خانه > روانشناسی > انواع مادر شوهر ها / مادر شوهر شما جزء کدام دسته است ؟

انواع مادر شوهر ها / مادر شوهر شما جزء کدام دسته است ؟

از دیرباز معمولا حساسیت‌هایی در روابط عروس و مادر شوهر وجود داشته که به نظر می‌رسد منشأ این حساسیت‌ها وجود داماد است! تعجب نکنید؛ حلقه ارتباط این دو آن است که او برای عروس، شوهر و شریک زندگی، و برای مادر پاره تن است. اما مهم‌تر از آن این نکته است که چطور باید روابط میان عروس و مادرشوهر مدیریت شود که به ایجاد کدورت و تیرگی و تاری ارتباطات نینجامد.

برای داشتن یک رابطه بهتر با مادر شوهر خود ابتدا باید او و خصوصیات اخلاقی اش را بهتر بشناسید و بدانید جزء کدام دسته از مادر شوهر ها است در این مطلب انواع مادر شوهر را آورده ایم .

مادر شوهر , ارتباط خوب با مادر شوهر

نکته هایی برای ارتباط بهتر با مادر شوهر 

مادران همسران، آن‌قدر نقش مهمی در زندگی زوج‌ها دارند که حتما لازم است درباره آن‌ها بیشتر حرف زده شود، آن‌ها را باید بیشتر شناخت و باید یاد گرفت با آن‌ها چطور بهتر ارتباط برقرار کرد، به خصوص حالا که این همه در مورد مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی حرف می‌زنیم و به دنبال بهبود کیفیت زندگی هستیم، حتما باید نقش پرررنگ مادران همسران را در زندگی‌ها ببینیم و به آن بپردازیم.

 

قدم اول این است که بدانیم مادران همسران، هر کدام شخصیت و ویژگی خاص خودشان را دارند و نمی‌توانیم با یک عنوان مثل مادرشوهر یا مادرزن، همه را در یک دسته بگذاریم. اگر می‌خواهیم ارتباط بهتری با مادرشوهرمان داشته باشیم، باید بتوانیم تفاوت‌های او را هم ببینیم. این انواع مادرشوهر را ما می‌توانیم عنوان کنیم.

مادر شوهر همیشه ناراضی

ممکن است مادر همسر شما، به شدت ایده‌آل‌گرا باشد و مدام از کار شما ایراد بگیرد. مطمئن باشید در بیشتر موارد، این رفتار فقط ظاهری و بیشتر نمودی از اضطراب درونی اوست. پس بهتر است با او وارد بحث نشوید. جمله‌ طلایی شما در پاسخ به مادرشوهرتان می‌تواند این باشد: «من شما را مثل مادرم دوست دارم و به اندازه توانایی‌ام برای شما کار می‌کنم.»

مادر شوهر همیشه مریض

ممکن است مادرشوهر شما با کوچک‌ترین کسالت، در بستر بیفتد و از شما انتظار مریض‌داری داشته باشد. اول از همه باید بدانید که این رفتار ممکن است کاملا ناخودآگاه باشد و قصد و غرض واضحی پشت آن نباشد. دوم اینکه این کار به طور مشخص توجه‌طلبی است. یعنی کافی است شما در مواقعی که توانایی دارید به مادرشوهرتان رسیدگی کنید و دل او را به دست آورید تا توقعات او تعدیل شود.

مادر شوهر سرآشپز

اگر مادرشوهر شما از آن دسته آدم‌هایی است که مدام در حال تدارک دیدن بهترین سفره شام و بهترین دسرهاست، مطمئنا به شما و همسرتان حسابی خوش می‌گذرد. اما باید حواستان باشد که او حتا اگر به زبان هم نیاورد شاید از شما هم توقع همین پذیرایی را داشته باشد. پس اگر می‌توانید با یک پذیرایی خوب دل او را به دست آورید.

مادر شوهری که قهر می‌کند

نه فقط مادر شوهر، بلکه همه آن‌هایی که اهل قهر کردن هستند، منتظرند که شما هم مقابله به مثل کنید تا به قهر خود ادامه دهند. پس بهترین راه این است که برعکس رفتار آن‌ها عمل کنید و اصلا به روی خودتان نیاورید که قهر او را فهمیده‌اید. آنقدر با او عادی رفتار کنید تا از لاک خودش بیرون بیاید و قهر را تمام کند.

مادر شوهر تعطیلات خراب کن

بعضی از مادرها دوست دارند که فرزندانشان تمام تعطیلات را کنار آن‌ها بگذرانند. این مادرها معمولا با گلایه و بیان توقعات خود، استقلال زندگی پسرشان را از او می‌گیرند. بهترین راه این است که یک‌بار پیشنهاد او را رد کنید البته با کمال خونسردی و ادب، نه با گلایه و دلخوری. اما باید حواستان باشد که در زمان مناسب دیگری او را همراهی کنید تا مطمئن شود که تنهایش نخواهید گذاشت و بعضی موقع ها نمی توانید به دل او راه بیایید.

 

مادران همسران، هر کدام شخصیت و ویژگی خاص خودشان را دارند

ممکن است مادر شوهر شما خیلی نوه دوست داشته باشد و مدام این مسأله را به شما گوشزد می‌کند که باید زودتر بچه‌دار شوید. اگر شما روی این موضوع حساس باشید، کارتان کمی سخت خواهد شد. اگر همسرتان هم در این مورد با شما هم‌عقیده است، از او کمک بگیرید تا با مادرش راجع به این مسأله صحبت کند. در غیر این صورت خیلی خونسرد و بدون دلخوری مسأله‌تان را با او درمیان بگذارید و شرایطتان را بگویید.

مادر شوهر دخالت‌ کن

عنوان این مدل از مادر شوهر احتمالا ناله خیلی‌ها را در آورده است! مادر شوهرهایی هستند که به همه چیز کار دارند، از رنگ مو و مدل ابروی شما گرفته تا ساعت خواب و بیداری و دست‌پخت و تربیت بچه و رفتار با فامیل‌های خودتان حتی. اگر فکر می‌کنید با جنگ و دعوا و تلافی و لجبازی چیزی بهتر می‌شود، بفرمایید، می‌توانید زندگی خودتان را به یک جهنم تبدیل کنید. راهش این است که آرام باشید. لازم نیست جواب همه چیز را بدهید. کار خودتان را بکنید و با زبان نرم و محبت‌آمیز، حرفتان را بزنید. اینطوری خیلی احتمالش بیشتر است که دست بردارد و در عین حال چون شما خوش‌رفتاری کرده‌اید، گلایه‌ای هم نمی‌تواند داشته باشد.

مادر شوهر مقایسه‌ کن

کنار آمدن با مادر شوهر مقایسه‌ کن واقعا ساده نیست، همیشه ناراضی است، دائم در حال مقایسه است، حالا یا شما را با خودش مقایسه می‌کند و مثلا انتظار دارد هر کاری پسرش برای شما انجام داد، برای او هم انجام دهد، یا این که عروسش را با عروس یا دختر دیگران مقایسه می‌کند و البته در این مقایسه هم همیشه مرغ همسایه غاز است! با چنین مادر شوهرهایی هم درگیر بحث و مشاجره و رقابت نشوید، چشم باز می‌کنید می‌بینید، تمام برنامه زندگیتان شده ثابت کردن خود به مادرشوهر و رقابت و حرص خوردن.

مادر شوهری که می‌خواهد بهترین دوست شما باشد

بعضی مادر شوهرها از نعمت دختر داشتن محروم بوده‌اند و حالا که عروس‌دار شده‌اند، می‌خواهند او را مثل دخترشان دوست داشته باشند. اگر مادر شوهر شما از این گروه است مطمئن باشید که می‌توانید رابطه خوبی با او داشته باشید؛ فقط کافی است رفتارهای او را مادرانه ببینید و شما هم همین حس را در خودتان تقویت کنید که اون هم می تواند مثل مادر شما باشد.

 

مادر شوهری که دوست داشته شما عروسش بشوید

هنوز هم مادرهایی پیدا می‌شوند که از سال‌ها قبل، دختری را به عنوان عروس آینده خود زیر نظر بگیرند و به اصطلاح موقع زن گرفتن پسرشان، از آن دختر خواستگاری کنند. اگر شما از آن دسته عروس‌ها هستید، حتما محبوب مادر شوهرتان هستید. اما باید حواستان باشد که این جایگاه شیرین را از دست ندهید و با رفتارهای ناپخته خودتان را از چشم او نیاندازید.

مادر شوهر با انصاف

بعضی از مادرها این نقطه قوت را دارند که می‌توانند به دور از احساسات مادرانه‌شان در مورد رابطه شما و همسرتان قضاوت کنند. این‌ دسته از مادرها، مادر شوهرهای دوست‌داشتنی‌ای هستند و در مواقع بروز اختلاف می‌توانند داور خوبی باشند. باید حواستان باشد که موقع درد دل کردن یا شکایت از همسرتان زیاده‌روی نکنید تا احساسات مادرانه او تحریک نشود و از همه مهم‌تر اینکه شما هم کلاه خودتان را قاضی کنید و جانب انصاف را بگیرید.

مادر شوهر مهربان

برخی از مادرها هم ذاتا مهربانند، آن‌ قدر مهربان که انگار جز مهربانی کردن رفتار دیگری را نمی‌شناسند. بی‌سلیقگی است که چنین مادر شوهرهای مهربانی را، با قرار دادن در دسته کلی مادر شوهر، نادیده گرفت و محبت‌هایشان را ندید. این مادر شوهرها، خیلی خوب درک می‌کنند، ملاحظه‌کارند و حسابی باعث دلگرمی هستند. شما هم قدرشان را بیشتر بدانید.

مادر شوهر حامی

بعضی‌ها هم حسابی خوش‌شانس اند و مادر شوهرهایی دارند که دائم به آن‌ها سرویس می‌‌دهند، برایشان ترشی می‌اندازند، مربا درست می‌کنند، سبزی آماده می‌کنند، از بچه‌ها مراقبت می‌کنند و … شاید اطرافیان بخواهند هزار و یک دلیل و بهانه برای این رفتارها پیدا کنند و شما را قانع کنند که این‌ها از خوبی نیست و زیرش، حتما قصد خاصی هست، اما اهمیت ندهید و لذتش را ببرید. چه اشکالی دارد شما هم گاهی آن ها را با کارها و چیزهایی که دوست دارد غافلگیر کنید؟

 

مادر شوهر عروس‌ لوس‌ کن

این نوع مادر شوهرها هم، حسابی حسادت‌ برانگیز می‌توانند باشند. این دسته، به عروس بیشتر از پسر خودشان می‌رسند، جانبداری عروس را می‌کنند و مراقب هستند کسی به عروسشان از گل نازکتر نگوید. شاید، دلیلشان این است که می‌دانند زندگی با پسرشان می‌تواند ساده نباشد، یا این که می‌خواهند از این طریق دل عروس را به دست بیاورند و خیالشان راحت باشد که با پسرشان خوب رفتار می‌شود و پسرشان زندگی شادتری خواهد داشت. هر کدام که باشد، فرقی نمی‌کند، آرامش را تجربه کنید و به چیز دیگری فکر نکنید.

مادرشوهر شما در این لیست جای می‌گیرد؟ اگر نه، مادرشوهر شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

منبع : niniban.com

 

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی وکیل و مشاور حقوقی نقش بسیار مهمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *