خانه > زیبایی و آرایشی > آرایش صورت و مو > بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

با تایید اخیر سازمان غذا و دارو (FDA)، محبوبیت تزریق بوتاکس صورت افزایش ‌یافته است. اسپاها، مراکز خرید، کلینیک‌های پیاده‌روی و حتی مهمانی‌ها دردسترس‌بودن این درمان ضد پیری را تبلیغ می‌کنند. بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، حتی قبل از تایید FDA، استفاده از بوتاکس در حال افزایش بود و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱، ۶۱ درصد افزایش یافت.

بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

بوتاکس صورت چیست؟

بوتاکس، نام تجاری سم بوتولینوم نوع A، برای کاهش علائم پیری با حذف خطوط اخم روی پیشانی و ابرو، پنجه کلاغی در گوشه‌های چشم و سایر چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود. اما این سم چیست، چگونه کار می‌کند و چه کسی باید این روش را انجام دهد؟

سم بوتولینوم نوع A یکی از چندین پروتئین ترشح شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است. این پروتئین‌ها نوروتوکسین هستند. آنها به سلول‌های عصبی حمله می‌کنند و ماهیچه‌های آسیب‌دیده را فلج می‌سازند. مصرف سموم بوتولینوم باعث مسمومیت غذایی بدنام بوتولیسم می‌شود. اما هنگامی‌که شکل خالص‌شده سم بوتولینوم نوع A در دوزهای بسیار کم به عضلات زیر پوست تزریق می‌شود، نتیجه هزینه بوتاکس صورت کاهش چین‌وچروک است.

دوز، تعداد تزریقات، محل تزریق و تعداد دفعات دریافت تزریق بر اساس وضعیت شما و پاسخ شما به درمان تعیین می‌شود. اکثر افراد در عرض چند روز تا ۲ هفته اثر تزریق بوتاکس را مشاهده می‌کنند و تاثیرات آن معمولا ۳ تا ۶ ماه دوام خواهد داشت.

بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

عوارض بوتاکس صورت

ازآنجایی‌که این دارو در محل مشخص شده تجویز می‌شود، بیشتر عوارض جانبی نزدیک به محل تزریق دارو رخ می‌دهد که شامل قرمزی، کبودی، عفونت و درد در همان نقطه است. سرگیجه، اشکال خفیف در بلع، عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، درد، حالت تهوع، سردرد و ضعف عضلانی زمانی به ‌وجود می‌آید که از این دارو برای شل کردن عضلات استفاده شود.

دوبینی، افتادگی یا تورم پلک، سوزش چشم، خشکی چشم، اشک‌ریزش، کاهش پلک‌زدن و افزایش حساسیت به نور نیز در برخی موارد قابل‌مشاهده است. اگر هر یک از این اثرات ماندگار یا بدتر شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است به قطره یا پماد محافظ چشم، چسب چشم یا درمان دیگری نیاز داشته باشید. هنگامی که بوتاکس برای پیشگیری از میگرن استفاده می‌شود، عوارض جانبی مانند سردرد، گردن درد و افتادگی پلک ایجاد می‌کند.

هنگامی ‌که این دارو برای تعریق بیش ‌از حد استفاده می‌شود، عوارض جانبی مانند تعریق غیر از نقاط زیر بغل، عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، سردرد، تب، گردن یا کمردرد و اضطراب امکان دارد رخ دهد. اگر از بوتاکس برای مثانه بیش‌فعال استفاده شود، عوارض جانبی مانند عفونت‌های دستگاه ادراری، سوزش یا ادرار دردناک، تب یا مشکل در ادرار به‌ وجود می‌آید.

بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

موارد احتیاطی

قبل از استفاده از بوتاکس صورت، اگر به آن حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که باعث بروز واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات دیگری خواهد شد. قبل از تزریق بوتاکس، سابقه پزشکی خود را به پزشک بگویید، به‌ویژه در مواردی همچون:

  • مشکلات خونریزی
  • جراحی چشم
  • مشکلات چشمی خاص (گلوکوم)
  • بیماری قلبی
  • دیابت
  • علائم عفونت در نزدیکی محل تزریق
  • عفونت ادراری
  • اختلالات عصبی (مانند بیماری لو گهریگ-ALS، میاستنی گراویس)
  • تشنج
  • مشکل در بلع (دیسفاژی)
  • مشکلات تنفسی (اگر به انواع آسم، آمفیزم، پنومونی از نوع آسپیراسیون مبتلا هستید)
  • تجربه درمان با هر محصول سم بوتولینوم (به‌ویژه در آخرین ۴ ماه).

