خانه > ورزشی > دنیای ورزشکاران > مهم ترین فواید و عوارض کراتین بدنسازی | زمان مصرف کراتین

مهم ترین فواید و عوارض کراتین بدنسازی | زمان مصرف کراتین

مهم ترین فواید و عوارض کراتین بدنسازی | زمان مصرف کراتین

برای این‌‌که بتوانید بهترین نتیجه را از ورزش‌کردن و بدنسازی دریافت کنید، مصرف کراتین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مکمل یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که برای بدنسازی وجود دارد. این محصول مواد مهمی را درون خود داشته و به شما کمک می‌کند تا به بهترین حالت عضلات خود را رشد دهید.

عوارض کراتین بدنسازی

اگر نمی‌دانید که این محصول چیست، باید بگوییم که این کالا یک ترکیب نیتروژنه آلی است و در بدن انسان نیز یافت می‌شود. حدود ۹۵درصد آن اسکلتی و ۵درصد آن نیز در مغز ما ذخیره است. مهم‌ترین کاربرد آن تقویت انرژی برای انجام ورزش‌های مختلف است. البته به غیر از این مورد، فواید و عوارض دیگری نیز برای این محصول وجود دارند. برای یادگیری این موارد، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

فواید مکمل کراتین

اگر می‌خواهید نسبت به خرید این مکمل اقدام کنید، باید از قبل با فوایدی که دارد، آشنایی داشته باشید. این مکمل یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که بدن‌سازان و ورزشکاران در رشته‌های مختلف مصرف می‌کنند. پراهمیت‌ترین فواید این محصول بدین شرح هستند.

افزایش قدرت و بهبود عملکرد ورزشی با کراتین

یکی از مهم‌ترین فوایدی که در کراتین وجود دارد و به‌عنوان مزیت اصلی آن به‌شمار می‌رود، افزایش قدرت و بهبود انرژی ورزشی بدن است. یکی از چالش‌هایی که اکثر بدن‌سازان یا ورزشکاران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمبود انرژی است.

اگر انرژی کافی برای ورزش‌کردن نداشته باشید، نمی‌توانید وزنه‌ها را به‌درستی بلند کرده و حرکات مختلف را انجام دهید. به همین دلیل با مصرف این مکمل ذخایر کراتین در بدن خود را بیشتر کرده و استقامت‌تان را نیز افزایش دهید.

رشد عضلات در بازه زمانی کوتاه با مصرف کراتین

مزیت و فایده‌ای که باعث شده ورزشکاران بسیار زیادی نسبت به خرید و مصرف این مکمل اقدام کنند، کمک آن به رشد عضلات در بازه‌زمانی کوتاه است. اگر بدون هیچ مکملی ورزش کنید، زمان زیادی برای رشد آن نیاز خواهید داشت.

اما اگر کراتین مصرف کنید، این زمان بسیار کمتر می‌شود. این مکمل با افزایش سیگنالینگ mTOR و IGF-1 به بازسازی و رشد عضلات کمک بزرگی می‌کند. همین موضوع باعث شده افرادی که به ‌دنبال افزایش حجم عضلات هستند، این مکمل را در برنامه خود قرار دهند.

کراتین؛ کمک‌کننده در کاهش وزن

علاوه‌بر افزایش حجم عضلات، مکمل کراتین به شما کمک می‌کند تا وزن خود را نیز کاهش دهید. شاید این را ندانید، اما این مکمل قدرت چربی‌سوزی بسیار بالایی دارد. این یعنی با مصرف آن چربی‌های بدن شما با سرعت بیشتری از بین می‌روند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که اثر آن تنها درصورت مصرف در کنار ورزش نمایان می‌شود. اگر می‌خواهید عضلانی‌تر به‌نظر رسیده و چربی بدن خود را کاهش دهید، باید این مکمل را به‌طور منظم مصرف کرده و در کنار آن ورزش‌های مناسبی را جهت چربی‌سوزی انجام دهید.

کمک به درمان برخی بیماری‌ها با خوردن مکمل کراتین

فایده‌ای که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، کمک این مکمل به درمان برخی از بیماری‌ها است. همان‌طور که گفته شد، فواید زیادی برای این مکمل وجود دارد و دلیل آن تأمین بسیاری از مواد مهم در بدن است. با مصرف کراتین، می‌توانید بیماری‌های زیادی را درمان کنید.

به‌طور مثال، آلزایمر، پارکینسون، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و بیماری کبد چرب غیرالکلی با کمک این مکمل درمان می‌شوند. همچنین با مصرف درست آن می‌توانید سلامت قلب و عروق را بهبود داده و علاوه‌بر کاهش التهاب، سطح تستوسترون را نیز بیشتر کنید. افزایش سطح تستوسترون برای مردان فوق‌العاده مهم است و در ورزش، کمکی عالی می‌کند.

عوارض مصرف کراتین بدنسازی

فواید مکمل کراتین

علاوه‌بر فواید مهمی که دررابطه‌با این مکمل با هم بررسی کردیم، باید گفت که این مکمل عوارضی را نیز دارد. این محصول فوق‌العاده کاربردی و مهم برای ورزش، عوارضی جانبی نیز برای مصرف دارد. با این که این مکمل یکی از کم‌خطرترین محصولات به‌شمار می‌رود، اما آشنایی با عوارض جانبی آن کمک‌کننده است. این عوارض عبارت‌اند از:

  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • سردرد
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال و دل‌درد
  • ریزش مو در برخی موارد نادر
  • تورم
  • خارش
  • بثورات جلدی
  • گرفتگی عضلات
  • کم‌آب‌شدن بدن

آیا کاهش عوارض جانبی مصرف کراتین ممکن است؟

سوالی که بسیاری از ورزشکاران پرسیده‌اند این است که آیا کاهش عوارض جانبی مصرف این مکمل ممکن است یا خیر؟ همان‌طور که دیدید، علاوه‌بر فواید عالی این محصول عوارضی را نیز دارد. راه‌‌کارهایی وجود دارند که با رعایت آن‌ها عارضه‌های این مکمل کمتر می‌شوند.

به‌طور مثال، باید به مقدار کافی آب بنوشید تا کم‌آبی بدن رفع شود. ازطرف‌دیگر بهتر است مکمل‌های الکترولیت استفاده کرده و سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید. استراحت‌دادن به بدن و افزایش دوز مصرفی به‌تدریج، باعث می‌شود تا بدن شما کم‌ترین عوارض را دریافت کند.

زمان مناسب برای مصرف کراتین

نکته‌ای که علاوه‌بر کاهش عارضه‌های مصرف، به افزایش تاثیر آن کمک می‌کند، انتخاب زمانی مناسب برای مصرف این مکمل است. این زمان به نوع فعالیت ورزشی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید عملکرد ورزشی خود را افزایش دهید، باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل‌از تمرین آن را مصرف کنید.

برای این کار نیز باید ۵ گرم از این مکمل را با آب یا آبمیوه مخلوط کرده و میل کنید. برای افزایش حجم نیز باید حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه بعد از تمرین ۵ گرم را با آب بخورید. توجه به این برنامه، به بازسازی و رشد عضلات شما کمک شایانی می‌کند.

کراتین بدنسازی را از کجا بخریم؟

کراتین بدنسازی

اگر به ‌دنبال خرید بهترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های این مکمل هستید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا آن را بخرید. در دیجی‌کالا مدل‌های بسیار زیادی از این مکمل در برندهای گوناگون وجود دارد. تمام آن‌ها اصل بوده و توسط استاندارد و سازمان غذا و دارو نیز تایید شده‌اند. شما می‌توانید این محصولات را با قیمت عالی سفارش دهید.

جمع‌بندی

برای دریافت بهترین نتایج از ورزش‌های مختلفی مانند بدنسازی، باید کراتین مصرف کنید. این مکمل یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین محصولات ورزشی به‌حساب می‌آید. با میل‌کردن آن قادر هستید قدرت و استقامت خود را برای ورزش بیشتر کنید.

همچنین اگر این مکمل را پس‌از ورزش و تمرین بخورید، عضلات شما سریع‌تر و بهتر بازسازی می‌شوند. فواید و عوارض گوناگونی برای مصرف این محصول وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در مطلب بالا به شما ارائه کردیم. در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا می‌توانید از بهترین برندها این مکمل را با قیمت خوبی سفارش دهید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عاشقانه‌های یک استقلالی و همسرش در آمستردام

عاشقانه‌های یک استقلالی و همسرش در آمستردام اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی وسترلو بلژیک پس از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *