خانه > فرهنگ و هنر > سینما ، تئاتر ، تلویزیون > بهترین سریال‌های ۲۰۲۳ که جوایز سال را درو کردند

بهترین سریال‌های ۲۰۲۳ که جوایز سال را درو کردند

بهترین سریال‌های ۲۰۲۳ که جوایز سال را درو کردند

ساعاتی پیش مراسم گلدن گلوب برگزار شد و دو سه سریال خیلی مورد توجه قرار رفتند، چند روز پیش هم وب‌سایت آی‌ام‌دی‌بی فهرست بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ را انتخاب کرد و همزمانی این دو خبر بهانه‌ای شد برای این مطلب، فهرستی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ که احتمالا مرورش به دردتان خواهد خورد.

 سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us ۲۰۲۳)

آخرین بازمانده از ما سریال تلویزیونی آمریکایی است که اتفاقا هنگام پخش در ایران خیلی محبوب شد، چون اصلا آن بازی‌ای که این سریال از آن الهام گرفته است در ایران خیلی محبوب بوده است.

در سریال آخرین بازمانده از ما پس از نابودی تمدن انسانی، جوئل که بازمانده سرسختی است استخدام می شود تا دختر ۱۴ ساله ای به نام اِلی را به صورت مخفیانه از یک منطقه قرنطینه ظالمانه بیرون بیاورد. آن دو مسیر طاقت فرسایی را با هم آغاز می کنند و باید برای زنده ماندن به یکدیگر تکیه کنند. ماجرا میان یک قاچاقچی به‌نام جوئل (پدرو پاسکال)  و دختر نوجوانی به‌نام الی (بلا رمزی) است

سریال آخرین بازمانده ما در گلدن گلوبِ ۲۰۲۴ برنده بهترین سریال تلویزیونی درام شد.


سریال وراثت (Succession)

سریال «وراثت» از آن سریال‌های محبوبِ سریال‌بازها شد، از این جهت که از لحاظ مضمونی مساله «طمع» را کانون داستان خود قرار داده است، مثلا آن‌ها که سریال‌هایی مثل «بتر کال سال» را دوست دارند و یا به سریال‌های به اصطلاح جدی‌تر و سینمایی علاقه دارند، «وراثت را هم دوست خواهند داشت. سریالی که در ایران هم خیلی محبوب شد

نخستین جذابیت «وراثت» ماهیتش به‌عنوان یک سالاد فصل است؛ «وراثت» بیش از یک سریال جدید، همچون تقاطع برخی از بزرگ‌ترین سریال‌های ۱۰ سال گذشته به نظر می‌رسد. «وراثت» حکم «گِریتست هیتس»ی را دارد که همه‌ی قطعات جدااُفتاده را برای شکل دادن به یک قطعه‌ی مستقل و منحصربه‌فردِ تازه درون یکدیگر درهم‌آمیخته است.

 متیو مک‌فادین و کایرن کولکین ساعاتی پیش و در گلدن گلوب ۲۰۲۴ برای نقش‌هایشان در «وراثت جایزه گرفتند.


سریال آینه‌ی سیاه (Black Mirror)

آینه سیاه هم که معرف حضور است و در ایران هم سال‌هاست که طرفداران خاص خودش را دارد، فضای دارک و چالش‌های اخلاقی نسل بشر و سوال‌هایی تا عمیق‌ترین نقاط مغز آدم فرو می‌روند و در میان وحشت و ناامیدی شما را درگیر می‌کنند، روح و ماهیتی قابل درک به Black Mirror بخشیده است.

هرکدام از اپیزودهای سریال، داستان و گروه بازیگران متفاوت دارند. آینه سیاه نگاهی به رابطه تکنولوژی با انسان و تأثیر آن بر زندگی دارد. اکثر قسمت‌های سریال در جامعه‌ای مدرن رخ می‌دهند و در آن نیمه تاریک رابطه انسان با تکنولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


سریال مشاجره (Beef)

این تنها مینی سریال این فهرست که در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۴ هم بسیار مورد توجه گرفت و اصلا از همین جهت هم در این فهرست جای گرفت «بیف»، ساخته لی سانگ جین در مقام خالق، عمیقاً به خاستگاه و پیامدهای برخورد خشونت‌آمیز دو راننده هنگام رانندگی در لس آنجلس می‌پردازد.

دنی چو (استیون یون) یک پیمانکار سخت‌کوش، اما ناموفق است که به خاطر بازگشت اجباری پدر و مادر مهاجرش به کره جنوبی احساس گناه می‌کند. از سوی دیگر، ایمی لاو تلاش زیادی می‌کند تا حرفه رو به رشد گیاهان آپارتمانی خود را پررونق نگه دارد و با شوهرش جرج و دختر کوچکشان  در خانه بماند. تقابل تصادفی دنی و ایمی سبب‌ساز ماجراهای دیگر است .

«بیف» برنده جایزه بهترین مینی سریال در مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۴ شد و الی وانگ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.


سریال مندلورین (The Mandalorian)

«مندلورین» که پدرو پاسکال را به‌عنوان بازیگر اصلی دارد، در واقع یک اسپین‌آف از «جنگ ستارگان» است، آن‌هایی که آن فضاها را دوست دارند، مطمئنا این سریال را هم دوست خواهند داشت. این یک پیشنهاد جسورانه است، قواعد جهان چنین سریال‌ها کمی از رئالیسم مورد انتظار مخاطب عادی فاصله دارد..

داستان سریال مندلورین به دنبال زندگی شخصیت مندلورین قهرمان است که یک شکارچی در لبه کهکشان می‌باشد. در واقع، مندلوری ها یک فرهنگ کامل از جنگجویان هستند.


سریال وان پیس (One Piece)

سریال وان پیس (One Piece) که یک پیشنهاد جذاب برای انیمه‌بازهاست به هر حال اگر از طرفداران دنیای انیمه باشید، هم اسم انیمه One Piece (وان پیس) را شنیدید و هم قطعا آن را تماشا کردید. وان پیس ماجراهای دزدان دریایی کلاه حصیری را روایت می‌کند، زیرا آنها اقیانوس‌ها، زمین‌ها و فراتر از آن را در جستجوی One Piece هستند، گنجی افسانه‌ای که کاپیتان آن‌ها «مانکی دی. لوفی» را به پادشاه دزدان دریایی تبدیل می‌کند.

اما نیروی دریا سفر آن‌ها را به چالش می‌کشد و مدام سر راه آن‌ها چاله می‌کند و باقی ماجراها، برای انتخاب این سریال مساله اساسی این است که انیمه دوست دارید یا نه.


سریال سقوط خاندان آشر (The Fall of the House of Usher)

سریال سقوط خاندان آشر برای طرفداران کارهای ترسناک یک پیشنهاد منطقی و مناسب است. داستان از زمانی آغاز می‌شود که رودریک اشر که مدیرعامل یک شرکت داروسازی بزرگ و بسیار پولساز است، به سوگ مرگ شش فرزند خود نشسته است. همه شش فرزند او در مدت زمان کوتاهی و طی اتفاقاتی عجیب‌، غریب و بسیار هولناک مرده‌اند. سریال The Fall of House of Usher، با ارائه داستان‌های قدیمی ادگار آلن پو به خوبی می‌تواند توجه طرفداران ژانر وحشت را جلب کند.


سریال تد لاسو (Ted Lasso)

سریال Ted Lasso،  یک کمدی ورزشی شوخ و شنگ است که البته جهانش آنقدر منعطف است که حتی آن‌ها که هیچ علاقه‌ای به فوتبال هم ندارند، کاملا با آن ارتباط برقرار می‌کنند، این سریال در ایران طرفداران زیادی دارد و کاملا شناخته شده هم هست. این یک سریال خوشمزه است که در خستگی و بی‌حوصلگی می‌تواند حالتان را خوب کند، خصوصا این که تایم اپیزودهایش هم خیلی کوتاه است.

Ted Lasso به عنوان یک سیت‌کام، موقعیت مرکزی جذاب دارد؛ یک مربی فوتبال آمریکایی برای شغلی که هرگز در خواست نداده، کیلومترها از کشورش دور می‌شود تا هدایت یک تیم لندنی را به عهده بگیرد. مالک باشگاه در اقدامی عجیب سرمربی پیشین تیم را به دلیل رفتار زن‌ستیزانه، نتایج ضعیف و گذراندن یک فصل متوسط اخراج می‌کند و شخصیت تد لاسو که هیچ سابقه‌ی سرمربی‌گری‌ای ندارد را به عنوان جایگزین او برمی‌گزیند.

سریال از فوتبال به عنوان پرشی به موقعیت‌ها و مضمون‌‌های دیگر استفاده می‌کند و به ندرت بر روی مسائل فنی فوتبال تمرکز می‌کند.


سریال خرس (The Bear)

سریال خرس (The Bear) که در همین چند ماه گذشته در فضای شبکه‌های اجتماعی و در میان مخاطبان ایرانی کلی طرفدار برای خودش دست و پا کرده و در میان منتقدین هم خیلی محبوب است، این شاید مطمئن‌ترین مورد این فهرست برای پیشنهاد به هر کسی که فکر می‌کنید، است.

در این سریال، یک سرآشپز جوان و زبده به نام کارمن برزاتو (یا کارمی، در بِر شخصیت‌ها اکثرا اسامی همدیگر را به اختصار بیان می‌کنند) است که در تعدادی از مهم‌ترین رستوران‌های جهان کار کرده و جوایز زیادی را به‌عنوان یک سرآشپز دریافت کرده است.

اما او به‌خاطر یک اتفاق تراژیک، خودکشی برادر بزرگ‌ترش مایکل، مجبور می‌شود به شیکاگو بازگردد تا رستوران خانوادگی کوچکشان که مایکل در وصیتش به او سپرده است را اداره کند و….. .

منبع:bartarinha

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین فیلم های ضد افسردگی

بهترین فیلم های ضد افسردگی افسردگی شرایطی است که امکان دارد همه ما در بهترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *