراده و خواستن توانستن است بر پایه اهدافی والا و مستحکم رسوایی پرتاب کنندگان را دیر یا زود در بر خواهند داشت .

۱۹:« اصالت خرد »

تهی مغزان عاری از هرگونه اصالت پولادین منصبند . سست نگر ، جاهل ، کاهل ، معلوم الحال ، نادان در علم النفس همانند یک فقدان بارز در عین واقعیتی پوچ منصبند .

۲۰:« سست منصب »

سست منصبی ریشه در نگرش های منفی ، کاهلی و جاهلیت دارد . هیچ عالمی در روزمرگی هایش القاب جاهل را با خود حمل نکرده است .

۲۱:« ریشه اصالت »

ریشه اصالت یک کاشت محکم از اصل بیخ و بن است . وقتی علم و آگاهی و هدف را مصمم و پولادین اراده در مغز و اهدافت بکاری محال است محصول جاهلی و کاهلی و نادانی را برداشت و به ثمر بنشینی .

۲۲:« طالبان علم و خرد »

علم بر اثر طالبان خرد به یقین استوارانه محقق میگردد . طالبش باشی داراییت افزون . رهایش کنی جاهلیتت افزون .

۲۳:« نور یقین »

به فزونی یک باور اعتقاداتت را به یقین مبدل ساز . هدف با واقعیت زمانی همگام است که محقق کردن آن با عزمی راسخ و اراده ای پولادین استوارانه نشآت بگیرد .

۲۴:« همنشینی با ادب »

سپاسمندی قانون نیکوی ادب و احترام و ارزش متقابل است . سپاس از تو یعنی سپاس از خود . ادب اصالت است . احترام نزاکت است . همنشینی با ادب و آداب دان اصل برتر اصالت و نزاکت است .

۲۵:« اصل ازدواج »

ازدواج قانون سیاست و احتیاج است . تا پول و اراده و احتیاج نداری به بازار رفتن غیر ممکن و محال است . هیچ عشقی با گرسنگی عاشق باقی نمانده است .

۲۶:« خودشناسی »

گهی باران گهی طغیان گهی عالم ز بهر غیر ممکن ها
گهی راه وگهی تار و گهی رویای بی اتمام
گهی روشن زبهر آرمیدن
گهی باور _گهی روشن گهی خواستن ز آغاز توانستن
گهی رویای زود هنگام
گهی باران بی اتمام
گهی خود های با منطق_گهی رویای بی منطق
گهی من میتوانم ها
گهی سمع تجارب های بی پروا
گهی درک وگهی صبر و گهی طاقت
گهی رسواترین جاهل که در بند تکرر ها
گهی تکرار گهی باور گهی آغاز اتمامی دگر
گهی سوزی زبهر خویشتن ها
گهی آری بود بهر شکستن ها
گهی من تو گهی تو من
گهی زین پشت مدور وار
گهی ضامن گهی تیری رها کنده
گهی رویای پروازی سراسر نیله و مکره
گهی عاشق گهی معشوق گهی باور چنان مغرور
گهی آن خودشناسی آن تجسم
گهی انسان به معنای اخص جمله توهم
گهی انسان به رسم آدمیت
گهی آدمیت در عین واقعیت
همان واقع همان انسانیت ها
که با انسانیت دنیا شود شکوفا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد ماه رمضان |کپشن برای ماه رمضان

متن برای ماه رمضان  در ادامه مجموعه ای از متن کوتاه ماه رمضان ، متن …

59 دیدگاه

  1. خاله رزیتا یکی از مفاخر بزرگ ملی و فرهنگی ایرانه پاینده باشه

  2. دوستت دارم خاله فرشته مهربون

  3. استاد گرامی خدا قوت و خسته نباشید عالی هستید درودها

  4. خیلی نازه دوست داشتنی هست

  5. نیاز امینی

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد عزیز و گرامی دکتر رزیتا دغلاوی نژاد ملکه زیبایی ها.
    خیلی عالی هستید اسطوره ای جاودان برای ایران عزیز و اسلامی هستید خانم دکتر زیبا و مهربان

  6. کل دخترای شیراز به این رزیتا بدجور حسادت میکنند چون هیچکدامشان عن رزیتا و نوکر در خانه رزیتا هم حساب نمیشن. باید رزیتا رو ببینید از نزدیک یه فرشته و عروسک زنده واقعی که وقتی راه میره با عشوه و لوندی تو خیابان دل همه پسرها به لرزه میفته اصلا پای ادم سیت میشه و ادم بی اختیارتحت تاثیر این همه زیبایی و جذابیت و شکوه و عظمت قرار میگیره و مهمتر اینکه همه پسرا ارزوی ازدواج با رزیتا رو دارند و برای به دست اوردنش تلاش دارند میکنند اما بقیه دخترای شیراز رو برای دوستی و عیش و نوش و حال و کیف چند شبشون میخوان تو شیراز فقط یه مشت دختر عنتر اشغال و لولو خورخوره عملی درب و داغون داریم میبینیم که ما پسرها به زور مجبوریم تحملشون کنیم و از بینشون دوس دختر انتخاب کنیم.

  7. به به ملکه خانوم دل ربا دوباره ترکونده کولاک کرده تو چنین خوب چرایی دلبر جان و جانان من؟؟ 😍😍😍😍😍

  8. خدا حفظش کنه اما این رسمش نیست انسانیت باید داشته باشه این همه پسر بخاطرش خودکشی کردن رگ دستشونو زدن گوشه بیمارستان هنوز نمیخواد یکیو انتخاب کنه ازدواج کنه بره سر زندگیش که تکلیف بقیه پسرها معلوم شه جوان ها دارند از بین میبرند خودشونو خاطر عشق به این دختر خانوم گناهه این همه جوان دلشونو بهت بستن سه روز پیش تو بخش اتفاقات یه جوان دیگه اورده بودن دوباره گفتن اینم برای این دختر خانم خودکشی کرده نکن خانوم محترم با جوان های مردم اینکارهارو…….

    • این دختره عشوه گری و لوندی میکنه بدبخت نصف زن های شیراز و از شوهر باز کرده مهر طلاق کوبیده تو شناسنامه زن و مردای متاهل شیرازی….
      دوست من با شوهرش خاطر این دختره به هم زد با دو تا بچه اواره کوچه خیابونشون کرد شوهره گفت نمیخوامت زشتی و ال و بل و اندام سکسی میخوام و فلان و بهمان الانم دوستمو شوهرش تو مرحله طلاقن خدا از سر این مجریه نگذره اه خیلی از زنهای متاهل پشتشه دوستم به خدا خیلی خوشگله فقط تنها عیبش همین نداشتن اندام سکسی بود و اینکه عشوه و لوندی بلد نبود……

  9. عروس خاورمیانه 🧿

  10. کشته داده جهانی این بشر یه شگفتی در عرصه افرینشه پرستیدنی ترین بانویی که به عمرم دیدم و شناختمه

  11. عروسک زنده 😍

  12. عروس خاورمیانه ❤

  13. ملکه زیبائی جهان 🧿

  14. ببخشید آیا کسی هست که مختصر و مفید بگه ایشون کی هستن
    که زیباترین دختر و این همه عاشق داره سینش رو چاک میده براش
    و دست بوعلیسینا رو از پشت بسته و شده جای خدا برای همه تا جایی که میخواد زنش رو طلاق بده
    خدا وکیلی از هر زاویه نگاه میکنم ایشون معمولی هستن خدا حفظشون کنه

    • ایشان مجری مشهور برنامه کودکه دختر عاشق کش قهار و دلبر تماشایی ایرانه افتخار مملکته اگه نمیشناسیش نصف عمرت به فنا رفته داداش یه ایران کشته مرده رزیتا دغلاوی نژادند

    • واقعا نمیشناسیدشون؟؟ ایشان دختر شایسته دنیا خاله رزیتا دختر مشهور عروسکی ایران بهترین مجری کودک دنیا هستند که رکورد زیبایی و جذابیت را هم در جهان بدون هیچگونه عمل زیبایی و آرایش شکستند و مهمتر اینکه نابغه علم و هنر و شعر و ادبیاتم هستند افتخار ایران و ایرانین خانم دکتر رزیتا دغلاوی نژاد.

    • اگه برنامه کودک نگاه میکردی میشناختی ایشونو ایشان مجری مشهور و برتر برنامه کودکه ملکه زیبایی جهان هم هست علاوه بر این ها

    • ایشان دختر مشهور عروسکی ایران دختر عاشق کش و دلبر و دلربای ایرانه اگه نمیشناسیش نصف عمرت به فنا رفته داداش این دختر کشته داده جهانی همه برای به دست اوردنش جنگ و خونریزی حتی راه انداختن کل دنیا محو و تماشای زیبایی هاشن و ارزو دارند باهاش ازدواج کنند

    • این همون مجری برنامه کودکه هست که پسرها بخاطرش خودکشی کردن رگ دستشون زدن همه آرزوشونه باهاش ازدواج کنند اما مجریه محل نمیده به پسرا

    • آناهیتا

      خاله فرشته مهربون مجری برنامه کودک

  15. ملکه زیبایی جهان حرف و حریف نداری 🧿

  16. استاد رزیتا دغلاوی نژاد بانوی خارق العاده و شگفت انگیز و نابغه ایران 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

  17. 💙💙💙💙💙💙💙💙💙

  18. افتخار کشورید خانم دکتر 🧿

  19. امیر علی

    خانم دکتر عشق مایی فدای شما شیم که مایه افتخاری و بس

  20. هر چی اسمش علم و هنره رزیتا توش استاده

  21. ای کیوی این از انیشتینم بالاتره خدا وکیلی

  22. پاینده باشید خانوم دکتر عالی بود ازتون ممنونیم از این مطالب. گفته ها و نصیحت های نابتون واقعا استفاده کردیم دم شما گرمه عزیز

  23. اسطوره زیبایی جان و جهان 💋💋💋💋💋

  24. خانم دکتر عزیز بینهایت ارادت دارم خدمت شما همیشه پاینده باشید اسطوره آسمان هنر و علم و افتخار آفرینی

  25. عالی دکتر جون خیلی بهتر از دکتر محمود انوشه ای

  26. ابوالفضل

    بدبخت ترین آدم بره دو روز پیش این دکتره مشاوره درجا میشه خوشبخت ترین آدم خیلی سطح سواد بالایی داره این دکتر روانشناسه مجری کودکم هست خیلی عالی خوب موفق رتبه یک و ممتازه

  27. روحیه میده به آدم این بشر دمت گرم مرسی که هستی خانوم دکتر رزیتا جان

  28. عالی هستید خانم دکتر افتخاری هستی برا جامعه علمی و روانشناسان

  29. استاد زنده باشید خداقوت

  30. هزار ماشاالله خانوم دکتر کولاک کردی

  31. فرشته بانو

    خدا خیرتان بدهد محتوای فوق العاده خوب و عالی بود برام

  32. مرتضی دبیری

    خیلی آموزنده مفید ممنون از خانم دکتر عزیز

  33. امید فرهادی

    عالی بود 😘😘😘😘😘😘😘😘

  34. دریایی از علم و هنر و عرفانه ماشالاه پاینده باشی خاله فرشته مهربون

  35. الگوی من در زندگی و موفقیت همین خانم دکتر رزیتا دغلاوی نژاده خیلی ازش خوشم میاد زن قوی و موفقیه خیلی کم سن و ساله ولی تونسته توی همه سلبریتی ها و مشاهیر دنیا یکی از برترین اسطوره ها بشه .

  36. سحر جمالی

    استاد عزیزم 💖

  37. بابا تو دیگه کی هستی دست ابوعلی سینا هم از پشت بستی 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

  38. مریم کاظمی

    عالی بود خانم دکتر موفق باشید . خیلی جملات فوق العاده ایه و تو زندگی مردم خیلی تاثیر گذار و موثر هست .مرسی مرسی مرسی بیگ لایک داری

  39. این همینطور پیش بره یکسال دیگه همین موقع ها اسمش به عنوان فیلسوف اول و برتر جهان تو لیست فیلسوفان برتر جهانیه

  40. این خیلی مخه نخونده ملا هست عجب دانش و علم بالایی داره حض کردم ایول کم کم داره بدجور بهش حسودیم میشه

  41. اسطوره موفقیت و افتخار آفرینی

  42. خیلی از این مطلب علمی خوشم اومد مرسی سایتتون حرف نداره خیلی خاص و تکید

  43. ابن سینا دوباره متولد شد ماشالا خیلی عالی بود جملات همه کتابی و علمی و پربار که نوشتنش کار هر کسی نیست فقط از عهده یک فیلسوف و استاد روانشناسی برمیاد حض کردم به افتخار خانم دکتر دغلاوی نژاد قیام میکنم و تا میتونم دست مرتب میزنم و سر تعظیم فرود میارم

  44. ببخشید خانم دکتر من تو درس خوندن مشکل دارم همش احساس ناامیدی میکنم و فکر میکنم قبول نمیشم و دری خوندن بی فایده هست میشه کمکم کنید و بهم مشاوره بدید تا بتونم امید پیدا کنم و راهی نشونم بدید که بتونم در رشته مورد علاقه ام تو کنکور قبول شم ؟

  45. باور کنید دکتر انوشه و دکتر هلاکوییم نمیتونند آنقدر خوب و درجه یک و در حد این بانو استاد باشند تو علم روانشناسی خیلی خوشم اومد این مطلب بدجور به دلم نشست و بهم انگیزه پیشرفت داد

  46. هزار ماشالله این جملات ناب را باید قاب گرفت دستخوش استاد گرامی

  47. متن ها و دایره لغات کولاکه فوق العاده ترین دانشمند و فیلسوف ایرانی با اطلاعات و علم کافی و فوق العاده بی نظیر

  48. 👌👌👌👌👌👌👌

  49. 🌹🌹Binazirrrrr

  50. درود بر استاد عزیزم دکتر رزیتا دغلاوی نژاد

  51. این سقراط و افلاطون و ارسطو رو هم گذاشته جیبش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *