خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اقتصادی > پرفروش‌ترین خودرو‌های عراق و سوریه آرزوی ماست!

پرفروش‌ترین خودرو‌های عراق و سوریه آرزوی ماست!

پرفروش‌ترین خودرو‌های عراق و سوریه آرزوی ماست!

ویژوال کپیتالیست لیستی از پرفروشترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است که نتایج جالبی دارد. در ایران پراید همچنان پرفروش‌ترین خودرو است! آن هم در حالی که سه دهه از تولید پراید در ایران می‌گذرد و در این مدت خودرو‌های بهتری وارد بازار شده است. اما پراید پرفروش‌ترین و البته ارزانترین خودرو است. در اینجا لیست خودرو‌های پرفروش کشور‌های همسایه ایران را بررسی کرده‌ایم.

توسان

این روز‌ها اکثر مردم با برند هیوندای آشنایی دارند و دست کم تمام مدل‌های این خودرو را می‌شناسند. یکی از مدل‌های مشهور و محبوب این برند خودرو هیوندای توسان می‌باشد که پرفروش‌ترین خودرو در سوریه است. رونمایی این خودرو به سال ۲۰۰۴ بازمیگردد و تا به امروز ۳ نسل موفق از این ماشین وارد بازار‌های جهانی شده است. نسل نخست این ماشین از لحظه رونمایی تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت. نسل دوم توسان نیز یک سال بعد یعنی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تولید شد؛ و نسل سوم که به نسبت نسل‌های دیگر در مجموع موردپسندتر بود از سال ۲۰۱۵ تاکنون در دست تولید و عرضه است.

گرانتا

خودروسازی لادا برندی ناآشنا و جدید برای مردم ایران نیست. این شرکت سال ۱۹۷۰ آغاز‌به‌کار کرد تا تولیدکننده‌ی خودرو‌های ارزان‌قیمت و کم‌استهلاک برای مردم روسیه باشد. اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰، گروه فیات ایتالیا با همکاری سرمایه‌گذارانی از دولت وقت روسیه سنگ بنای لادا را در شهر تولیاتی گذاشتند. لادا گرانتا ارزان‌ترین محصول در سبد خودروساز روسی است. گرانتا با ابعادی کوچک‌تر از وستا و بسیار نزدیک به تندر۹۰ عرضه می‌شود. این خودرو سال ۲۰۱۲ تولید شد و امسال، تغییر چهره‌ی جزئی تجربه کرد تا بیش‌از پیش، شبیه به وستا شود. گرانتا پرفروش‌ترین خودرو روسیه بوده است.

فرانتیر

خودرو نیسان «ناوارا یا فرانتیر» که به «ان پی ۳۰۰ / NP۳۰۰» هم معروف است، یک وانت پیکاپ فوق‌العاده از کمپانی نیسان می‌باشد که تولید و عرضه آن از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و تا ۲۰۰۴ تولید می‌شده، با کد D۲۲ شناخته می‌شده و نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۴ تا کنون تولید شده‌است، با کد D۴۰ شناخته می‌شود. این خودرو علاوه بر اینکه اکثر انتظارات را درباره یک خودرو پیکاپ برآورده می‌کند، با تریم زیبا و طراحی عالی، قابلیت استفاده در محیط شهری را نیز دارد و مختص افرادی است که عاشق پیکاپ هستند، ولی در شهر زندگی می‌کنند. فرانتیر پرفروشترین خودرو در عراق است.

کرولا

تویوتا کرولا یک خودرو شهری جمع و جور ویژه بازار کشور‌های در حال توسعه و مشتریان نه‌چندان ثروتمند است که از سال ۱۹۶۶ وارد سبد محصولات کمپانی خودروسازی تویوتا ژاپن شد. کرولا پرفروش‌ترین ماشین جهان تا سال ۱۹۷۴ بود و از آن تاریخ به بعد نیز یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های جهان است. تاکنون ۱۲ نسل از این خودرو به بازار‌های مختلف معرفی شده و در پاکستان پرفروش‌ترین خودرو است. نواع تویوتا کرولا دارای جعبه‌دنده اتوماتیک هستند، تنها برخی از تیپ‌های تولید شده در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ جعبه‌دنده دستی دارند، مشخصه اصلی این نسل از تویوتا کرولا، استهلاک بسیار پایین آن‌ها است، قطعات به کاررفته در موتور آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

اکسنت

هیوندای اکسنت یک سدان اقتصادی و جمع و جور یکی از باسابقه‌ترین محصولات کمپانی کره‌ای هیوندای است که از سال ۱۹۹۴ میلادی جایگزین مدل معروف اکسل شده و تاکنون پنج نسل آن به بازار‌های مختلف راه پیدا کرده است. هیوندا اکسنت به عنوان پرفروش‌ترین خودرو عربستان یک سدان بسیار جمع‎ وجور شهری – خانوادگی از نقاط قوتی همچون: طراحی ظاهری نسبتا خوشایند و عامه‌پسند، کابین خوش‌ساخت با سطح کیفی رضایت‌بخش متریال همراه با امکانات رفاهی ایمنی متناسب است.

 لندکروز

تویوتا لندکروزر گل سرسبد تولیدات شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن بوده و به عنوان یک شاسی بلند بزرگ و لوکس از توانایی‌های آفرود مثال‌زدنی و بسیار قابل قبول بهره می‌برد. نمای ظاهری تویوتا لندکروزر از مدت‌ها پیش یعنی از زمان عرضه اولیه نسل پنجم این خودرو تاکنون تغییرات چندانی نکرده است. از جمله مهمترین مزیت‌های تویوتا لندکروزر نسل پنجم می‌توان به توانایی آفرود مطلوب، عایق‌بندی سطح بالای کابین، کیفیت ساخت مطلوب، کابین جادار، سیستم فنربندی نرم و قدرتمند و تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب اشاره کرد. از سوی دیگر کمبود تجهیزات در مدل شش سیلندر gxr و مصرف سوخت بالا در سطح شهر را می‌توان به عنوان نقاط ضعف لندکروزر در نظر گرفت. در بحرین و لبنان، لندکروز پرفروش‌ترین خودرو است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

میزان یارانه ۱۴۰۳ چقدر است ؟

میزان یارانه در ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شد عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: طبق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *