خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل

الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل

الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل

الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل

در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی یا صنعتی نیاز است که قطعات مختلف پروفیل‌ها را به یکدیگر متصل کرد که برای این منظور باید از الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل استفاده شود.

الکترود از سری ابزارهایی است که برای ایجاد جوشکاری قطعات فولادی به ‌کار می‌رود و توجه به ویژگی‌ها و نکات مربوط به استفاده از آن به شما کمک می‌کند تا بهترین اتصال را بین انواع مقاطع فلزی ایجاد کنید.

آشنایی مختصر با بازار پروفیل آهن ایران

پروفیل ها در ابعاد و انواع متنوعی در بازار اهن ایران قابل خریداری هستند. این مقاطع فولادی با استفاده از ورق آهن و به روش رول فرمینگ (Roll Forming) به تولید می رسند که کارخانه شاهین فلز سپاهان (SFS) را می توان از نام آشنا ترین برندهای تولید کننده انواع پروفیل و قوطی در ایران دانست.

قوطی آهن، لوله های فولادی، چهارچوب های فلزی در و پنجره همگی نوعی از پروفیل هستند که بسته به کاربردی که دارند در تولید آن ها از ورق های گالوانیزه، ورق سیاه و ورق روغنی استفاده می شود.

در بین انواع پروفیل موجود در بازار آهن، قوطی ها بالاترین میزان کاربرد را داشته و انواع چهارچوب فلزی مانند چهارچوب فرانسوی، رومی، مکزیکی و ساده در جایگاه پر تقاضاترین مقاطع پروفیلی بعد از قوطی ها به حساب می آیند.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل در بازار آهن ایران

همانند تمامی مقاطع فولادی که در بازار اهن ایران قابل خرید می باشند و قیمت روز آن ها به موارد متعددی بستگی دارد، قیمت پروفیل ها نیز تحت تاثیر همین عوامل در نوسان بوده و بسته به نوع محصول متغیر می باشد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم نمود.

  • نرخ پایه عرضه شمش آهن در بورس کالای ایران
  • قیمت روز ارز در بازار ایران
  • قیمت روز انواع ورق آهن در کشور
  • هزینه های حامل های انرژی
  • هزینه های حمل و نقل
  • دستمزد کارگران خطوط تولید

از مهمترین عوامل موثر بر قیمت پروفیل در بازار آهن ایران می باشند.

در سال های اخیر و با فراگیری اینترنت در سراسر جهان و همچنین کشورمان ایران، شرکت های بازرگانی آهن فروشی با راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود و در راستای جذب مشتری و همچنین اطلاع رسانی لحظه ای قیمت در بازار، وارد فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها شده اند.

در این بین چندین سایت معدود هستند که به عنوان مرجع قیمت در بین کاربران شناخته می شوند که از اعتبار و سابقه بالایی برخوردار می باشند که یکی از این برندهای بازرگانی آهن باکس متعلق به شرکت سورین کیان مهر اسپادانا در شهر اصفهان است.

قیمت پروفیل در آهن باکس کاملا به روز بوده و توسط کارشناسان فروش این محصول به صورت انلاین و لحظه ای از دفاتر فروش کارخانه های تولید کننده استعلام و منتشر می شود.

پس از مطالعه مقدمه ای کوتاه و معرفی مختصری از بازار ایران، از شما دعوت می کنیم به مطالعه ادامه این مطلب و آشنایی با بهترین الکترود برای جوشکاری پروفیل بپردازید.

بهترین الکترود برای جوشکاری پروفیل را چطور انتخاب کنیم؟

انواع گوناگونی از الکترودها در بازار به چشم می‌خورد که ممکن است متناسب با برند، ابعاد، جنس و برخی موارد دیگر با هم تفاوت داشته باشند که بدون شک هرکدام از آن‌ها برای کار خاصی طراحی و تولید شده است.

بر این اساس زمانی که نیاز به انجام جوشکاری پروفیل داشته باشید توجه به برخی ویژگی‌ها بسیار حائز اهمیت است تا از این طریق بتوانید یک الکترود مناسب و کاربردی را انتخاب کنید.

ترکیب شیمیایی فلز مورد استفاده برای پروفیل

جهت انتخاب الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل باید ترکیب شیمیایی فلز مبنا را در نظر بگیرید، زیرا هر نوع آلیاژی خصوصیات مشخصی دارد که تنها ازطریق یک الکترود مناسب می‌توانید قطعات آن را به هم جوش دهید.

در این راستا باید گفت که پروفیل‌هایی از جنس فولاد کربنی که میزان عنصر کربن به ‌کار رفته در آن‌ها بیشتر از ۳۵ درصد است درزمان جوشکاری نیاز به استفاده از الکترود کم‌هیدروژن یا پوشش آهن دارند.

نوع فرایند جوشکاری پروفیل

در هنگام انتخاب الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل باید به شرایطی که قرار است این فرایند را انجام دهید نیز توجه داشته باشید، چراکه برخی از الکترودها برای کار در موقعیت ایستاده و بالای سر طراحی شده‌اند.

انتخاب الکترود برای جوشکاری انواع پروفیل براساس کیفیت جوش

مسئله حائز اهمیت دررابطه‌با کیفیت جوش، توجه به‌اندازه درز بین پروفیل‌ها است که به شما کمک می‌کند تا الکترودی را خریداری کنید که بهترین کارایی را برای اتصال قطعات ارائه دهد.

الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل

قطر الکترود برای اتصال پروفیل

به‌صورت کلی درزمان جوشکاری مقاطع فولادی، قطر الکترود کم‌تر از ضخامت فلز مورد نظر است که البته این معیار متناسب با اینکه پروفیل باز باشد یا بسته نیز دچار تغییر می‌شود.

الکترودهایی با قطر ۵/۲ میلی‌متری که برای استفاده بین ۶۰ تا ۹۰ آمپر مناسب هستند معمولا به‌منظور اتصال لوله‌ها و قطعاتی به‌کار می‌روند که ضخامتی در حدود ۲ تا ۳ میلی‌متر دارند.

این در حالی است که الکترود شماره ۳ با قطری برابر با ۲۵/۳ میلی‌متری قادر به اتصال پروفیل‌های فلزی با ضخامت بیشتر از ۵ میلی‌متر است که معمولا میزان ولتاژ برق مصرفی نیز روی بسته‌بندی آن درج می‌شود.

به این موضوع دقت کنید که عدم ‌انتخاب الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل باعث چسبیدن آن به قطعات فلزی می‌شود و در این حالت نیز نمی‌توان فرایند جوشکاری را به‌درستی انجام داد پس باید تمامی این ویژگی‌ها را در نظر بگیرید.

الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل

جمع‌بندی

انتخاب الکترود مناسب برای جوشکاری پروفیل به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید به‌منظور ایجاد یک اتصال قوی و محکم بین قطعات مورد نظر به‌تمامی آن‌ها توجه داشته باشید که شامل ترکیب شیمیایی فلز پایه، کیفیت جوش، قطر الکترود و نوع فرایند جوشکاری است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *