خانه > مجله سلامت > مطالب پزشکی > طرح لبخند چیست؟ | هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

طرح لبخند چیست؟ | هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

همه چیز در مورد اصلاح طرح لبخند 

مدتی است که اصلاح طرح لبخند طرفداران زیادی پیدا کرده است .استفاده از این تکنیک در بین هنرمندان ایرانی نیز رواج بسیاری پیدا کرده است . اما طرح لبخند چیست و هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

طرح لبخند چیست؟ , هزینه اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند چیست؟ 

آیا شما هم محو دیدن لبخند هالیوودی ها می شوید؟ خب طبیعی اســـت!

لبخند زیبا می تواند در جذابیت و زیبایی یک فرد نقش بسیار بسیار مهمی داشته باشد و بنابراین خیلی از افراد به دنبال اصلاح طرح لبخند هستند.

هیچ چیز نمی تواند مانند لبخندی زیبا، صورت را درخشان کند.

اما متاسفانه امروزه عادات غلط غذایی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان این زیبایی را از بسیاری از لبخند ها سلب نموده اســـت.

همچنین ممکن اســـت لثه و دندان ها در اثر ضربه آسیب دیده و شکل اولیه شان را از دست داده باشند.

در برخی مواقع لبخند به علت بیماری خاص یا بالا رفتن سن تغییر می کند.

علاوه بر این موارد، پوسیدگی دندان و پریودنتیت نیز شایع ترین علت تخریب زیبایی لبخند محسوب می شوند. اینجاســـت اهمیت اصلاح طرح لبخند مشخص می شود.

چرا اصلاح طرح لبخند مهم اســـت؟

دندان های هر فرد می توانند نقش مهمی در شادی و اعتماد به نفس وی داشته باشند. همانطور کـــه می دانید لبخند زدن موجب آزاد شدن هورمون اندورفین (هورمونی ایجاد حال خوب) می شود. به همین دلیل هر چه کمتر لبخند بزنید این هورمون کمتر تولید می شود. به طور کلی، لبخند زدن موجب شاد تر بودن افراد می شود و اگر شما به علت مشکلی در ظاهر دندان هایتان لبخند نمی زنید، بهتر اســـت هر چه سریع تر به فکر اصلاح طرح لبخندتان باشید.

برای اصلاح طرح لبخند روش های متعددی وجود دارد. دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان کـــه در حوزه ی اصلاح طرح لبخند فعالیت دارد می تواند با خدماتی مانند لمینت و کامپوزیت دندان، انواع ارتودنسی، سفید کردن دندان (بلیچینگ)، روکش دندان و غیره به شما لبخندی زیبا هدیه کند.در این مقاله می خواهیم به روش های طبیعی مراقبت از طرح لبخند اشاره کنیم کـــه همه افراد می توانند به آسانی آنها را انجام دهند. در واقع رسیدگی و مراقبت از دندان ها مهمترین عامل در داشتن لبخندی زیبا و طبیعی اســـت.

طرح لبخند چیست؟ , هزینه اصلاح طرح لبخند

انواع روش های اصلاح طرح لبخند

هر دهان و دندانی ویژگی های خاصی دارد و درک این ویژگی ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی اســـت و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان می تواند ترکیبی از روش های زیر باشد کـــه تشخیص و روند کار با متحصص و دندندانپزشک زیبایی اســـت :

۱) باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مطمئن و بی خطر اســـت کـــه برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند اســـتفاده می شود. از این روش می توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان اســـتفاده کرد. این روش در زمان کم و کمتر از یک ساعت امکان پذیر اســـت. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی کـــه با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان اســـتفاده کرد.

۲) سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش های متداول برای اصلاح طرح لبخند اســـت کـــه برای افرادی کـــه به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب اســـت. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این روش درمانی بسیار متداول اســـت و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به همراه داشته باشد.

۳) ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

ونیر پرسلاین کـــه در اصلاح لامینت یا لمینت دندان نیز نامیده می شود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴) روکش دندان

برای ترمیم سریع دندان‌های آسیب دیده‌ می توان از یک روکش سرامیک با دوام کـــه منطبق با رنگ طبیعی دندان شماســـت، اســـتفاده شود.

۵) بریس‌های ارتودنسی

دو سیستم ارتودنسی (بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی) وجود دارد کـــه با اســـتفاده از یک سری بریس‌های شفاف پلاســـتیکی، با احتیاط و به آرامی دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌سازد.

۶) پر کردگی به رنگ دندان

اســـتفاده از پر کردگی هم رنگ دندان جذاب تر و ایمن تر از روش های قدیمی اســـت کـــه در آنها از فلز برای پر کردن دندان ها اســـتفاده می شود. امروزه می توان پر کردگی های فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی سفید جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد.

۷) کاشت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود برای این منظور از یک انکور برجسته برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) اســـتفاده شود.

۸) اصلاح لبخند لثه ای

در بعضی افراد هنگام لبخند ، کـــه طول تاج دندانهایشان کوتاه اســـت و در حین لبخند و صحبت مقداری از لثه ها دیده می شود ، کـــه به این حالت لبخند لثه ای می گویند. این مشکل امروزه به لطف پیشرفتهایی کـــه در علم دندانپزشکی روی داده قابل اصلاح اســـت بطوریکـــه با یک جراحی بسیار آسان و ساده با بی حسی موضعی مقداری از لثه ها بالا برده می شود و سپس با درمان لامینیت و یا ونیر کامپوزیت ظاهر لبخند بازسازی می شود .

مسئله بد حالت لبخند لثه ای در بعضی موارد مربوط به کوتاهی لب بالا و یا هایپراکتیو بودن عضلات لب داوطلب اصلاح طرح خنده لثه ای اســـت کـــه در این نمونه ها با جراحی پلاســـتیک و تغییر موقعیت لب بالا و یا تزریق بوتاکس و شل کردن عضلات لب بالا ظاهر خنده فرد قابل درمان و بازسازی اســـت.

روش های طبیعی اصلاح طرح لبخند

همانطور کـــه در بالا اشاره شد، خدمات دندانپزشکی زیادی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد کـــه بسیار هم پر طرفدار می باشند. اما در این مقاله تصمیم داریم برای بهبود و مراقبت از طرح لبخند راه کار هایی بسیار ساده در اختیارتان بگذاریم:

مسواک زدن دوبار در روز

مسواک زدن دندان ها بخش مهمی از سلامت فردی را شامل می شود، اما متاسفانه بسیاری از افراد حوصله و وقت کافی به آن اختصاص نمی دهند. ۲ دقیقه برای هر بار مسواک زدن زمان بگذارید و روی تمیز کردن دندان های آسیاب و قسمت هایی کـــه دسترسی به آنها دشوار اســـت، تمرکز بیشتری داشته باشید. دهان را به ۴ بخش تقسیم کنید و به هر بخش ۳۰ ثانیه اختصاص دهید. مسواک را با ملایمت روی دندان ها بکشید ولی مطمئن شوید کـــه همه سطوح را تمیز کرده اید.

سالی دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید

تمیز شدن دندان ها توسط دندانپزشک، هر شش ماه یکبار می تواند به سلامت دهان و دندان و زیباسازی لبخند کمک کند. در صورتی کـــه مرتبا به دندانپزشک مراجعه نکنید، ممکن اســـت دچار پریودنتیت شوید کـــه می تواند منجر به تورم، تحلیل و خونریزی لثه ها شود. بیماری لثه همچنین ممکن اســـت موجب سکته قلبی، سکته مغزی، دیابت، چاقی، زایمان های زودرس و آپنه خواب شود.

علاوه بر از بین بردن لکـــه ها و تارتار از روی دندان ها، دندانپزشک می تواند علائم بیماری هایی مانند فشار خون بالا و سرطان دهان را نیز کنترل کند. از آنجایی کـــه اغلب بیماری ها از درون دهان خود را آشکار می کنند، دندانپزشک می تواند شما را از خطر بیماری های دیگر آگاه ساخته و به پزشک ارجاء دهد.

ترک سیگار

سیگار کشیدن مضرترین اقدامی اســـت کـــه انسان می تواند برای تخریب لبخند خود انجام دهد. پوست بدن افراد سیگاری رنگ پریده شده و دندان هایشان پس از مدتی زرد می شوند. این آسیب ها معمولا به مرور زمان رخ می دهند اما در صورت عدم رسیدگی، می تواند یک لبخند زیبا را به طور کامل تخریب کند. ترک سیگار اصلا کار آسانی نیست اما این کار فواید فراوانی برای سلامت تان خواهد داشت.

کاهش مصرف غذاهایی کـــه موجب لکـــه دار شدن دندان ها می شوند

اگر می خواهید دندان های زرد و لکـــه دار شده تان را اصلاح کنید، ابتدا بهتر اســـت از لکـــه دار شدن بیشتر آنها جلوگیری کنید. خوردن چای، کوکا کولا، قهوه، شراب، زرد چوبه، انواع توت و سس گوجه فرنگی می تواند به مرور زمان موجب تغییر رنگ دندان ها شوند. لازم نیست خوردن این غذاها را متوقف کنید، اما در مصرف آنها زیاده روی نکنید و پس از هر بار مصرف، حتما آب درون دهان بچرخانید و بعد مسواک بزنید.

کاهش مصرف غذاهای اسیدی

اسید موجود در مرکبات، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، انرژی زا و آبمیوه ها می تواند به مرور زمان مینای دندان را تخریب کند. اما در اینجا نیز می توان با عدم زیاده روی و رعایت بهداشت دهان و دندان اثر این مواد را کاهش داد. همچنین اســـتفاده از خمیر دندان های اســـتحکام دهنده ی مینا و دهان شویه ها می تواند از بیشتر شدن این مشکل جلوگیری کند. در نهایت می توانید برای سفید کردن دندان ها از بلیچینگ اســـتفاده کنید.

احتیاط در جویدن

ترمیم دندانی شکسته یا خرد شده با روکش یا لمینت دندان می تواند گران باشد، پس بهتر اســـت از دندانهایمان خوب مراقبت کنیم. سعی کنید از دندان های خود هیچ اســـتفاده دیگری غیر از جویدن نکنید. گاز زدن چیز های سفت مانند اســـتخوان، آبنبات های سخت، یخ و پاپ کورن های باز نشده می تواند برای دندان ها بسیار مضر باشد. علاوه بر این، جویدن ناخن ها، کندن نوار چسب، باز کردن سس های کیسه ای یا شکستن آجیل با دندان از دیگر کارهایی اســـت کـــه باید از آنها اجتناب کرد.

اســـتفاده از نوار چسب های سفید کننده

نوار چسب های سفید کننده می توانند به طور موثری دندان هایتان را سفید کنند. یک بسته تهیه کنید و روزی دوبار روی دندان هایتان بگذارید. پس از چند روز می توانید تغییر را احساس کنید و این تغییر تا چند ماه باقی خواهد ماند. پس از این مدت می توانید بسته دوم را تهیه و اســـتفاده کنید. این روش راه حلی قطعی برای سفید کردن دندان ها نیست اما می تواند تاثیر به سزایی بر زیبایی لبخند شما داشته باشد.

اصلاح لبخند لثه ای به کمک لیفت لثه

لبخند لثه ای به این معناســـت کـــه لثه ها بیش از حد معمول روی دندان ها را پوشانده اند. این حالت موجب کوچک به نظر رسیدن دندان ها و کودکانه شدن لبخند می شود. خوشبختانه برای اصلاح لبخند لثه ای می توان از کانتورینگ یا لیفت لثه کمک گرفت تا قسمت بیشتری از تاج دندان نمایان شده و دندان ها بلند تر به نظر برسند.

همچنین درصورتی کـــه لثه ها روی برخی از دندان های جلویی را بیش از بقیه پوشانده باشند، به نظر می رسد کـــه اندازه دندان های فرد با یکدیگر متفاوتند، می توان از لیفت لثه برای اصلاح این وضعیت اســـتفاده کرد. از آنجایی کـــه لیفت لثه شامل از بین بردن بخشی از بافت لثه به کمک لیزر اســـت، دندانپزشک از بیحسی موضعی اســـتفاده می کند تا بیمار در حین انجام آن چیزی متوجه نشود. بیمار ممکن اســـت پس از لیفت لثه دوره نقاهت کوتاهی را تجربه کند کـــه طی آن لثه ها دردناک و حساس می شوند. لیفت لثه نیز مانند ونیر های دندان، روشی سریع برای اصلاح طرح لبخند می باشد.

باندینگ یا ونیر کامپوزیت

در صورتی کـــه مشکلاتی از قبیل شکستگی، لب پر یا لکـــه دار شدن و فاصله دار بودن دندان ها شما را رنج می دهد، باندینگ می تواند راه حل مناسبی برایتان باشد.دندانپزشکان همچنین از باندینگ برای پر کردن پوسیدگی های دندان یا حفاظت از ریشه آن اســـتفاده می کنند.معمولا دندانپزشک می تواند باندینگ را طی یک جلسه انجام دهد کـــه شامل قرار گرفتن مستقیم مواد رنگ دندانی یا رزین کامپوزیت (کـــه همان ونیر کامپوزیت نام دارد) روی سطح دندان های مورد نظر می باشد.اگرچه باندینگ می تواند سال ها دوام بیاورد اما بیش از سایر روش های اصلاح طرح لبخند مستعد شکستن، فرسایش یا لکـــه دار شدن هستند.

لمینت دندان

لمینت دندان، لایه ی نازک سفارشی اســـت کـــه از جنس سرامیک بوده و روی سطح جلویی دندان قرار گرفته تا رنگ و شکل آنها را تغییر دهد. عمر لمینت ها بسیار بیشتر از ونیر کامپوزیت ها بوده و ظاهری لوکس تر و زیباتر از آنها دارند. به طور کلی لمینت می تواند مشکلاتی از قبیل

فاصله دار بودن دندان ها

شکستگی یا فرسایش دندان ها

لکـــه دار شدن همیشگی دندان ها

شکل ناموزون و نامتقارن دندان ها

کج بودن جزئی دندان ها

را حل کند. قبل از جاگذاری لمینت ها، دندانپزشک ترمیم و زیبایی باید اصلاحات جزئی روی دندان انجام دهد تا دندان برای نشستن لمینت آماده شود. سپس با اســـتفاده از چسب مخصوصی لمینت های سفارشی را روی دندان ها می چسباند. وی در نهایت با تاباندن اشعه ای به دندان ها، این چسب لمینت را محکم می کند.لمینت ها بر اساس شکل دندان های هر فرد، در آزمایشگاه شناخته می شوند بنابراین لمینت کردن دندان در یک جلسه امکان پذیر نبوده و نیاز به مراجعه مجدد دارد.

روکش دندان

روکش دندان می تواند با اصلاح و اســـتحکام بخشیدن به دندان های آسیب دیده یا تغییر رنگ داده، موجب بهبود لبخند فرد شود. روکش ها روی ساختار دندان نصب می شوند تا به بازگردانی عملکرد و ظاهر طبیعی دندان ها کمک کنند.روکش ها همچنین ممکن اســـت به دنبال روت کانال یا حفاظت از بریج روی دندان نصب شوند.روکش ها ممکن اســـت از سرامیک رنگ دندان، آلیاژ های فلز و یا فلز با پوششی از سرامیک ساخته شده باشند.به طور کلی نصب روکش بدون در نظر گرفتن درمان های زیر ساختی مانند روت کانال، دو جلسه زمان می برد. ممکن اســـت دندانپزشک به شما اطلاع دهد کـــه روکش طی یک جلسه نصب می شود. در این صورت، روکش در همان کلینیک ساخته و در همان جلسه روی دندان قرار می گیرد.

بریج دندان

بریج نیز مانند ایمپلنت راهی برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته می باشد. بریج، دندانی نمادین اســـت کـــه از طرفین به دو روکش متصل شده اســـت. دندان های طرفین این جای خالی، باید برای روکش آماده شوند و بریج در میان آنها چسب زده می شود.با وجودی کـــه ایمپلنت دائمی تر از بریج اســـت، اما بریج برای بیمارانی کـــه در طرفین فضای خالی، پرکردگی داشته یا نیاز به روکش دارند، بسیار موثر اســـت. به هر حال، اگر قصدتان از اصلاح طرح لبخند، پر کردن فضای خالی دندان هاســـت، می توانید با مراجعه به دندانپزشک از گزینه های پیش رویتان مثل ایمپلنت و بریج اســـتفاده کنید.

ارتودنسی

امروزه افراد از تمام سنین می توانند برای صاف کردن دندان هایشان از ارتودنسی اســـتفاده کنند. بریس های ارتودنسی نه تنها ظاهر دندان های کج و شلوغ را بهبود می بخشد، بلکـــه می توانند مشکلات بایت، موقعیت فک ها و اختلالات مفاصل فک را اصلاح کنند.بریس های ارتودنسی به دندان ها فشار وارد کرده و آنها را وادار به حرکت می کنند. مدت زمان ارتودنسی معمولا ۶ ماه، و در موارد شدید تر ممکن اســـت تا ۲ سال نیز به طول بیانجامد.

ارتودنسی دندان

برای نصب ارتودنسی ثابت، متخصص ارتودنسی ابتدا براکت هایی کـــه ممکن اســـت از جنس فلزی، سرامیکی یا پلاســـتیک باشند را روی دندان ها می چسباند. سپس سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) را از درون هر یک عبور می دهد کـــه موجب حرکت دندان ها می شود. متخصص ارتودنسی می تواند با توجه به نیاز هر بیمار از انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت، لینگوال (پشت دندانی)، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک برای درمان اســـتفاده کند.

طرح لبخند چیست؟ , هزینه اصلاح طرح لبخند

ایمپلنت دندان

ایمپلنت درمانی پرهزینه اســـت اما بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می باشد. ایمپلنت ها بهترین گزینه در میان دندان مصنوعی، بریج و غیره می باشند. ایمپلنت با جراحی به فک متصل می شود و مانند دندان طبیعی انسان عمل می کند. روند نصب ایمپلنت چند جلسه به طول می انجامد و عمر بسیار طولانی دارد. رنگ ایمپلنت بسیار دیر از بین خواهد رفت.

اســـتفاده از نرم‌افزار در طراحی لبخند

برخی از کلینیک‌ها، از نرم‌افزار برای طراحی لبخند بیمار پیش از فرایند ترمیم اســـتفاده می‌کنند تا بیمار پیش از هر کاری، درک درستی از فرایند و نتیجه نسبی کار داشته باشد. با نرم‌افزار طراحی لبخند، شاهد موارد زیر هستیم:

طرح گرافیکی و سه‌بعدیِ شبیه‌سازی ‌شده لبخند بیمار به نمایش درمی‌آید.

بیمار از طریق نرم‌افزار قادر اســـت تا درمان نهایی را به‌صورت تقریبی بررسی و مشاهده کند.

شکل، اندازه، تناسب دندان‌ها و خط لثه، بررسی و مطابقت آن با آناتومی دهان و دندان بیمار در این نرم‌افزار ارزیابی می‌شود.

نرم‌افزار طراحی لبخند، فقط به دهان و دندان نمی‌پردازد. این نرم‌افزار فاصله دو مردمک چشم را هم بررسی می‌کند و فاصله گوشه لب و ارتفاع صورت را هم می‌سنجد.

فایده و تفاوت لمینت و کامپوزیت چیست؟

این سؤال مهمی اســـت کـــه بسیاری از افراد آن را مطرح می‌کنند کـــه فایده لمینت و کامپیوزیت چیست و چه تفاوتی با هم دارند. در روش پرکردگی دندان، متریال مصرفی چسبندگی لازم را نداشت و همین باعث می‌شد کـــه بخش زیادی از دندان اصطلاحا چرخ می‌شد تا سطح آن تراشیده شود تا این متریال در دندان جای بگیرد.

ونیر دندان (لمینت) به سطح جلو دندان می‌چسبد و معمولا از جنس پرسلان اســـت و اســـتحکام و هماهنگی خوبی با لثه دارد. از لمینت برای درمان دندانی کـــه تغییر رنگ داده، لب‌پر یا شکسته شده، اســـتفاده می‌شود. وینر پوسته‌ای همرنگ دندان از جنس پورسلین بوده کـــه روی سطح جلویی قرار می‌گیرد و مینای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.

لمینت برای بهبود ظاهر یک یا چند دندان اســـتفاده می‌شود. لمینت‌ها نازک‌اند و پوسته‌ای از جنس رزین یا پورسلین هستند. لمینت ظاهر طبیعی به دندان بیمار می‌دهد و لثه‌ها نیز آن را به‌خوبی تحمل می‌کنند. این سؤال کـــه لمینت بهتر اســـت یا بلیچینگ سوالی دقیقی نیست، چراکـــه این دو قیاس‌پذیر نیستند و کاربرد متفاوتی دارند. بلیچینگ، درمان موقتی و لمنیت، طولانی اســـت.

چسبندگی کامپوزیت بالاســـت و به سطح دندان می‌چسبد و از میزان تراشیدگی می‌کاهد. قبلا برای سفید کردن دندان‌ها پس از پرکردگی از روکش اســـتفاده می‌شد. در این روش، حجم زیادی از دندان تراشیده می‌شد و هزینه کار افزایش پیدا می‌کرد. اما در لمینت مقدار کمی تراشیده می‌شود و در کامپیوزیت هم تراشیدگی نداریم.

تفاوت لمینت و کامپوزیت این اســـت کـــه کامپوزیت شبیه خمیر اســـت و به‌صورت آماده تولیده شده و با رنگ و زیرساخت روی دندان قرار گرفته و در فرایندهای ترمیم زیبایی اســـتفاده می‌شود. در روش لمینت، قالب‌گیری دندان در لابراتوار انجام می‌شود و با تراشیدگی محدود دندان روی آن قرار می‌گیرد. در لمینت، شیارهایی روی دندان ایجاد می‌شود تا چسبندگی بهتر باشد، اما در کامپوزیت به چنین چیزی نیاز نیست. لمینت و کامپوزیت اگر تحت فشار عمودی و افقی قرار بگیرند، آسیب می‌بینند و دچار شکستگی می‌شود کـــه البته قابل‌ترمیم اســـت.

تغییر رنگ در لمینت و کامپوزیت به سبک زندگی و رژیم غذایی بیمار بستگی دارد کـــه معمولا با پولیش ساده رفع می‌شود. اگر دندان شما پوسیده باشد، پیش از لمینت یا کامپوزیت باید درمان شود. خود این مواد باعث پوسیدگی نمی‌شود.

هزینه اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند شامل کارهایی نظیر بلچینگ کردن (سفید کردن دندان‌ها)، لمینت کردن، روکش‌گذاری، ارتودنسی، برطرف‌کردن فاصله دندانی، برطرف کردن کوتاهی دندان‌ها و… اســـت کـــه البته انجام تمام این موارد برای همه افراد لازم نیست. هزینه اصلاح طرح لبخند از هر بیمار به بیمار دیگر متفاوت اســـت و بدون معاینه بیمار توسط پزشک نمی‌توانیم قیمتی واحدی برای آن در نظر بگیریم.

برآورد قیمت‌های حدودی در مورد هزینه اصلاح طرح لبخند زیبا

در زیر، قیمت‌های حدودی به‌منظور آگاهی شما آمده اســـت. البته این قیمت‌ها، همان‌طور کـــه در بالا گفته شد، برای هر شخص با توجه شرایط دندان، تخصص دندان‌پزشک و… متغییر اســـت. اگر شخص برای اصلاح طرح لبخند نیاز به ارتودنسی داشته باشد، ممکن اســـت این کار حدود ۶ ماه تا دو سال به درازا بکشد و فرد بیش از پنج میلیون تومان هزینه برای آن پرداخت کند.

حالا اگر شخص دچار فاصله بین دندانی باشد، برای اصلاح طرح لبخند زیبا نیاز به برطرف کردن این فاصله دارد کـــه برای انجام این کار، دندان‌پزشک می‌تواند از باندینگ کامپوزیت اســـتفاده کند. هزینه لازم برای پر کردن فاصله بین هر دو دندان حداقل ۳۰۰ هزار تومان اســـت. این روش در یک جلسه انجام می‌شود.

قیمت حدودی لمینت چینی هر دندان حدود ۴۰۰ هزار تومان اســـت. درصورتی‌کـــه به‌خوبی از لمینت نگهداری و مراقبت شود، دوام خوبی دارد. قیمت لمینت دندان هم بستگی به این دارد کـــه کدام و یا چند دندان لمینت می‌شود.

ممکن اســـت شما برای اصلاح طرح لبخندتان به انجام جراحی‌های زیبایی فک و دهان نیاز داشته باشید. این جراحی‌ها تأثیر چشمگیری در زیبایی لبخند و حتی چهره و صورت شما دارد. حالا قیمت این جراحی‌ها چقدر اســـت؟بستگی دارد شما به چه نوع جراحی نیاز داشته باشید. اما قیمت جراحی‌های دهان از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به نوع جراحی افزایش می‌یابد

**********************************

کدام ستاره های هالیوودی جذاب ترین لبخند را دارند + عکس

**********************************

منبع:niksho.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا تشکر از معلم | متن برای تبریک روز معلم

متن زیبا برای تشکر از معلم  در ادامه مجموعه ای از متن تشکر از معلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *