خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > آیا اپی لیدی باعث تیرگی پوست یا موی زیر پوستی می شود؟

آیا اپی لیدی باعث تیرگی پوست یا موی زیر پوستی می شود؟

اپی لیدی باعث تیرگی پوست یا موی زیرپوستی می‌شود؟

برای خانم هایی که قصد دارند برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از اپی لیدی استفاده کنند شاید این سوال پیش بیاد که استفاده از اپی لیدی آیا به مرور زمان باعث به وجود آمدن موی زیر پوستی و یا تیرگی پوست می شود!؟

در این مطلب از سایت حیاط خلوت در این رابطه با شما صحبت خواهیم کرد.

آیا اپی ایدی باعث تیرگی پوست یا موی زیر پوستی می شود؟

در پوست ما سلو‌ل‌های رنگدانه‌ای وجود دارد که باعث ایجاد رنگ پوست می‌شوند و هر التهاب در پوست می‌تواند باعث تحریک این سلول‌های رنگدانه‌ای برای ساخت رنگدانه و تجمع در محل التهاب شود که از آن به‌عنوان افزایش رنگ پس از التهاب (PIH) نام می‌بریم.

در کسانی که پوست‌های تیره (گندمی یا سبزه) دارند احتمال بروز این پدیده افزایش می‌یابد.

اپی‌لیدی خودبه‌خود نمی‌تواند باعث تیره‌تر شدن پوست شود، ولی اگر توصیه‌های گفته شده در بالا رعایت نشود، به‌خصوص در افراد با پوست گندمی و سبزه و در مناطق زیر بغل، کشاله ران و واژینال (تناسلی) که معمولا تیره‌تر از بقیه قسمت‌ها هستند، تحریک ایجاد شده به وسیله اپی‌لیدی با مکانیسم ذکرشده در درازمدت می‌تواند عامل تیره‌تر شدن این قسمت‌ها شود.

در مورد تاثیر اپی‌لیدی در ایجاد مو‌های زیر پوستی هم باید گفت جهت رویش مو در هر فرد مانند دیگر صفات ژنتیکی‌اش تاحدی با دیگران تفاوت دارد. در بعضی افراد، خواب مو‌ها به نحوی است که در ابتدای رویش که از سطح پوست خارج می‌شوند، داخل پوست به صورت افقی یا نزدیک به افقی رشد می‌کنند و کراتین مو باعث واکنش پوست به آن و ایجاد التهاب می‌شود.

توصیه می‌شود چنین افرادی از روش‌هایی برای از بین بردن مو‌های زائد استفاده کنند که مو‌ها از ته کنده نشوند و مقدار کمی از سر مو از سطح پوست بیرون باشد؛ بنابراین استفاده از اپی‌لیدی به دلیل اینکه مو‌ها را از ریشه خارج می‌کند، هنگام رشد مجدد در افراد مستعد می‌تواند باعث رویش مو به صورت زیرپوستی شود، ولی این امر شامل همه افراد استفاده‌کننده از اپی‌لیدی نمی‌شود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا تشکر از معلم | متن برای تبریک روز معلم

متن زیبا برای تشکر از معلم  در ادامه مجموعه ای از متن تشکر از معلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *