خانه > مجله سلامت > مطالب پزشکی > آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ + ۷ راه افزایش ماندگاری

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ + ۷ راه افزایش ماندگاری

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ + ۷ راه افزایش ماندگاری

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ عمر دندان های ایمپلنت به میزان مراقبت از آنها، برند و کیفیت شان و همچنین سلامت کلی استخوان فک و بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ ایمپلنت های دندانی ماندگار و قابل اعتماد هستند و به طور همزمان از نظر زیبایی و عملکرد بهترین جایگزین برای دندان های طبیعی می باشند. آیا ایمپلنت های دندانی را برای جایگزینی با دندان لق یا دندان از دست رفته در نظر گرفته اید؟ با این حال این سوال ذهن تان را درگیر کرده است که « آیا ایمپلنت مادام العمر است ؟»

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ + 7 راه افزایش ماندگاری

اگرچه ایمپلنت های دندانی عمری بسیار طولانی دارند اما ممکن است همیشه دوام نیاورند. با این حال راه حل های کاربردی و موثری وجود دارند که می توانند ایمپلنت های دندان را به یک گزینه طولانی مدت برای جایگزینی با دندان های از دست رفته تبدیل کنند. این مقاله به شما کمک می کند تا پاسخ سوال «آیا ایمپلنت دندانی دائمی است؟» را پیدا کنید و بدانید که ایمپلنت های دندانی چه مدت دوام می آورند و چگونه طول عمر آنها را افزایش دهید.

ساختار ایمپلنت‌ دندان چگونه است؟

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که تا پایان عمر دوام داشته باشند. با این حال، آنها نیاز به نگهداری مداوم دارند. چیزی که ما به طور کلی از آن به عنوان ایمپلنت یاد می کنیم در واقع از سه بخش تشکیل شده است:

  • پست: پست ایمپلنت قطعه ای است که برای حمایت از دندان مصنوعی در استخوان فک قرار می گیرد. با مراقبت های درست و اصولی پایه های تیتانیومی استاندارد باید تا آخر عمر دوام بیاورند.
  • تکیه گاه یا اباتمنت: تکیه گاه به پایه متصل می شود و برای نگه داشتن تاج در جای خود طراحی شده است. مانند پست، اباتمنت نیز باید با مراقبت های مناسب و اصولی یک عمر باقی بماند.
  • تاج. تاج دندان قسمت قابل مشاهده ای است که به اباتمنت متصل می شود. این قطعه باید به طور دوره ای تعویض شود.

توجه داشته باشید که برای حمایت از ایمپلنت های دندانی باید استخوان فک کاملا سالم باشد. اگر درجاتی از تحلیل استخوان فک را تجربه کرده اید، ممکن است لازم باشد قبل از انجام عمل کاشت ایمپلنت دندان پیوند استخوان را انجام دهید. با مراقبت مناسب و اصولی پیوند استخوان نیز باید تا پایان عمر دوام بیاورد.

ایمپلنت های دندان چقدر دوام می آورند؟

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ایمپلنت های دندانی معمولاً ۱۰-۱۵ سال یا حتی بیشتر دوام می آورند.

درست است که ایمپلنت دندان به طور دائم با استخوان فک جوش می خورد، اما جایگزین دندان (AKA تاج) درست بالای خط فک قرار دارد و هر روز برای مثال بر اثر جویدن غذا دچار ساییدگی و پارگی می شود.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که موجب می شوند تا عمر ایمپلنت های دندانی کاهش یابد.

چه چیزی باعث کاهش عمر ایمپلنت دندان می شود؟

چند عامل وجود دارند که می توانند باعث کاهش عمر ایمپلنت دندان شوند. این عوامل عبارتند از:

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ + 7 راه افزایش ماندگاری

  • در صورتی که بافت استخوانی فک دچار تحلیل شود، دندان ایمپلنت دچار مشکل خواهد شد. این حالت زمانی رخ می دهد که بین از دست دادن دندان تا کاشت ایمپلنت فاصله زیادی وجود داشته باشد. در این مدت زمان بافت فک کاملا به صورت طبیعی دچار تحلیل خواهد شد و به سمت عقب منقبض می شود.
  • عدم رعایت بهداشت و دهان پس از کاشت ایمپلنت دندان موجب می شود تا عمر ایمپلنت کاهش پیدا کند. از این رو دو بار مسواک در روز و همچنین استفاده از نخ دندان را فراموش ننمایید.
  • آیا می دانید که دندان قروچه موجب می شود تا دندان ایمپلنت شده آسیب ببیند؟ برای درمان دندان قروچۀ شبانه و پیشگیری از آسیب به ایمپلنت های دندانی از محافظ های مخصوصی استفاده کنید که برای کاهش دندان قروچه طراحی شده اند.
  • یکی دیگر از عواملی که موجب می شوند تا عمر ایمپلنت های دندان کاهش پیدا کند، سیگار کشیدن است.
  • داروهای رقیق کننده خون و همچنین داروهای مخصوص برای سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن نیز بر عمر ایمپلنت ها تاثیر می گذارند.
  • بیماری هایی مانند ضعف سیستم ایمنی بدن، ابتلا به دیابت، کاهش تراکم استخوان و در نتیجه پوکی استخوان نیز ایمپلنت های دندان را در معرض خطر قرار می دهند.

۷ راه مطمئن برای افزایش ماندگاری ایمپلنت های دندانی

چندین مرحله آسان می توانند به تضمین عمر طولانی ایمپلنت دندان یا پروتز ایمپلنت کمک کنند.

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ + 7 راه افزایش ماندگاری

  1. دوره های مربوط به معاینات دندانی خود را به طور منظم حفظ کنید.
  2. دو بار در روز مسواک بزنید و حتما نخ دندان بکشید.
  3. از یک مسواک نرم و خمیر دندان غیر ساینده استفاده کنید.
  4. اگر دندان قروچه دارید، از محافظ شب استفاده نمایید.
  5. اگر ورزش های تماسی انجام می دهید که شما را در معرض آسیب های دهانی قرار می دهند از محافظ دهان استفاده کنید.
  6. سبک زندگی سالم داشته باشید و از مصرف دخانیات جدا خودداری نمایید.
  7. از جویدن ناخن ها یا آبنبات های سفت خودداری کنید و از دندان ها برای باز کردن بسته بندی های مختلف پرهیز نمایید.

از ایمپلنت های دندانی طوری مراقبت کنید که انگار دندان های طبیعی شما هستند!

کلام آخر

ایمپلنت های دندانی از میزان موفقیت بالایی برخوردار می باشند و با مراقبت های درست و اصولی می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. از این رو اگر از رویارویی با دندان های از دست رفته یا پوسیده، دندان های مصنوعی ناراحت کننده یا لبخندی آزار دهنده همراه با دندان های آسیب دیده خسته شده اید، ایمپلنت های دندانی  ارزش سرمایه گذاری را دارند و امروزه در اکثر کلینیک ها همانند روشا، امکان پرداخت هزینه ایمپلنت به صورت اقساطی وجود دارد.

ایمپلنت دندان را یک سرمایه گذاری طولانی مدت در سلامت دهان، دستیابی به زیبایی خارق العاده و افزایش اعتماد به نفس در نظر بگیرید!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *