به گزارش خبرگزاری برنا، خالد جیوسی نویسنده فلسطینی در یادداشتی در روزنامه رأی الیوم نوشت: آیا خانم اسماء بشار الاسد، همسر رئیس جمهور سوریه حتما می بایست با لباس کهنه و موی نامرتب و افسردگی زاید الوصفی برای ابراز همدردی با مادران شهید در دیدار با آنها در صفحه تلویزیون ظاهر شود تا مخالفان همسرش باور کنند که او واقعا خود را در غم آنها شریک می داند و با آنها احساس همدردی می کند؟!

جیوسی ادامه داد: روشن است که در اینجا قصد دفاع از خانم اسماء الاسد را نداریم، اما واقعا می خواهیم بدانیم بهترین کاری که اسماء بشار الاسد می توانست برای نشان دادن احساسات و عواطفش – آنگونه که مخالفان همسرش می پسندند – انجام دهد چیست؟ خیلی از آنها (مخالفان) حتی به مخیله شان هم نرسیده که از اردوگاه آوارگان سوری دیدن کنند؛ لذا باید پرسید خود شما واقعا برای این آوارگان چه کرده اید؟

این نویسنده منتقد دولت سوریه نوشت: فقط خدا از دل انسان ها خبر دارد و فقط او می داند که حقیقت احساسات اسماء الاسد چیست و چرا مادران شهید را دعوت کرده است. در هر حال چه واقعا از سر همدردی با آنها ناراحت بوده باشد یا به خاطر آنها اشک بریزد، یا جلوی دوربین این کار را کرده باشد، مخالفانش را راضی نخواهد کرد؛ بهتر است قضاوت در این باره را به خدا بسپاریم و به فکر گناهان خودمان باشیم؛ چه کسی می داند، شاید گناهان ما سنگین تر از گناهان او باشد!