حتما با پزشک گفتگو کنید. پس از تزریق رانندگی نکنید یا هیچ فعالیتی را که نیاز به هوشیاری یا دید واضح دارد انجام ندهید تا زمانی‌که مطمئن شوید می‌توانید چنین فعالیت‌هایی را با خیال راحت از سر بگیرید. نوشیدنی‌های الکلی را محدود کنید.

بوتاکس فقط در صورت نیاز واضح در دوران بارداری باید استفاده شود. استفاده از بوتاکس برای درمان زیبایی چین‌وچروک در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. این که آیا بوتاکس از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل می‌شود یا خیر مشخص نیست. اگر در دوران شیردهی هستید، حتما قبل از اقدام با پزشک خود مشورت کنید.

بوتاکس صورت؛ هزینه و فواید

شستن صورت بعد از بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس صورت، مهم است که حداقل به مدت ۲۴ ساعت از لمس یا مالش محل تزریق بپرهیزید. باید حداقل چهار ساعت پس از درمان از شستن صورت یا استفاده از هرگونه محصول مراقبت از پوست در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

پس از سپری شدن این زمان، می‌توانید به‌آرامی صورت خود را بشویید و روال معمول مراقبتی و روتین پوست خود را از سر بگیرید. مراقب باشید که ناحیه تحت درمان را خیلی خشن لمس نکنید یا مالش ندهید.

بعد از بوتاکس صورت چگونه باید خود را بشوییم؟

هنگام شستشوی صورت پس از بوتاکس، اقدامات احتیاطی زیر را رعایت کنید:

  • ابتدا دست‌های خود را بشویید.
  • پوست را اسکراب نکنید و از براش‌های تمیزکننده بهره نبرید.
  • از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید که حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی نباشد.
  • از آب گرم بپرهیزید و به‌جای آن آب‌خنک یا ولرم را به‌کار ببرید.
  • هنگام شستشو با سر خود خم نشوید و حرکات ناگهانی انجام ندهید.
  • صورت خود را به‌آرامی با حوله خشک کنید.

هزینه بوتاکس صورت

بوتاکس یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای درمان چین‌وچروک و خطوط ریز در سراسر صورت است. درحالی‌که قیمت دقیق درمان شما می‌تواند متفاوت باشد، هزینه متوسط بوتاکس حدود ۱۷۰ هزار تا ۶ میلیون تومان خواهد بود.

باید بدانید که برای یک درمان کامل به چند واحد بوتاکس نیاز دارید. تعداد واحدهای بوتاکس تزریقی وابسته به تعداد مناطقی است که قصد تزریق بوتاکس دارید. برای تمام صورت معمولا از ۲۰ تا ۴۰ واحد استفاده می‌شود.

بندانداختن صورت بعد از بوتاکس

برای بندانداختن صورت پس از بوتاکس، توصیه می‌کنیم حداقل یک هفته صبر کنید. این مدت انتظار، برای جلوگیری از هرگونه پخش ناخواسته ماده بوتاکس بسیار حائز اهمیت است. پس از این دوره زمانی، می‌توانید به اصلاح صورت خود بپردازید.

درصورتی‌که بوتاکس برای رفع افتادگی پلک یا ابرو به‌کاررفته باشد، توصیه می‌شود که چند هفته اضافه‌تر صبر کنید و سپس به اصلاح صورت خود مشغول شوید. این اقدامات حذف هرگونه مشکل احتمالی برای صورت شما را کاهش می‌دهند.

جمع‌بندی

تزریق بوتاکس صورت به‌عنوان یک روش جهت جلوگیری از تشدید چین‌وچروک صورت و بهبود ظاهر افراد استفاده می‌شود. درصورتی‌که توسط پزشک متخصص زیبایی انجام گیرد، استفاده از بوتاکس به‌عنوان یک راهکار غیرجراحی و موثر برای بهبود ظاهر و جلوگیری از علائم پیری صورت، روشی سریع و ایمن خواهد بود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چگونه رنگ و مش کار حرفه ای شویم و کسب درآمد کنیم؟

چگونه رنگ و مش کار حرفه ای شویم و کسب درآمد کنیم؟ اگر دوست دارید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *