خانه > اسرار خانه داری > دکوراسیون و چیدمان > انواع سایز روتختی کدامند؟

انواع سایز روتختی کدامند؟

انواع سایز روتختی کدامند؟

یکی از مهم ترین اقدامات پس از خرید تخت، انتخاب سایز روتختی مناسب است. این امر افراد بسیاری را سردرگم می کند و غالبا اندازه کالاهای خریداری شده، مناسب تشک نیست. اما هنگامی که از شناخت کافی نسبت به متراژ محصول برخوردار باشید، قطعا به مشکلاتی همچمون بزرگ یا کوچک بودن محصول انتخابی بر نمی خورید. امروزه با عرضه انواع مختلف لحاف و محصولات مربوط به پوشش تخت ها، می‌توان کالایی مناسب برای پوشش آن انتخاب کرد.

انواع سایز روتختی

سایزهای روتختی یک نفره یا دو نفره

امروزه تخت ها و تشک هایی با اندازه های دو، یک، یک و نیم نفره و نوزادی تولید می شوند. هر کدام از آن ها ابعاد مشخصی دارند که می توان با توجه به این ابعاد، بهترین انتخاب را داشته باشید. معمولا طول این تشک ها یکسان هستند؛ اما عرض آن ها با یکدیگر تفاوت دارند.

سایز روتختی دو نفره و استاندارد

تخت خواب های دو نفره در عرض های گوناگون و در ابعاد ۱۴۰، ۱۵۰ و ۱۶۰ سانتی متر طراحی و تولید می شوند. به دلیل گستردگی و تنوع موجود در طرح ها و رنگ های سرویس خواب ها، امکان انتخاب یک گزینه مناسب در سایز روتختی وجود دارد.

زوجین می توانند چیدمان اتاق خود را طبق سلیقه و طرح دلخواه خود انجام دهند. تشک های آن ها در ابعاد ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی متر تولید می شوند. متراژ استاندارد این لحاف ها باید به گونه ای باشد که تمام قسمت های رویی و کناره های تشک را پوشش دهد.

پوشش کامل موجب زیبایی بیشتر دکوراسیون اتاق ها می شود. بنابراین انتخاب یک محصول با ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ امری معقولانه به حساب می آید.

روتختی سفید

اندازه استاندارد تشک یک نفره

این اندازه تخت خواب از زمان کودکی تا بزرگسالی، مناسب ترین گزینه برای تمامی سنین است. عرض آن ۹۰ و طول آن ۲۰۰ سانتی متر است. از آنجایی که امروزه انواع پوشش تشک با طرح های گوناگون تولید می شود، بنابراین خرید و تهیه یک لحاف سخت نیست.

این محصول در طرح ها و نقش های گوناگون و مناسب برای تمامی سنین و سلیقه ها است؛ اما سایز روتختی یک نفره، ۱۶۰ در ۲۲۰ سانتی متر است. این اندازه برای تمامی مدل های دخترانه و پسرانه یکسان است. همچنین نوع استاندارد آن برای انواع مختلف تشک های یک نفره قابل استفاده است.

 اندازه استاندارد تخت و لحاف یک و نیم نفره

برخی از افراد در هنگام خواب به فضای بیشتری نیاز دارند تا بتوانند به راحتی استراحت کنند؛ به همین دلیل برای این افراد تخت خواب هایی با نام یک و نیم نفره تولید شده است که ابعاد آن ۱۲۰ در ۲۰۰ سانتی متر است و موجبات راحتی افراد را فراهم می کند.

تشک آن هم با همین ابعاد تولید و عرضه می شود که یکی از بهترین گزینه ها برای نوجوانان به شمار می رود. به منظور افزایش زیبایی آن ها، بهتر است در سایز روتختی دقت کافی به خرج دهید؛ به طوری که ابعاد آن ۱۸۰ در ۲۲۰ سانتی متر باشد. توصیه می‌شود لحاف از اطراف به سمت پایین آویزان شود تا زیبایی آن را دو برابر کند.

سایز روتختی نوزاد

سرویس خواب های نوزادان در اندازه های ۷۰ در ۱۳۵ سانتی متر طراحی و تولید می شوند. البته این امکان وجود دارد که با گذشت زمان در ابعاد آن و سایز روتختی تغییر ایجاد کنید. در این صورت کودک و نوجوان هم امکان استفاده از آن را دارد.

برخی دیگر از این سرویس خواب ها با متراژ های ۸۰ در ۱۸۰ تولید می شوند. در حالت کلی، مناسب ترین متراژ برای پوشش تشک نوزادان ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی متر است.

تاثیر سایز روتختی در جلوه اتاق

به طور کلی استفاده از این محصولات تناسب ساختاری، نظم و زیبایی را به وجود می آورد. تصور کنید که لحاف و پوشش تشک شما بسیار بزرگ تر از تشک است؛ بدون شک اضافه های آن روی زمین قرار می گیرد. این منظره به نوعی شلوغی و بهم ریختگی را برای اتاق ایجاد می‌کند؛ حال بیایید خلاف آن را تصور کنیم. اگر این اندازه کوچک تر باشد و پوشش تشک متناسب با ابعاد سایز روتختی دوخته شده باشد، می‌توان از زیبایی و نمای اتاق لذت برد.

نحوه اندازه گیری تشک

برای این کار شما باید ابعاد سرویس خواب خود را بدانید. اگر آن را فراموش کرده اید، می توانید با استفاده از متر آن را اندازه گیری کنید. به طور متوسط، ابعاد هم از طرف طول و هم از طرف عرض باید بزرگ تر باشد. معمولا ۲۰ سانت برای عرض و ۴۰ سانت برای طول به متراژ تشک افزوده می‌شود.

طول و عرض روتختی

البته در برخی از موارد تشک ها از ضخامت بالایی برخوردار هستند. در این هنگام باید اندازه آن را در تعیین سایز نهایی لحاظ کنید. به همین سادگی شما توانستید متراژ سرویس خواب خود را به دست آورید.

انتخاب سایز روتختی به صورت آماده

امروزه نیازی به مراجعه به خیاطی و دوخت پوشش سرویس های خواب نیست. در حال حاضر فروشگاه های بسیاری وجود دارند که انواع سایز روتختی را در طرح ها و مدل های مختلف به فروش می رسانند. این محصولات در اندازه های مختلف کینگ، کویین، دو و یک نفره و کودک وجود دارند.

شما می توانید با توجه به تخت خود مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته در صورت نیافتن کالای مورد نظر، امکان سفارش آن ها وجود دارد. شما می‌توانید اطلاعات سرویس خواب خود را با طرح مورد نظر سفارش دهید تا برای شما دوخته شود.

روتختی سفید

نکات مهم در هنگام خرید

هنگامی که شما قصد خرید هر چیزی را دارید، بهتر است قبل از خرید آگاهی کامل از آن کالا را داشته باشید. دانستن نکات لازم قبل از انتخاب کالا یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود. این موضوع برای خرید و انتخاب سایز روتختی هم صدق می کند. اگر هنگام خرید به این نکات توجه کنید، می توانید یک خرید عالی و لذت بخش را تجربه کنید. این نکات شامل رنگ بندی، جنس و حتی نحوه ست کردن آن با اتاق تان است.

انتخاب رنگ و طرح مناسب

یکی از مهم ترین نکات، انتخاب رنگ و طرح مناسب است. معمولا افراد در این مورد اشتباهات زیادی انجام می دهند. درست است که این عناصر سلیقه ای هستند؛ اما دقت در آن موجب زیبا تر شدن جلوه اتاق می شود. شما می توانید با ساختن پالت رنگ، رنگ مناسبی را بیابید.

سایز روتختی

بسیاری ازافراد هستند که هیچ توجهی به این نکته ندارند. همان طور که تخت ها به صورت کینگ، کویین، دو و یک نفره تولید می‌شوند، پوشش آن‌ها هم در متراژ های مختلف تولید می شوند. توصیه می شود اطمینان پیدا کنید تا به عرض ۲۰ سانتی متر و به طول ۴۰ سانتی متر افزوده شده باشد.

جنس و پارچه

در حال حاضر پارچه های مختلفی با جنس های متفاوت در بازار وجود دارند. به طور معمول تور و ساتن بیشتر مناسب عروس است و برای استفاده عمومی کاربرد ندارند. باید جنسی انتخاب کنید که با آن راحت باشید و حس آرامش به شما بدهد. یکی از جدید ترین پارچه ها، میکرو می باشد که مورد توجه قرار گرفته است.

کلام آخر

توصیه می شود هنگام خرید، به سایز روتختی توجه کنید. در صورت آگاهی از این اطلاعات می توانید انتخابی مناسب داشته باشید. امکان خرید آنلاین و حضوری روتختی در وبسایت دستر وجود دارد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *