خانه > زیبایی و آرایشی > روغن سیر و خواص فوق العاده آن برای رشد مو + طرز تهیه

روغن سیر و خواص فوق العاده آن برای رشد مو + طرز تهیه

حتما تا به حال از خواص فوق العاده و زیاد سیر شنیده اید در این مطلب از حیاط خلوت تاثیر فوق العاده سیر روی مو و افزایش رشد آن را به شما معرفی می کنیم.

افزایش رشد مو , روغن سیر

 افزایش رشد مو با روغن سیر

استفاده از روغن سیر مزایای بسیاری برای سلامت پوست و مو دارد و ریشه تاریخی و فرهنگی مصرف سیر تنها به موارد خوراکی محدود نمی‌شود و می‌توان از کاربردهای درمانی و دارویی این گیاه پر خاصیت هم بهره فراوانی برد. البته هستند کسانی که از خواص اعجاب‌انگیز آن آگاه نیستند و نمی‌دانند استفاده از روغن سیر تا چه میزان می‌تواند برای زیبایی و سلامت باطنی و ظاهری آن‌ها پرفایده باشد.

روغن سیر باعث تقویت و استحکام موها می‌شود

روغن سیر حاوی مقدار قابل توجهی گوگرد است که برای استحکام بخشیدن به موها ماده‌ای بسیار ضروری است. وجود گوگرد برای مراقبت از موها بسیار حائز اهمیت است و باعث ساخت کراتین که ماده اصلی و ضروری در رشد تار موها و ناخن‌ها است می‌شود. با ماساژ روغن سیر روی موها و کف‌‌سر می‌توانید علاوه بر انعطاف‌پذیری به موها استحکام بخشیده و آن‌ها را تقویت کنید.

روغن سیر خاصیت ضد شوره دارد

به‌ طور کلی سیر خاصیت ضد قارچی دارد. مصرف این ماده طبیعی از ایجاد شوره‌ سر پیشگیری کرده و حالت طبیعی و سالم موها را حفظ می‌کند. اگر طرفدار استفاده از روغن سیر به شکل طبیعی نیستید می‌توانید برای جایگزین از شامپوهای حاوی سیر استفاده کنید.

سیر از ریزش موها جلوگیری می‌کند

در سیر عنصر طبیعی به نام سلنویم وجود دارد که ویتامین E لازم برای موهای‌تان را تامین می‌کند. همین خاصیت از شکستگی و آسیب‌دیدگی احتمالی موها پیشگیری کرده و به‌طور موثر باعث حفظ سلامت آن خواهد شد.

سیر به تقویت جریان خون در کف‌ سر کمک می‌کند

مصرف سیر ویتامین‌های لازم مثل ویتامین C، ویتامین B۲ و ویتامین B۱ که برای تقویت موها بسیار مهم است را تامین می‌کند. از لحاظ غیر علمی، این ویتامین‌ها جریان خون را در کف سر بهبود می‌بخشند و هم‌ زمان با رشد موهای سالم از ریزش موها و در نتیجه طاسی سر هم جلوگیری می‌کنند.

روغن سیر باعث افزایش رشد موها می‌شود

برای افرادی که تمایل دارند موهای‌شان به‌طور موثر بلند و مستحکم شود روغن سیر می‌تواند بسیار مفید باشد. آهن، مواد معدنی و انواع ویتامین‌های ضروری در سیر به رشد سریع‌تر موها کمک شایانی می‌کنند.

سیر از کُندی رشد موها جلوگیری می‌کند

سیر مملو از مِس است و از رشد کند موها جلوگیری می‌کند.

سیر اجزای اصلی تشکیل‌ دهنده در ساختار مو را تامین می‌کند 

سیر، کلسیم لازم برای اجزای اصلی تشکیل‌دهنده موها را تامین می‌کند و بدین شکل موها تقویت شده و استحکام لازم را به دست‌ می‌آورند.

سیر موهای شما را مانند یک ابر نرم می‌کند 

سیر حاوی منگنز ضروری و مفید برای سلامت تار موها است. منگنز مانند یک اسفنج تمام مواد مغذی لازم برای سلامت موها را جذب کرده و آن‌ را مثل یک ابر نرم می‌کند.

 

چگونه در خانه روغن سیر تهیه کنیم؟

درست کردن روغن سیر در خانه به راحتی آب خوردن است. اما نباید این روغن با سایر روغن‌های عصاره‌ای (روغن فراری که معمولا از گل‌ها می‌گیرند) اشتباه بگیرید چون این دو کاملا از هم مجزا هستند. برای تهیه روغن سیر در خانه کافی است سه قدم ساده بردارید:  یک نوع روغن را به دلخواه‌تان انتخاب کنید برای مثال روغن زیتون یا روغن نارگیل بعد چند حبه سیر را ریز ریز خورد کنید و در روغن بریزید. روغن و سیر را در یک ظرف مناسب ریخته و در محلی خنک و خشک برای مدت زمان حداقل یک هفته‌ نگه‌داری کنید. اثربخشی این روغن به میزانی است که به محض استفاده خودتان شاهد تاثیر شگفت‌انگیز آن خواهید بود.

منبع : salamatism.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *