خانه > زناشویی > مراقب باشید در این ساعت ها به همسرتان گیر ندهید!

مراقب باشید در این ساعت ها به همسرتان گیر ندهید!

رسیدن به آرامش و حفظ آن یکی از نشانه های یک زندگی موفق زناشویی است و  عصبانیت ها و پرخاشگری های بی موقع عواملی هستند که در تیره و تار شدن این آرامش نقش مهمی ایفا می کنند.

 

ساعت خشم چه ساعتی است ؟ چطور باید آن را به سلامت طی کنید؛ بدون اینکه خدشه ای به زندگی مشترکتان وارد شود؟

مراقب باشید در این ساعت ها به همسرتان گیر ندهید!

آیا می دانستید در برخی از ساعات شبانه روز آمادگی بیشتری برای بگومگو با همسر و حتی فرزندانتان را دارید؟

 

ساعت ۶ صبح:

در ساعات اولیه صبح خشم و عصبانیت در کمترین حد ممکن است زیرا عوامل ایجاد عصبانیت چندان وجود ندارد و به دلیل وضعیت فیزیولوژی بدن کمترین میزان هورمون سروتونین در بدن ترشح می شود و به همین دلیل آرامشی نسبی در جسم و روان برقرار است. البته ورزش صبحگاهی نیز تا حد زیادی در پیشگیری از عصبانیت های به جامانده از اتفاقات روز قبل و بی خوابی شبانه موثر خواهد بود.

 

ساعت ۷ صبح:

نباید فراموش کنیم در صورت کاهش قند خون و نزدیک شدن به ساعت صرف صبحانه احتمال بروز عصبانیت شدت می گیرد و می تواند به بروز خشم منتهی شود. بنابراین خوردن صبحانه اولین قدم برای کنترل خشم و عصبانیت در طول روز خواهد بود. پس سر مسایل کوچک مثل گرم کردن نان با همسر یا فرزندتان بحث نکنید که می تواند به یک جنجال خانوادگی بی دلیل تبدیل شود.

 

ساعت ۸ تا ۱۰ صبح:

بسیاری بر این باورند این بازه زمانی می تواند بیشترین میزان بروز خشم را به دنبال داشته باشد زیرا اوج ساعت ترافیک شهری است و ترافیک عامل مهمی در بروز عصبانیت ها محسوب می شود. از طرفی گوش دادن به موسیقی های خشن مثل انواع راک حین رانندگی مزید بر علت می شود و در کنار بحث ترافیک وآلودگی صوتی آستانه تحمل را تا حد زیادی کاهش می دهد و زمینه ساز بروز خشم و عصبانیت افراد می  شود. در این ساعت از روز از تلفنی حرف زدن با همسرتان خودداری کنید.

 

ساعت ۱۱ تا ۱ ظهر:

اگر ساعات اولیه شروع کار روزانه با بحث و درگیری همراه باشد به راحتی بستر بروز خشم فراهم می شود و اگر فرد گرسنه باشد، شدت عصبانیت هم افزایش می یابد. بنابراین خوردن به موقع وعده ناهار و پیشگیری از کاهش قند خون موجب کاهش میزان بروز عصبانیت در محل کار خواهد بود.

 

ساعت ۱ ظهر تا ۴ بعداز ظهر:

معمولا در این ساعات شبانه روز احتمال بروز خشم و عصبانیت چندان زیاد نیست و کمترین نزاع ها در این ساعات رخ می دهد. اما همچنان مصرف میان وعده برای جلوگیری از کاهش میزان قند خون توصیه می شود. البته در فصول گرم و به واسطه دمای هوا افراد در این ساعات آمادگی بروز خشم و عصبانیت را دارند و  با کوچکترین اتفاقی خشمگین می شوند. بنابراین در فصل تابستان باید به این نکته توجه داشت.

 

ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۷ بعدازظهر:

از این بازه زمانی تحت عنوان ساعات خشم یاد می شود چرا که ساعات اوج ترافیک شبانگاهی است و خستگی روزانه و آلودگی هوا هم مزید بر علت می شود و فرد با کوچکترین تلنگر عصبانی می شود و خشم  خود را بروز می دهد.

در این ساعات خستگی روزانه به اوج خود می رسد و میزان بروز خشم هم افزایش می یابد. این ساعت معمولا زمانی است که همه خسته از سرکار به خانه برمی گردند. پس مراقب بحث های ساده باشید تا کدورتی ایجاد نشود.

 

ساعت ۸ شب:

با نزدیک شدن به زمان صرف شام و کاهش قند خون، آستانه تحمل افراد کاهش می یابد و اگر عوامل بروز خشم ایجاد شود، فرد عصبانیت خود را بروز می دهد.

 

ساعت۹ تا ۱۰ شب:

هر چه به زمان خواب و استراحت نزدیک می شویم، از میزان تنش ها کاسته می شود و شاهد کمترین میزان بروز خشم افراد خواهیم بود اما اگر در طول روز خشمگین شده باشیم این خشم ممکن است تا فردای آن روز هم ادامه پیدا کند و صبح روز بعد با خشم خفته ای از خواب بیدار شویم. از طرفی تماشای فیلم های خشن تلویزیونی نیز به طور مستقیم روی سلامت روانی افراد موثر است و میزان ترشح سروتونین را افزایش می دهد و زمینه را برای بروز عصبانیت فراهم می کند. بنابراین برای کاهش میزان خشم در این ساعات گوش دادن به یک موسیقی ملایم و تماشای برنامه هایی که زمینه خشونت ندارند، توصیه می شود. اگر قرار است درباره موضوعی با همسرتان صحبت کنید این ساعات بهترین زمان ممکن است.

 

ساعت ۱۱ شب:

اگر بخواهیم خواب بی تنش و آرامی داشته باشیم باید مقدمات لازم برای خواب شبانه فراهم شود چرا که یک خواب آشفته مقدمات عصبانیت روز بعد را فراهم می کند. بنابر این توصیه می شود که قبل از خواب حتما یک لیوان شیر گرم بخورید و محیط خانه را از نظر تهویه و نور بررسی کنید تا خوابی آرام داشته باشید.

 

ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح:

شاید فکر کنید زمانی که در خواب هستید، هیچ عاملی برای بروز خشم در شما وجود ندارد اما کاملا اشتباه می کنید چرا که اگر محیط خواب شما عاری از هر گونه سر و صدا و نور اضافی باشد، خواب آرام و بی تنشی خواهید داشت و یک روز پرتنش را تجربه نخواهید کرد.

 

منبع : نی نی سایت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رگ خواب مردان را بشناسید (درگوشی های زنانه)

رگ خواب مردان را بشناسید (درگوشی های زنانه) رگ خواب مردان را زنانی می دانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *