خانه > زیبایی و آرایشی > روش هایی برای از بین بردن چین و چروک پیشانی

روش هایی برای از بین بردن چین و چروک پیشانی

متأسفانه چین و چروک پیشانی نتیجه طبیعی افزایش سن است و همگی ما دچار آن خواهیم شد. اما روش هایی برای برطرف کردن آن به صورت کلینیکی و خانگی وجود دارد که در این مقاله به معرفی برخی آن ها می پردازیم.

چین و چروک , چروک پیشانی

روش های کلینیکی

اگر چه جراحی لیفت صورت در از بین بردن چین و چروک پیشانی مؤثر است، روش‌های دیگری با تهاجم کمتر نیز برای صاف کردن سطح پوست و رفع چروک دور لب و پیشانی وجود دارد.

تزریق کلاژن

تزریق کلاژن در تمام ناحیه‌های صورت ایمن و پرکاربرد است. این تزریق علاوه بر این که روش بسیار کارآمدی برای کاهش چروک و خطوط صورت و رفع خط اخم  به شمار می‌آید، درمان مؤثری برای چین و چروک اطراف پیشانی و چروک دور چشم نیز محسوب می‌شود. این تزریق‌ در مطب پزشک با امکان دو تا چهار بار تکرار در ماه انجام می‌شود. ماندگاری اثر تزریق کلاژن بنا بر گزارش سازمان غذا و داروی امریکا حدود ۳ تا ۴ ماه است. برای رفع چین‌ و چروک‌ های عمیق صورت و درمان چروک دور چشم باید بیش از یک تزریق انجام شود.

اثرهای جانبی ناشی از تزریق کلاژن بسیار ناچیز است، اما پیش از تزریق حتماً باید تست حساسیت به کلاژن انجام شود. خارش، قرمزی یا کبودی ملایم پس از تزریق طبیعی است. عفونت، آبسه، برجستگی، پوست پوست شدن، زخم شدن و جراحت باز از عوارض احتمالی تزریق کلاژن محسوب می‌شود.

التهاب و کبودی پس از درمان معمولاً ظرف ۲۴ ساعت برطرف می‌شود. بااین حال قرمزی پوست ممکن است تا یک هفته دوام داشته باشد. اگرچه آرایش کردن پس از تزریق اشکالی ندارد، اما مالیدن ناحیه به تازگی درمان شده مجاز نیست. به علاوه بیمار باید یک هفته نخست پس از تزریق از انجام تمرین‌های سنگین، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کند.

درمان با لیزر

بازسازی با لیزر، که با اصطلاح لایه‌بردای با لیزر نام گذاری می‌شود، مشکل‌ها و چین و چروک‌ های پوستی را کاهش می‌دهد. پرتوهای نور متمرکز به منظور برداشتن لایه‌های پوست چروکیده بر روی ناحیه آسیب دیده مورد نظر تابانده می‌شود. چنانچه بیمار به خوبی از پوست خود مراقبت کند؛ برای مثال از فراورده‌های پوستی و کرم ضد آفتاب استفاده کند و مدت زیادی در معرض نور خورشید قرار نگیرد، بهبود حاصل از این روش تا چند سال ماندگار خواهد بود. اما چنانچه پوست بسیار تیره باشد یا جوش یا آکنه زده باشد، ممکن است لیزر درمانی گزینه مناسبی محسوب نشود.

خارش، التهاب و خراشیدگی پوست پس از لیزر درمانی طبیعی است. بیمار گاهی با ترشح مایع زرد رنگی از ناحیه درمان شده مواجه می‌شود که در نهایت خشک می‌شود و پوسته می‌بندد. استعمال پمادهای دارویی و پوشاندن ناحیه درمان شده با پانسمان محکمی که اجازه عبور هوا ندهد نیز مفید است.

بوتاکس

تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) چروک پیشانی، خطوط لبخند و اخم را کاهش می‌دهد. این تزریق با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی ـ عضلانی عضله را ضعیف می‌کند و در نتیجه با ناممکن شدن انقباض، چین و چروک صورت کاهش می‌یابد. بهبود ناشی از تزریق بوتاکس ۴ تا ۶ ماه دوام دارد و معمولاً رفع خطوط افقی پیشانی به تزریق ۱۰ تا ۲۰ واحد بوتاکس نیاز دارد. تزریق بوتاکس صرفاً باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

بیمار نباید ناحیه درمان شده را بمالد تا بوتاکس به ناحیه‌های دیگری از صورت منتقل نشود. نتیجه تزریق بوتاکس پس از چند روز قابل مشاهده است. قرمزی محل تزریق، کبودی، خونریزی و التهاب از واکنش‌های موضعی به تزریق بوتاکس محسوب می‌شود.

اگرچه تزریق بوتاکس توسط پزشک باتجربه عملی ایمن است، اما ممکن است با اثرهای جانبی همراه باشد. در صورت تزریق در محل اشتباه و پخش شدن دارو در بافت‌های کناری احتمال بروز مشکل وجود دارد. شماری از این واکنش‌های شدید عبارت‌اند از:

افتادگی پلک

  • کج و غیرطبیعی شدن ابرو
  • غیرطبیعی شدن لبخند
  • خشک شدن چشم یا ریزش اشک بیش از حد

 

روش های خانگی

ماساژ روغن زیتون

برای این روش  تنها به چند قطره نیاز دارید. با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید.

ماساژ با مرکبات

میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامین C و E است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند. این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چین و چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

ماساژ با ماسک های صورت خانگی

ماسک های صورت خانگی فاقد مواد شیمیایی برای چین و چروک پیشانی موثر است. شما باید به این ماسک مواد خوبی که برای رطوبت رسانی و جوانسازی پوست مفید است را اضافه کنید. به محض آنکه این ماسک را روی صورت گذاشتید دیگر عضلات صورت را تکان ندهید. حرکت دادن عضلات صورت هنگام قرار دادن ماسک صورت می تواند برای خطوط پیشانی مضر باشد.

ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت ۱۵۵ دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

توصیه هایی کلی

مصرف آب

اگر مقدار مناسب از آب در بدنتان هیدرات شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می کند و کمتر در معرض چین و چروک قرار می گیرد.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید  در دراز مدت پوست را چروک می کند. همچنین یک دسته کامل از چین و چروک تنها بر روی پیشانی بوجود می آورد. استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب نیز توصیه می شود.

ترک سیگار

حقیقت این است که سیگار کشیدن با تمام اثرات سوء آن بر بدن به پوست شما  هم بسیار صدمه می زند. بخشی از آسیب پوستی سیگار ایجاد چین و چروک بر روی صورت است. با ترک سیگار چهره جوانی خواهید داشت.

منبع: نبض ما

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *