خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > احراز هویت سجام از فردا غیر حضوری می شود

احراز هویت سجام از فردا غیر حضوری می شود

احراز هویت سجام از فردا غیر حضوری می شود ؛ آدرس دفاتر پیشخوان دولت در تهران

احراز هویت غیر حضوری سجام از فردا غیرحضوری می شود . فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد احراز هویت سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) برای تهیه کد بورسی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی از فردا به صورت غیرحضوری انجام می شود.

احراز هویت غیر حضوری سجام

احراز هویت غیر حضوری سجام

طبق اعلام وزیر اقتصاد مصوبه دومی که امروز در شورای عالی بورس به تصویب رسید، این بود که هرگونه نقل و انتقال وکالتی سهام عدالت ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آنها هم، به تمام شهرستان‌ها و استان‌ها اعلام کنند.

سجام وبسایتی است که برای تهیه کد بورسی و در نهایت مدیریت سهام عدالت ثبت نام در آن ضروری است

و احراز هویت سجام برای جلوگیری از پولشویی تا به امروز از طریق دفاتر پیشخوان افراد و صرفا با مراجعه حضوری انجام می شد اما به برای جلوگیری از ازدحام مردم این کار از فردا به صورت الکترونیکی انجام می شود.

احراز هویت غیر حضوری سجام به چه شکل است ؟

احراز هویت سجام به صورت آنلاین هم به این شکل انجام می شود که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد

، اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد، فاز نهایی از طریق زیرساخت هایی که در بالا اشاره کردیم انجام می شود.

ماهیار در ادامه گفت:

وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر روی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود

و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام‌می‌دهد و آن ‌را برای سجام می‌فرستد.

او با بیان اینکه ۴ هزار دفتر احراز هویت در کشور وجود دارد گفت:

پس از احراز هویت کد بورسی هموطنان کمتر از یک ساعت یه شماره همراه آنان ارسال می‌شود. در حال حاضر احراز هویت سجام از طریق کلیه دفاتر پیشخوان دولت قابل انجام است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *