خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > پیش بینی وزش باد شدید و رعد و برق در تهران

پیش بینی وزش باد شدید و رعد و برق در تهران

خبرگزاری فارس: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها با فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی در برخی ساعات رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
پیش بینی وزش باد شدید و رعد و برق در تهران
این وضعیت روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی، نواحی مرکزی کشور و روز پنج‌شنبه در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی تداوم دارد.

امروز سه‌شنبه ۹۶/۰۲/۰۵‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در همدان‌، استان مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران‌، سمنان‌، نیمه شرقی زنجان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

فردا چهار‌شنبه ۹۶/۰۲/۰۶‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان. همچنین وزش باد شدید و گردوخاک در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد پیش‌بینی می‌شود.

مهم‌ترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت ‌است‌ از این رو به هموطنان توصیه می‌شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استان‌های اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

امروز (‌سه‌شنبه‌) با نفوذ جریان های شمالی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد؛ روز چهارشنبه نیز هوای سرد در این مناطق ماندگار بوده و در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به کاهش دما، مه آلودگی و بارش باران و برف اختلال در تردد جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر وقت امروز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست‌ از اینرو توصیه می شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.

در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران به صورت موقت، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، گاهی با گردوخاک در برخی از نقاط جنوب شرق، شرق و دامنه‌های زاگرس جنوبی پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در استان کرمان از شدت بیشتری برخوردار است.

به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی امروز و فردا کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر، اردبیل و شمال شرق رخ خواهد داد.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک همراه است؛ دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس فردا مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری و رگبار باران، گاهی رعدوبرق با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ و ۱۰ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا ۳۱ فروردین‌ماه امسال ۱۹۱٫۹ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۱٫۷ میلی‌متر بود. بنابراین تا این لحظه بارش سال جاری ۹۰٫۶ درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *