خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اقتصادی > مقایسه تویوتا کمری با هوندا آکورد

مقایسه تویوتا کمری با هوندا آکورد

از سال‌های دور تاکنون دو سدان ژاپنی رقابت سختی با یکدیگر داشته‌اند. تویوتا کمری و هوندا آکورد همواره فروش بالایی داشته و البته همانند مقایسه بتمن و سوپرمن هستند.

هوندا آکورد و تویوتا کمری سدان های خانوادگی محبوبی هستند که برای مدل سال ۲۰۱۸ نسل جدید آن‌ها عرضه شده است.

به گزارش حیاط خلوت هر دو خودرو در آمریکای شمالی پرفروش بوده و دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد: هر دو سدان ژاپنی برای قابلیت اعتماد مثال‌زدنی، لیست تجهیزات مناسب و دوستدار خانواده بودن شناخته شده‌اند.

مقایسه تویوتا کمری با هوندا آکوردمقایسه تویوتا کمری و هوندا آکورد

موضوع جالب اینکه هوندا در نسل جدید آکورد استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر را کنار گذاشته اما نسل جدید تویوتا کمری هنوز هم گزینه پیشرانه ۶ سیلندر را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. آکورد جدید گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک داشته و این گیربکس همراه با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو انجام وظیفه می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت ۲۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد. نسخه پایه آکورد جدید از پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربو با خروجی ۱۹۲ اسبی و یک گیربکس CVT استفاده می‌کند.

اما از طرف دیگر برای مقایسه‌ای بهتر نسخه‌ای از تویوتا کمری را در برابر آکورد جدید قرار داده‌ایم که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با قدرت ۲۰۳ اسب و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متر استفاده می‌کنیم. البته همان‌گونه که گفتیم می‌توان پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری را نیز در کمری انتخاب کرد. هر دو پیشرانه کمری به یک گیربکس ۸ سرعته متصل می‌شوند.

خب هر دو سدان محبوب ژاپنی وارد نسل جدید خود شده‌اند و رقابت این خودروها سخت‌تر از هر زمان دیگری شده است. کمری پرفروش‌تر از آکورد است اما این فاصله خیلی زیاد نیست و هر دو خودرو ویژگی‌های ممتازی دارند

سخن پایانی:

شما کدام خودرو را ترجیح می دهید: کمری متحول شده یا آکورد بهبود یافته؟! می توانید نظر خود را در بخش دیدگاه ها با دیگران در میان بگذارید

منبع:سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *