خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > حذف قبض کاغذی تلفن ثابت / پیامکی شدن قبض تلفن ثابت

حذف قبض کاغذی تلفن ثابت / پیامکی شدن قبض تلفن ثابت

حذف قبض کاغذی تلفن ثابت / پیامکی شدن قبض تلفن ثابت

قبض پیامکی , قبض پیامکی تلفن ثابت

ارسال قبض پیامکی مخابرات برای شش میلیون مشترک

معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به اجرای طرح حذف کاغذ در دفاتر خدماتی منطقه ۸ تهران، از ارسال قبض پیامکی برای شش میلیون مشترک در راستای حذف کامل قبوض کاغذی تا پایان امسال خبر داد.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرآیند دیجیتال‌سازی خدمات مخابرات اظهار کرد: در زمینه دیجیتال کردن خدمات، در چند حوزه کار را شروع کردیم. یکی از این کارها راه‌اندازی پورتال تجاری است. ما برای این که رفت‌وآمدها را کاهش دهیم و در راستای همان دیجیتال‌سازی خدمات، ثبت‌نام تلفن ثابت کل کشور را بر بستر پورتال راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه که در این مدت استقبال از پورتال بد نبوده است، افزود: بیش از ۲۰۰۰ نفر ثبت‌نام از طریق پورتال برای تلفن ثابت داشتیم. پیش از این در حوزه مخابرات مشترکان حتما باید به مرکز خودشان برای دریافت تلفن ثابت مراجعه می‌کردند، اما اکنون امکان الکترونیکی آن فراهم شده که تحول بزرگی است. تلاش می‌کنیم بتوانیم با استقبال مردم، امکانی فراهم کرده که همه ثبت‌نام‌ها در این بستر صورت گیرد.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در پاسخ به برنامه برای تغییر تعرفه تلفن ثابت بیان کرد: هزینه ۲۰۰ تومان برای واگذاری تلفن ثابت مناسب است اما معتقدیم تعرفه و آبونمان آن باید تغییر پیدا کند، زیرا این مبلغ در حال حاضر بسیار پایین است. البته از آنجایی که چون هزینه نگهداری تلفن ثابت بالا است، آبونمان آن باید افزایش پیدا کند. ما این پیشنهاد را به سازمان تنظیم مقررات می‌دهیم و امیدواریم تا رگولاتوری این مساله را حل کند.

حذف کاغذ در دفاتر منطقه هشت تهران

زارعیان با اشاره به ایجاد دفاتر الکترونیکی در راستای دیجیتال‌سازی، گفت: بنا داریم در کل کشور به تدریج کاغذ را جمع‌آوری و فرآیند ثبت‌نام را الکترونیکی کنیم. در حال حاضر در دفاتر مراکز منطقه هشت تهران که حدود یک میلیون مشترک هست، طرح حذف کاغذ به طور کامل اجرا شده و حذف پرونده کاغذی به دنبال آن است.

وی ادامه داد: منطقه هشت تهران جزو مناطق آزمایشی ما بوده و این طرح از خرداد انجام شده است. بنابراین مشترکانی که به مراکز منطقه هشت مراجعه کنند، از طریق امضای دیجیتال و سیستم الکترونیکی ثبت‌نام می‌شوند. اولویت این است که مشترکان مراجعه حضوری به دفاتر نداشته باشند، اما اگر کسی خواست مراجعه حضوری هم داشته باشد، فرآیندها الکترونیکی انجام می‌شود.

ارسال قبض پیامکی برای شش میلیون مشترک

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر تلاش برای حذف قبوض کاغذی گفت: موضوع دیگری که در راستای الکترونیکی کردن و حذف کاغذ دنبال می‌کنیم، حذف قبوض است. ما حذف قبوض به مبنای کامل را تا پایان سال در برنامه داریم. در مردادماه برای اولین بار به صورت آزمایشی از طریق پیامک برای حدود شش میلیون مشترک در ۲۰ استان قبض ارسال کردیم و هزینه ارسال پیامک هم توسط مخابرات است. اکنون در حال ارزیابی عکس‌العمل‌ها و بازخوردها هستیم.

زارعیان با بیان اینکه به تدریج در حال کم کردن چاپ قبوض هستیم، افزود: پیش از این قبض را دو ماه یک بار ارسال می‌کردیم و قبض‌های چاپی همچنان دو ماه یک بار است. اما برای مشترکان آزمایشی، پس از صدور قبض تیر، در ماه مرداد قبض پیامکی صادر کردیم. بنابراین در این ماه برای کسانی که متن پیامکی ارسال شد، صورت‌حساب کاغذی ارسال نشد.

وی همچنین به تشویق مشترکان برای پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب‌ها اشاره و بیان کرد: برای تشویق مشتریان به پرداخت غیرحضوری از طریق سیستم‌های الکترونیک، ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه در نظر گرفتیم که نسبتا در پرداخت قبض به صورت الکترونیکی تاثیر خوبی داشته است.

 

منبع: isna.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *