خانه > سرگرمی > کامپیوتر، موبایل، اینترنت > تأثیر هاست وردپرس در سئوی سایت

تأثیر هاست وردپرس در سئوی سایت

تأثیر هاست وردپرس در سئوی سایت

هاست وردپرس چیست و چه تاثیری روی سئوی سایت شما دارد؟ راه‌اندازی سایت بدون استفاده از هاست امکان‌پذیر نیست. انواع مختلفی از فضای میزبانی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

هاست وردپرس و هاست ووکامرس نیز دو نمونه از این موارد به‌شمار می‌آید. انتخاب هاست وردپرس به‌عنوان محل ذخیره اطلاعات سایت، اثرات مستقیمی بر سئو آن دارد و باعث بهبود این موضوع می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب آن را به طور کامل بررسی کنیم. البته قبل از آن به شما تعریف سئو، هاست وردپرس و ووکامرس را خواهیم گفت تا با آن‌ها به‌طور کامل آشنا شوید.

سئو سایت چیست؟

موتورهای جست‌وجوگر به خصوص گوگل، سایت‌ها را براساس معیارهایی رتبه‌بندی می‌کنند که تحت عنوان الگوریتم شناخته می‌شود. اما می‌توان با شناخت این الگوریتم‌ها و انجام اقداماتی رتبه یک سایت در هنگام جستجوی کلمه کلیدی خاص را بهبود داد. به این اقدامات سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو گفته می‌شود. سئو به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌گردد که به اقدامات انجام‌شده در درون سایت، داخلی می‌گویند و کارهای صورت‌گرفته در بیرون سایت را تحت عنوان سئو خارجی می‌شناسند.

سئو داخلی و خارجی تکمیل‌کننده یکدیگر هستند و برای دست‌یابی به یک رتبه مناسب باید از هر دو به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد.

هاست وردپرس چیست؟

امروزه اکثر کسب‌وکارهای نوپا و متوسط، سایت خودشان را با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) وردپرس می‌سازند. هاست وردپرس نوعی از میزبان وب است که برای راه‌اندازی امن‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر این نوع از سایت فراهم شده است. هنگامی که شما از این نوع فضای میزبانی استفاده می‌کنید، می‌توانید گواهینامه SSL را راحت‌تر دریافت کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که نرم‌افزار هاست وردپرس به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود و حفره‌های امنیتی موجود آن رفع می‌گردد. این موضوع باعث می‌شود تا سطح بالای امنیتی این نوع فضای میزبانی وب‌سایت کاهش پیدا نکند.

هاست ووکامرس چیست؟

اگر قصد دارید افزونه ووکامرس را روی سایت وردپرس‌تان نصب کنید تا از آن به‌عنوان فروشگاه آنلاین استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از هاست ووکامرس استفاده کنید. زیرا این هاست تناسب بسیار بالایی با این نوع از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین دارد و احتمال بروز مشکل برایش کم‌تر می‌شود.

تأثیر هاست وردپرس در سئوی سایت چیست؟

انتخاب فضای میزبانی اثر زیادی روی سئو سایت دارد و رتبه شما در کلمات مختلف را به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌دهد. بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و بهترین گزینه را برای وب‌سایت خودتان انتخاب کنید. برای سایت‌های وردپرسی بهترین گزینه، هاست وردپرس است، زیرا به‌صورت اختصاصی برای آن‌ها آماده‌سازی شده است و می‌تواند باعث بهبود سئو آن‌ها شود. در ادامه برای آگاهی شما اثرات این نوع فضای میزبانی بر سئو سایت را بررسی می‌کنیم.

 سرعت سایت را افزایش می‌دهد

سرعت سایت یکی از عواملی است که در رتبه‌بندی سایت‌ها اثر زیادی دارد و گوگل به آن اهمیت زیادی می‌دهد. گوگل کم‌بودن سرعت وب‌سایت را از رفتار کاربر و به کمک ابزارهای آنالیزگر خودش به خوبی تشخیص می‌دهد. پایین‌آمدن سرعت وب‌سایت اثر بدی روی سئو آن می‌گذارد و به همین دلیل باید از بروزش جلوگیری کرد. انتخاب هاست یکی از مواردی است که می‌تواند در افزایش یا کاهش سرعت سایت اثر قابل‌توجهی بگذارد. بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اگر سایت وردپرسی یا فروشگاه اینترنتی در این بستر دارید، می‌توانید با انتخاب هاست وردپرس یا هاست ووکامرس به افزایش سرعت کمک کنید و سئو سایت خودتان را بهبود دهید. برای بررسی سرعت سایت هم می‌توانید از ابزار جی‌تی‌متریکس استفاده کنید تا دلیل‌های دیگر به غیر از نامناسب‌بودن هاست را تشخیص دهید.

کارایی سایت‌های را بهبود می‌دهد

دیگر مورد اثرگذار بر سئو سایت، کارایی و پیکربندی درست آن است. اگر سیستم مدیریت محتوا شما با نوع هاست هم‌خوانی نداشته باشد، بازده سایتتان افت قابل‌توجهی خواهد داشت. بنابراین باید سعی کنید تا تناسب بین این دو را رعایت کنید. به‌عنوان مثال برای سایت وردپرسی یا فروشگاه ووکامرسی خودتان باید هاست وردپرس یا هاست ووکامرس را به عنوان فضای میزبانی به کار ببرید.

امنیت سایت شما را افزایش می‌دهد

هنگامی که سایتی هک می‌شود، گوگل تلاش می‌کند تا از ورود کاربران به این وب‌سایت جلوگیری کند. به همین دلیل رتبه آن را کاهش می‌دهد و به‌طور تدریجی این سایت را از صفحه نتایج جست‌وجو خارج می‌کند. هدف برخی از هکرها از انجام این کار، گرفتن بک‌لینک‌های گسترده و پنهان است. این موضوع باعث می‌شود تا صفحات اسپم در سایت شما افزایش داشته باشد که سبب کاهش قدرت سئو وب‌سایتتان می‌شود.

به همین دلیل باید از وقوع این اتفاق جلوگیری کنید و امنیت سایت را بهبود دهید. استفاده از یک فضای میزبانی مناسب و امن مانند هاست وردپرس یا هاست ووکامرس یکی از این راهکارها به شمار می‌آید.

به‌شکل قابل‌توجهی باعث کاهش ارورهای داخلی می‌شود

بروز ارورها یا خطاهای داخلی سمت فضای میزبانی یکی از موارد دیگر است که باعث می‌شود تا قدرت سئو کاهش پیدا کند. به کارگیری فضای میزبانی مناسب و باکیفیت برای وب‌سایت مانند هاست وردپرس پارس پک می‌تواند از وقوع این اتفاق جلوگیری کند.

میزان زمان UPTIME را کاهش می‌دهد

آپ‌تایم به مدت زمان کارکرد سایت بدون هیچ مشکل خاصی گفته می‌شود. اگر ارتباط هاست و سایت قطع شود، شما در هنگام مراجعه به صفحه موردنظر با ارور ۵۰۳ مواجه می‌شوید و آن را ترک می‌کنید. وقوع این اتفاق افزایش نرخ پرش و کاهش ماندگاری کاربران در سایت موردنظر را به همراه خواهد داشت که به سئو سایت ضربه بزرگی وارد می‌کند. بنابراین باید قبل از خرید هاست، مدت زمان آپ‌تایم را از پشتیبان فضای میزبانی موردنظر بپرسید تا از آن مطمئن شوید. همچنین برای اندازه‌گیری نسبی این زمان می‌توانید از سایت  uptimerobot بهره ببرید.

اگر سایت وردپرسی دارید، می‌توانید با به کارگیری هاست ووکامرس یا وردپرس به کم‌شدن این زمان کمک کنید و میزان زمان ماندگاری کاربران خودتان را نیز به طور قابل‌ توجهی افزایش دهید.

از هاست وردپرس به عنوان فضای میزبانی سایت خودتان استفاده کنید

هاست وردپرس یکی از انواع مختلف فضای میزبانی به‌شمار می‌آید که شما می‌توانید برای سایت خودتان آن را انتخاب کنید. انتخاب این نوع هاست برای مدیران وب‌سایت‌های وردپرسی بهترین گزینه است، زیرا بیشترین هم‌خوانی را با وب‌سایتشان دارد، باعث افزایش سرعت آن می‌شود و میزان حفره‌های امنیتی موجود را به حداقل ممکن خودش می‌رساند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی

نکات حرفه‌ای در انتخاب نام مناسب برای انلاین شاپ محصولات آرایشی راه اندازی یک آنلاین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *