خانه > آشپزی و تغذیه > آموزش انواع غذاها > طرز تهیه یوفو کباب ،کباب ترکیه ای خوشمزه

طرز تهیه یوفو کباب ،کباب ترکیه ای خوشمزه

طرز تهیه یوفو کباب

یوفو کباب یک غذای ترکیه ای خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و بسیار لذیذ است . در ادامه طرز تهیه این کباب ترکیه ای خوش طعم را می خوانید .

یوفو کباب یک مدل کباب ترکیه ای به معنی کباب بشقاب پرنده ای است. کباب یوفو به شکل یک کباب دو لایه است و داخل آن و بین دولایه کباب، پنیر پیتزا و بادمجان ریخته می شود و روی توری پخته می شود. کباب یوف بسیار خوشمزه بوده و طرز تهیه آن خیلی راحت است و برای ناهار در ترکیه خیلی استفاده می شود. این کباب را می توان در کنار نان یا برنج سرو نمود و از مزه و طعم آن لذت برد. به دلیل وجود پنیر پیتزا بین گوشت، این غذا کمی چرب و سنگین است و بهتر است برای وعده ناهار مورد استفاده قرار گیرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یوفو کباب در ادامه با حیاط خلوت همراه باشید.

مواد لازم یوفو کباب

مواد لازم برای ۴ نفر

فلفل دلمه ای سبزنصف ۱ فلفل

فلفل دلمه ای قرمزنصف ۱فلفل

فلفل چیلی یا ویکا (قرمز شیرین)۱ عدد

جعفری۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده نیم کیلو گرم

بادمجان۲ عدد

پنیر چدار یا پنیر پیتزا۲۰۰ گرم

نمک و سماق و فلفل قرمز ترکبه مقدار لازم

مرحله اول

در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و خشک می کنیم و با پوست روی ذغال می‌ گذاریم تا کبابی شود. فلفل دلمه ای سبز، قرمز و فلفل چیلی را خرد کرده، (چون چیلی در دسترس نبود از فلفل ویکا استفاده کردیم) و جعفری را پاک می ‌کنیم.

مرحله دوم

سپس می شوییم سپس می‌گذاریم تا آب آن خشک شود. بعد از شستن جعفری ها، آن ها را خرد می ‌کنیم و با بقیه مواد ترکیب می‌ کنیم و با فشار دادن دست آب آن ها را می‌ گیریم و مجدداً با هم ترکیب می‌ کنیم تا یکدست شود و کنار می ‌گذاریم.

مرحله سوم

هم چنین ما نیاز به گوشت چرخ کرده داریم . و به موادی که آب گیری کرده‌ایم اضافه می‌ کنیم و بعد شروع به ورز دادن آن ها می‌ کنیم. بعد از کمی ورز دادن ادویه کباب شامل نمک و فلفل قرمز ترکیه ای را اضافه می ‌کنیم و مجددا حدود ۱۰ دقیقه ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌ کنیم و از چند کیسه فریزر برای پهن کردن مواد استفاده می‌ کنیم. گوشت را در مرکز کیسه قرار داده و قسمت دیگر کیسه را روی آن برمی‌گردانیم و با ته یک بشقاب، گوشت را به سمت پایین فشار می‌دهیم تا پهن شود و به شکل دایره در بیاید.

مرحله پنجم

در انتها می ‌توانیم با فشار دست گوشت را کمی باز کنیم. حالا پوست بادمجان های کبابی را می ‌گیریم و آن را به صورت نواری برش داده و روی گوشت قرار می‌ دهیم به شکلی که روی سطح گوشت را بپوشاند، اما کمی از کناره ها فاصله داشته باشد.

مرحله ششم

بعد کمی نمک و پودر بیبر روی بادمجان ها می‌ ریزیم و روی آن پنیر چدار رنده شده یا پنیر پیتزا می ‌ریزیم و قسمت دوم گوشت را روی قسمت اول قرار می‌ دهیم. لب های گوشت را با انگشت فشار می ‌دهیم تا به هم بچسبد و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خود را بگیرد.

مرحله هفتم

بعد از یک ساعت گوشت را از یخچال بیرون می ‌آوریم. روی توری کباب قرار می‌دهیم. بعد از گذاشتن گوشت در توری به هیچ عنوان فشار وارد نمی‌کنیم که حتماً بسته شود، می‌توانیم با استفاده از یک سیم دولبه توری را به هم فیکس کرد که بتوان آن را برگرداند.

مرحله هشتم

سپس روی ذغال هر دو طرف آن را کباب می‌ کنیم. بهتر است ازتوری نازک‌تری استفاده کنیم که انعطاف‌پذیری بهتری داشته باشد. بعد از اینکه هر دو طرف گوشت کاملاً کباب شد، برای جدا کردن و بیرون آوردن کباب از توری اصلا عجله نمی‌کنیم.

مرحله نهم

چون قسمت هایی از گوشت به توری می‌ چسبد و باید با احتیاط و حوصله با یک چاقو یا با فشار انگشت آرام آرام آن را جدا کنیم. و بعد آن را روی یک یا دو تیکه نان گرد قرار می ‌دهیم و برش می‌ زنیم و در ظرف مناسب کنار برنج یا نان سرو می کنیم.

منبع:chishi.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *