خانه > روانشناسی > روانشناسی زناشویی > راز شادی در زندگی زناشویی چیست؟

راز شادی در زندگی زناشویی چیست؟

راه های موفقیت و شادی در زندگی زناشویی

زندگی زناشویی همیشه نیازمند توجه و مراقبت است . برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد و موفق رازهایی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید یک رابطه گرم و زیبا و شاد را داشته باشد با ما همراه باشید .

شادی در زندگی زناشویی

موفقیت در زندگی زناشویی

راز موفقیت و شادکامی در زندگی زناشویی چیست راز موفقیت و شادکامی در زندگی زناشویی عوامل شادکامی در زندگی زناشویی را میتوان در بندهای زیر خلاصه کرد:

خوشرویی، خوش‏زبانی، منطقی بودن، التزام به تعهدات، رعایت عفت، به کارگیری تدبیر، حسن نیت، صفا و صداقت و حقیقت‏گویی، پذیرش تعهدات همسری و وفای به عهد، چشم‏پوشی از خطاها، عذرخواهی و قبول خطا، احترام به شخصیت همسر، آراستگی ظاهری و نظافت، تعاون وهم‏کاری و هم‏دلی در امور، شکرگزاری و قدردانی از خدمات و به حساب آوردن کار یکدیگر، اهتمام به روابط زناشویی و نیازهای همسر.

بیشتر بدانید از رازهای شادی و خوشبختی

۱-     گذشته را فراموش کنید تا زندگی شادی داشته باشید

یکی از کلیدهای خوشحالی، خاطره بد است ( Rita Mae Brown)

مطمئن باشید اگر کوله باری از خاطرات گذشته را حمل کنید هیچوقت خوشحال نخواهید بود. کار اشتباهی انجام دادید؟ تجربه وحشتناکی داشتید؟ هر چه که هست، باید فراموش کنید. حالا دیگر هیچ کاری نمی‌شود برای امور گذشته کرد به قول معروف گذشته ها گذشته الان باید برای زمان حال خود انرژی بگذارید و به آن تمرکز کنید.

۲- در زندگی مسوولیت پذیر باشید

راز شادی آزادیست و راز آزادی جرات ( Thucydides)

برای خوشحال بودن باید آزدی داشته باشید و بیشترین آزادی لازم، آزدی در انتخاب است. مهم نیست در چه شرایط بدی هستید این مهم است که برای هر کاری انتخابی آزادانه داشته باشید. مردم می‌توانند شما را آزار بدهند، اما این انتخاب با شماست که چگونه در قبال رفتار آنها عکس العمل نشان دهید. ولی همانطور که در گفته بالا اشاره شد، آزادی جرات می خواهد. آزادی انتخاب نیازمند جرات است تا بتوان مسوولیت زندگی را بر عهده گرفت. وقتی که کاری خوب پیش نمی‌رود نباید دیگران را مقصر بدانید. مسئولیت پذیر باشید چرا که شما قدرت انتخاب دارید.

موفقیت در زندگی زناشویی

۳- روابط بیشتری داشته باشید تا شادی بیشتری در زندگی تان به وجود بیاید

روابط بیشتر موجب شادی بیشتر می شود

شادی حقیقی زندگی در دوستی هایی که در طول زندگی می سازیم، یافت می شود.

دوستی با دیگران جایی‌ است که می‌توانیم خوشحالی واقعی را دریابیم. دلیلش ساده است: فقط در طول یک دوستی هم می‌ توانیم دوست داشته باشیم و هم دوستمان داشته باشند. تثبیت روابط با دیگران را یکی از مهمترین مسائل زندگی تان بدانید تا یک قدم به شادی حقیقی نزدیک شوید.

۴- محبت تان را چند برابر کنید تا شادی تان چند برابر شود

هر چه بیشتر محبت کنید، راه های بیشتری نیز برای شاد بودن خواهید داشت. (Charlotte- Catherine).

علاقه، شما را به خوشحالی هدایت میکند. بنابراین نه تنها باید محبت تان را چند برابر کنید، بلکه باید خوتان را در معرض محبت دیگران نیز قرار دهید. با اینکار راه های جدید برای رسیدن به خوشحالی ایجاد می کنید. کلید گسترش محبت، کنجکاوی است. اگر فردی کنجکاو باشید، موج بی انتهای اتفاق های جالب منتظرتان خواهد بود.

۵- شخصیت خود را بسازید!

شخصیت، اساس خوشحالیست و خوشحالی ضامن شخصیت ( George Santayana)

ساختن شخصیتی درست از خود لازمه شاد بودن است. هنگامی که شما با خود و دیگران  روراست هستید، در صلح خواهید بود. راه خود سازی با قول دادن و روی قول تان ماندن شروع می شود. مثلا: شما به خودتان قول می دهید که سیگار نکشید. وقتی روی قول تان می مانید، شخصیت تان را می سازید . یا اینکه به بقیه قول می دهید که سر وقت کارتان را انجام دهید؛ وقتی روی حرفتان می مانید، شخصیت تان را می سازید.

راهکارهای موفقیت در زندگی زناشویی

۶- خودتان باشید!

قله شادی وقتی قابل دسترس است که فرد آنچه که هست، باشد. ( Desiderius Erasmus)

در صورتی می توانید خوشحالی را حس کنید که خودتان باشید. با انتظارات مردم از شما زندگی نکنید. شاید آنها از شما انتظار داشته باشند که شغلی خاص و روش زندگی خاصی داشته باشید اما وادار به اینکار نشوید. آنچه که هستید را بیابید و خودتان باشید.

۷- با هدف زندگی کنید

شادی واقعی از وقف کردن خودمان برای رسیدن به هدف بدست می آید. (William Cowper).

برای داشتن یک زندگی رضایت بخش، باید هدف زندگی تان را بیابید و با صداقت تمام آن را دنبال کنید. ببینید چه چیزهایی برای شما مهم است و جرات پیگیری از آنها را برای خود فراهم سازید.

۸- سپاسگزاری‌هایتان را بشمارید

شادی هرگز به سمت افرادی که حاضر به تشکر کردن از آنچه دارند، نیستند؛ نمی آید.

خوشحال بودن آسان است اگر سپاسگزار باشیم. متاسفانه، دیدن چیزهایی که نداریم برای همه آسان تر از چیزهایی است که داریم. بعضی وقتها همه ما احتیاج به ضرری داریم که یادمان بیفتد برای آنچه که داریم سپاس گوییم. به آنچه که دارید بنگرید، به زودی متوجه می‌شوید که چیزهای زیادی برای خوشبختی دارید.

چگونه زندگی شادی داشته باشیم

۹- خوش بین بودن همیشه باعث شادی می شود

نه مکان و نه شرایط تاثیری بر شادی ندارد اما ذهن به تنهایی هم می تواند خوشبختی بیاورد و هم بدبختی (Roger L’Estrange).

انسان‌های خوشحال می‌دانند که ذهن شان را چطور کنترل کنند. آنها هیچوقت اجازه نمی دهند تا افکار منفی وارد ذهن شان شوند. افراد شاد به وضعیت بد با افکار مثبت می نگرند. آنها همیشه در این باورند که حتی در بدترین شرایط می‌توان نکته مثبتی از همان وضعیت بد دریافت کرد.

۱۰- در کارتان خلاقیت به خرج دهید

خوشحالی در لذت موفقیت و هیجان تلاش خلاقانه است. ( Franklin D. Roosevelt).

وقتی از خلاقیت تان استفاده می کنید ناخودآگاه شاد می شوید چرا که می دانید کاری که به اتمام رسانده اید همه و همه برگرفته از ذهن خلاقانه تان بوده است.

منبع:persianv.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۸ نشانه که به شما می گوید شریک زندگیتان را درست انتخاب کرده اید؟

این ۸ نشانه یعنی شریک زندگی خود را درست انتخاب کرده اید آیا شریک زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *