خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اقتصادی > بسته معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰چقدر است و به چه کسانی تعلق می گیرد

بسته معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰چقدر است و به چه کسانی تعلق می گیرد

معیشتی ماه رمضان به چه کسانی تعلق میگیرد

یارانه کمک معیشتی ماه رمضان کی واریز میشود ؟یارانه ماه رمضان به چه کسانی تعلق میگیرد ؟بسته معیشتی ماه رمضان چقدر است ؟بسته معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰ به چه کسانی تعلق میگیرد ؟ کمک معیشتی ماه رمضان را چگونه دریافت کنیم؟

بسته معیشتی ماه رمضان 1400چقدر است

رئیس جمهور اعلام کرده گروه‌های آسیب‌پذیر در هفته آینده مشمول بسته معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰ می‌شوند. بسته‌ای که گفته می‌شود در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود. اما چه کسانی مشمول این بسته می‌شوند و چه کسانی نه؟

بسته معیشتی ماه رمضان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

براساس اظهارات حسن روحانی احتمالا این بسته معیشتی به ۶۰ میلیون نفری تعلق می‌گیرد که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.
نکته دیگری هم که درخصوص این بسته معیشتی عنوان شده این است که به دارندگان سهام عدالت تعلق می‌گیرد. افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند، کارت اعتباری ۱۴ میلیون تومانی می‌گیرند و دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم مشمول کارت اعتباری ۷ میلیون تومانی می‌شوند.

مشمولان کارت اعتباری ماه رمضان

بر این اساس به نظر می‌رسد که اگرچه رئیس جمهور گفته این بسته به اقشار آسیب‌پذیر تعلق می‌گیرد، اما گویا پشتوانه آن سهام عدالت و یا یارانه معیشتی است و افرادی که نه یارانه معیشتی می‌گیرند و نه سهام عدالت دارند مشمول این بسته معیشتی هم نمی‌شوند.

بسته معیشتی ماه رمضان بلاعوض است؟

از طرف دیگر به نظر می‌رسد این کمک مالی دولت بلاعوض نیست و یارانه و یا سهام عدالت پشتوانه بازپرداخت این کارت اعتباری است. این همان انتقادی است که با انتشار خبر توزیع بسته معیشتی رمضان از سوی مردم عنوان شد.

نحوه دریافت کارت اعتباری ماه رمضان 

حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: در روز‌های اول ماه رمضان یک نوبت اضافی از یارانه کمک‌ معیشتی به ۶۰ میلیون نفر پرداخت می‌شود. یک کارت اعتباری در اختیار مردم قرار می‌دهیم که نیاز به مراجعه به بانک ندارد. پشتوانه این کارت اعتباری می‌تواند سهام عدالت باشد. برای برخی به ازای هر نفر ۷ میلیون تومان و برای برخی ۱۴ میلیون تومان اعتبار خواهد داشت.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

میزان یارانه ۱۴۰۳ چقدر است ؟

میزان یارانه در ۱۴۰۳ تعیین تکلیف شد عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: طبق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *