خانه > سرگرمی > کامپیوتر، موبایل، اینترنت > نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی

نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی

نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی

راه اندازی یک آنلاین شاپ آرایشی یکی از ایده‌های جذاب برای کسب و کار است که بسیاری از افراد به سراغ آن می‌آیند، با این حال انتخاب نام مناسب برای آن می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد.

اگر در حال راه اندازی یک آنلاین شاپ محصولات آرایشی هستید و در انتخاب نام آن به بن بست خورده‌اید، نگران نباشید. انتخاب نام مناسب نیز مانند هر بخش دیگری در راه اندازی کسب و کار، اصول مشخصی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر کار خود را پیش ببرید. اگر می‌خواهید با نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای آنلاین‌شاپ محصولات آرایشی آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نکات و مراحل انتخاب نام برای کسب و کار آرایشی

هنگام راه اندازی آنلاین شاپ آرایشی جدید، باید یک اسم جذاب هم برای کسب و کار خود انتخاب کنید؛ چرا که کسب و کار شما بدون داشتن اسم افتتاح نمی‌شود. اسم یک فروشگاه اولین چیزی است که هویت آن کسب و کار را می‌سازد و به همین دلیل باید طبق اصول انتخاب شود. حال برای انتخاب یک اسم مناسب، باید با رعایت نکات و انجام مراحل زیر، بهترین اسم ممکن را برای آنلاین شاپ خود انتخاب کنید.

اسم ساده و کوتاه باشد

یکی از اولین و اصولی‌ترین پایه‌ها در انتخاب اسم، این است که اسم کسب و کار شما باید ساده و کوتاه باشد. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، بیش از ۶۵ درصد از مخاطبان یک فروشگاه اینترنتی با برند مورد علاقه خود رابطه ذهنی دارند. یکی از اولین شرط‌های برقراری این ارتباط ذهنی این است که اسم کوتاه و ساده‌ای انتخاب کرده باشید که در ذهن مخاطب شما ماندگار شود.

منحصر به فرد باشد

سعی نکنید اسم برند خود را مشابه یک برند معروف دیگر قرار دهید. اگر اسم خوبی انتخاب کنید که منحصر به فرد باشد، اسم کسب و کار شما در ذهن مخاطب نیز منحصر به فرد خواهد بود. متاسفانه در ایران به شدت شاهد این موضوع هستیم که کسب و کارهای مختلف، اسم خود را از روی کسب و کارهای دیگری برمی‌دارند. این خودش یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که آن مغازه یا آنلاین شاپ، از یک حدی بیشتر بزرگ نمی‌شود یا بعد از مدتی مجبور می‌شود اسم خود را تغییر دهد.

از طرفی سعی نکنید از اسم‌های مرسوم و رایج اشخاص و اماکن معروف استفاده کنید. این اسم‌ها نیز اگر فلسفه خاصی پشت آن‌ها نباشد، ممکن برای برند شما زیان داشته باشد؛ حتی اگر زیان هم نداشته باشد، حداقل سودی نیز ندارد. همچنین برای تهیه دامنه اینترنتی و ثبت برند، باید اسم منحصر به فردی انتخاب کرده باشید که قبلا انتخاب نشده باشد.

ماندگار باشد

نکته دیگری که در انتخاب اسم بسیار اهمیت دارد، این است که اسمی که شما انتخاب می‌کنید باید در ذهن مخاطب ماندگار باشد. ماندگاری یک اسم به کسب و کار شما کمک خواهد کرد تا مخاطبان آن را فراموش نکنند و در موقعیت‌های مختلف آن را شناسایی کنند. وقتی یک آنلاین شاپ آرایشی راه اندازی می‌کنید، باید اسمی را انتخاب کنید که آرایش و زیبایی را برای مخاطب تداعی کند. اگر بتوانید چنین اسمی را برای کسب و کار خود پیدا کنید، احتمالا اسم انتخابی شما نیز در ذهن آن مخاطب ماندگار می‌شود.

برندهای خیلی زیادی هستند که اسم ماندگاری را برای کسب و کار خود انتخاب کرده‌اند. برای مثال در لوازم آرایشی مک (MAC) از آن دست برندهایی است که به دلایل مختلف توانسته اسمی به‌یادماندنی در یاد مشتریان خود حک کند. اگر شما نیز کمی فکر کنید و طبق راهکارهایی که در ادامه می‌گوییم پیش بروید، قطعا می‌توانید یک اسم ماندگار برای آنلاین شاپ آرایشی خود پیدا کنید.

هر چیزی به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید

حالا که فهمیدیم چه نکاتی را باید برای انتخاب اسم رعایت کرد نوبت به راهکارهای انتخاب اسم می‌رسد. در ابتدا یک دفتر خالی بردارید و با توجه موضوعات مرتبط با کسب و کار و برندهایی که کار می‌کنید کلمه بنویسید. اصلا از نوشتن هیچ کلمه‌ای امتناع نکنید و تا زمانی که صفحه پر شود کلمه بنویسید. در واقع اصلا اهمیتی ندارد کلمه‌ای که می‌نویسید بلند باشد یا کوتاه در هر صورت آن را یادداشت کنید و در صفحه کاغذ خود نگه دارید.

کلمات با ارتباط بیشتر را نگه دارید

اکنون شما یک کاغذ پر از اسامی گوناگون را روبه‌روی خود می‌بینید. سعی کنید یک چارچوب ذهنی از چیزی که می‌خواهید را مشخص کنید و اسامی غیر مرتبط را خطر بزنید. سپس سعی کنید با در کنار هم قرار دادن و ترکیب کردن این اسامی، یک نام مرتبط را برای کسب و کار خود پیدا کنید. البته در این بخش هم کار شما احتمالا تمام نمی‌شود و برای یافتن بهترین اسم ممکن باید موارد بیشتری را پیدا کنید.

از ابزارهای آنلاین کمک بگیرید

اگر احساس کردید کلمه‌هایی که تا الان پیدا کردید برای انتخاب اسم آنلاین شاپ آرایشی شما کافی نیستند، می‌توانید از ابزارهای آنلاین نیز کمک بگیرید. سایت‌های مختلفی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایده‌های جدیدی برای اسم پیدا کنید. از جمله این سایت‌ها می‌توان به سایت namemesh اشاره کرد که بر اساس نیازی که دارید، اسامی زیادی را به شما پیشنهاد بدهد. این سایت در اصل برای خرید دامنه طراحی شده و به همین دلیل اسامی خارجی به شما تحویل می‌دهد. با این حال می‌تواند ایده‌های جدیدی را به کلمات قبلی شما اضافه کند.

از طرفی با ورود هوش مصنوعی به اینترنت و ابزارهای گوناگون آن، می‌توانید کلماتی را از آن‌ها نیز دریافت کنید. شما می‌توانید با سرویس‌های هوش مصنوعی مختلف مثل چت جی پی تی (ChatGPT) و گوگل جمنای (Gemini) صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید ایده‌هایی را برای اضافه کردن به کلمات شما بدهند. قطعا هرچه بیشتر با این سرویس‌های هوش مصنوعی صحبت کنید، ایده‌های بیشتری نیز از آن‌ها دریافت خواهید کرد.

گام آخر؛ فروشگاه اینترنتی و پیج ایجاد کنید

بعد از رعایت نکات و ایده‌پردازی‌هایی که با استفاده از موارد بالا انجام دادید، احتمالا به چند ایده برای اسم آنلاین شاپ آرایشی خود رسیده‌اید. در مرحله بعد باید چک کنید ببینید آیا امکان ساخت پیج در شبکه‌های اجتماعی و ساخت سایت فروشگاهی با آن اسم‌ها وجود دارد؟ برای این کار ابتدا وارد سایت namecheckr شوید و نام مدنظر خود را در آن سرچ کنید. این سایت به شما وضعیت موجود بودن یا نبودن نام انتخابی شما در شبکه‌های اجتماعی را اطلاع می‌دهد. سپس با استفاده از ابزارهای مختلف مانند whois در سایت ایرنیک که برای دامنه‌های IR ساخته شده است، دردسترس‌بودن یا نبودن دامنه مدنظر خود را نیز چک کنید.

در نهایت بعد از اینکه یک اسم مناسب و آزاد در بخش‌های مختلف اینترنت پیدا کردید، آن را ثبت کنید. دامنه موجود با آن اسم را خریداری کنید و پیج‌هایی را نیز با آن اسم در شبکه‌های اجتماعی مختلف ایجاد کنید. بعد از انجام این کار اسم آنلاین شاپ خود را انتخاب کرده‌اید و می‌توانید مراحل بعدی را ادامه دهید.

البته نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم مسائلی هستند که در انتخاب هر نوع آنلاین شاپ دیگری نیز می‌توانید آن‌ها را رعایت کنید و با رعایت آن‌ها اسم ایده‌آلی برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

خدمات سئو؛ واجب‌تر از نان شب برای کسب و کار‌ها

خدمات سئو؛ واجب‌تر از نان شب برای کسب و کار‌ها مقدمه‌ای بر خدمات سئو: چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *