خانه > دنیای مد و فشن > لباس و کیف و کفش > بهترین جنس مانتو را قبل از خرید آن بشناسید!

بهترین جنس مانتو را قبل از خرید آن بشناسید!

بهترین جنس مانتو را قبل از خرید آن بشناسید!

در هنگام خرید مانتو و مقنعه، توجه به مدل، نوع دوخت، رنگ و طراحی آن مهم است. علاوه بر این، در نظر گرفتن بهترین جنس مانتو در آراستگی، دوام، جذابیت و شیک پوشی بانوان تاثیر دارد. به طور مثال، قطعا ست کردن مقنعه کرپ به عنوان یکی از انواع پرفروش آن، با هر جنس مانتویی مناسب نخواهد بود.

بهترین جنس مانتو را قبل از خرید آن بشناسید!

تنوع وسیع پارچه برای مانتو و مقنعه باعث می شود خانم ها جهت انتخاب مانتوی مناسب در محیط کار و مهمانی کمی سردرگم شوند. شناخت جنس مناسب برای فصول گوناگون، به آن ها کمک می کند در هنگام خرید مقنعه، مانتو و همچنین لباس های دیگر، انتخاب بهتری داشته باشند.

آشنایی با انواع پارچه های مناسب مانتو

انتخاب جنس پارچه، یکی از مهم ترین و شاید سخت ترین کارها در هنگام خرید مانتو است. پارچه های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها، برای مدل خاصی از مانتو مناسب است. بنابراین خانم ها با انتخاب یک مدل زیبا و بهترین جنس مانتو، می توانند به آراستگی مورد نظر خود برسند.

پارچه ارگانزا، بهترین جنس مانتوی مجلسی

پارچه ارگانزا، یک پارچه سبک و دارای بافت بسیار صاف و تقریبا براق است. در گذشته، برای تولید این پارچه از ابریشم استفاده می شد. اما امروزه این پارچه از مواد اولیه دیگری همچون نایلون و پلی استر تولید می شود.

ویژگی های بارز این پارچه، شفافیت، نازک بودن، بافت سفت و براقی آن است. همچنین این پارچه به سادگی پاره یا چروک می شود. پارچه ارگانزا علاوه بر دوخت مانتوهای مجلسی، برای دوخت لایه های زیرین دامن های مجلسی و لباس عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه یاخما، جنس مناسب مانتوهای بهاره و تابستانه

پارچه یاخما، به دلیل سبکی و لطافت به عنوان بهترین جنس مانتو شناخته می شود. پارچه یاخما نوعی حریر می باشد که با گلدوزی، منجوق دوزی و سنگ های ریز تزئین شده است. این پارچه برای دوخت انواع مانتوهای بهاری و تابستانی مجلسی مناسب در نظر گرفته می‌شود.

مانتو با پارچه ژاکارد

پارچه ژاکارد، دارای بافت خشک است و طراحی متنوعی دارد. طرح های روی پارچه ژاکارد در هنگام بافت آن توسط ماشین ایجاد می شوند. این پارچه به دلیل داشتن تنوع در طرح، زیبایی، شیک بودن، مقاومت در برابر چروک شدن، بادوام و باکیفیت بودن از محبوبیت بسیار و قیمت بالایی برخوردار است.

پارچه کرپ، بهترین جنس مانتو برای تمام فصول

پارچه کرپ، بهترین جنس مانتو برای تمام فصول

پارچه کرپ، انواع مختلفی دارد؛ این پارچه برای دوخت مدل های مختلف مانتو در فصل های مختلف سال استفاده می شود. محبوبیت پارچه کرپ، به دلیل ظاهر زیبا، جنس خوب و رنگ بندی متنوع است. این پارچه شیک و جذاب به عنوان بهترین جنس مانتو در نظر گرفته می شود.

انواع مختلف پارچه‌ی کرپ شامل موارد زیر می شود:

 کرپ اسکاچی

خصوصیات بارز این نوع از کرپ، حالت کشسانی، داشتن ریزش و ضخامت خوب است. استفاده از آن برای دوخت مانتو نیازی به آستر ندارد و بسیار راحت است.

کرپ حریر

این نوع پارچه کرپ بسیار ظریف، نرم و لطیف است و همچنین بافت نازکی دارد. از پارچه کرپ حریر برای دوخت انواع مانتو و شومیزهای مجلسی استفاده می شود.

کرپ باربی

پارچه کرپ باربی یکی از بهترین جنس مانتو است. این پارچه کیفیت بسیار بالا، ایستایی مناسب و ظاهر شیکی دارد. به همین دلیل، کرپ باربی نسبت به سایر انواع پارچه کرپ از محبوبیت بیشتری برخوردار است. موارد استفاده از آن شامل دوخت مانتو، شلوار و لباس های مجلسی می شود.

کرپ ژورژت

این نوع پارچه کرپ دارای سطح صاف و لطیفی است. الیاف آن معمولا از ابریشم های مصنوعی تولید می شود. انعطاف پذیری کرپ ژورژت، کم است و از آن، علاوه بر دوخت مانتو، برای دوخت پیراهن نیز استفاده می کنند.

کرپ مازراتی

پارچه‌ی کرپ مازراتی کشسانی کمی دارد، چروک نمی شود و برای چهار فصل سال قابل استفاده است. این پارچه به عنوان بهترین جنس مانتو، علاوه بر دوخت مانتو معمولا برای دوخت شلوار و دامن هم استفاده می شود.

کرپ موهر

این نوع از پارچه‌ کرپ از کشسانی بالا و رنگ های بسیار درخشان برخوردار است. بسیاری از خانم ها طرفدار کرپ موهر هستند. البته این پارچه با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

کرپ پفکی، بهترین جنس مانتو خنک

بافت این نوع از پارچه کرپ کمی لخت است. از آن معمولا برای دوخت مانتو و شومیزهای بهاری و تابستانی استفاده می شود. ظاهر این پارچه کمی برجسته و پفکی بوده و به همین دلیل نام آن، کرپ شناخته شده است.

شانتون، بهترین جنس مانتو روزانه

اگرچه پارچه شانتون برای همه‌ی فصل ها قابل استفاده است، اما اغلب خانم ها آن را برای فصل بهار و تابستان مناسب می دانند، زیرا این پارچه به عنوان بهترین جنس مانتو، بافت باز و تار و پود درشتی دارد. خصوصیات بارز این پارچه ایستایی مناسب، مقاومت در برابر حرارت و چروک نشدن است.

جنس حریر برای دوخت مانتو

یکی از پارچه های محبوب و پرطرفدار برای فصل‌های بهار و تابستان، پارچه‌ی حریر است. خصوصیات بارز این پارچه نرمی، نازکی، ظرافت، براقیت، لطافت و شفاف بودن هستند. از پارچه حریر علاوه بر دوخت مانتو، برای دوخت شومیز، شال، دامن و شلوار نیز استفاده می شود. پارچه حریر نیز مانند کرپ انواع متفاوتی دارد و هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فردی است. انواع پارچه های حریر عبارت اند از:

  • حریر کریستال
  • ارگانزا
  • سیلک
  • نخ
  • ساتن
  • کریشه

مانتو با پارچه فاستونی

فاستونی هم بهترین جنس مانتو در نظر گرفته می شود و الیاف آن از جنس نخ یا پشم هستند. این پارچه گزینه مناسبی برای مانتوهای پاییزی و زمستانی است. این پارچه از مقاومت بالایی در برابر آتش و همچنین اشعه ماورای بنفش برخوردار است.

پارچه نخی برای مانتو

پارچه نخی برای مانتو

پارچه نخی بهترین جنس مانتو برای فصل تابستان است. این پارچه در هوای گرم تابستان به پوست تن نمی چسبد. در تولید پارچه نخی، درصد بالایی از پنبه به کار رفته و این پارچه معمولا در طرح و رنگ های متنوع، زیبا و شاد تولید می شود. تنها مشکلی که پارچه نخی دارد، آبرفت آن پس از شستشو و زود چروک شدن آن است.

پارچه کتان

پارچه کتان یکی دیگر از پارچه های مناسب برای دوخت مانتو است. در این پارچه، هوا جریان پیدا می کند و باعث راحتی لباس می شود. در واقع الیاف پارچه کتان، گیاهی هستند. خصوصیت بارز پارچه کتان نیز زود چروک شدن آن است.

پارچه کتان دارای دو نوع ضخیم و سبک بوده که نوع ضخیم آن برای فصل زمستان و نوع سبک آن برای فصل تابستان قابل استفاده است. مانتوهایی که با پارچه کتان دوخته می شوند، برای استایل اسپرت، رسمی و اداری مناسب هستند.

پارچه لنین

لینن هم به عنوان بهترین جنس مانتو شناخته می‌ شود و از مواد اولیه همچون پنبه، پلی استر و ویسکوز تشکیل شده است. این پارچه باکیفیت و پرکاربرد برای دوخت مانتو تابستانی و بهاری مناسب بوده و از خصوصیات آن می توان به خنکی و قدرت جذب بالا، سبک وزن بودن و خوش فرم بودن اشاره کرد.

کلام آخر، نکات مهم در انتخاب جنس مانتو

خانم هایی که قصد خرید پارچه مناسب برای دوخت مانتو دارند، با تنوع وسیعی از جنس، رنگ بندی و طرح رو به رو خواهند شد. هر جنس پارچه برای هر موقعیت، مدل و فصل خاصی مناسب است. بانوان باسلیقه برای انتخاب بهترین جنس مانتو، باید مدل و فصل استفاده از آن را در نظر بگیرند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

نکات طلائی خرید کت و شلوار

نکات طلائی خرید کت و شلوار انتخاب کت و شلوار مناسب می‌تواند یک چالش بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *