خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > تاریخ دقیق ماه رمضان سال ۱۳۹۹ | رمضان ۹۹ چندم است ؟

تاریخ دقیق ماه رمضان سال ۱۳۹۹ | رمضان ۹۹ چندم است ؟

ماه رمضان ۹۹ چندم اردیبهشت است ؟ / تاریخ دقیق ماه رمضان سال ۱۳۹۹

در سال ۹۹ اگر ماه شعبان ۲۹ روزه باشد روز اول ماه رمضان جمعه ۵ اردیبهشت می باشد و اگر ماه شعبان ۳۰ روزه باشد روز شنبه ۶ اردیبهشت روز اول ماه مبارک رمضان است

ماه رمضان چند شنبه است/ شروع ماه رمضان ۹۹ / تاریخ ماه رمضان ۹۹

ماه رمضان 99 چندم اردیبهشت است ؟

بر اساس آخرین فتاوای مقام معظم رهبری ( شرط هم افق بودن، کافی بودن رؤیت بوسیله تجهیزات و اعتبار رؤیت هلال در روز برای اثبات اول ماه بودنِ فردای آن روز) شیوه تعیین اول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ به شرح ذیل ارائه می گردد:

۱- در تمام جهان روز پنجشنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۰ [چهارم اردیبهشت] اقدام به استهلال نمایند در صورت توفیق در رؤیت هلال، جمعه اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

۲- در صورتی که در ایران روز شنبه ۲۵ آوریل به عنوان اول ماه رمضان اعلام گردد، همه جهان از این اعلام تبعیت نمایند مگر در مکانهایی که از راههای معتبر شرعی جمعه به عنوان اول ماه ثابت شود.
تبعیّت مذکور در این بند به دلیل اولویت مکان مورد نظر از جهت رؤیت پذیری هلال نسبت به ایران یا بواسطه گذشتن سی روز از ماه شعبان است.

۳- کارشناسان رؤیت هلال پیش‌بینی میکنند که این هلال در روز پنجشنبه ، تنها در آمریکای شمالی و جنوبی ، قابل رؤیت خواهد بود و در مناطق دیگر روز جمعه رؤیت خواهد شد.

با توجه به استفتائی که از مقام معظم رهبری(مدّ ظلّه) شده است در صورتی که از گفته کارشناسان برای فرد مکلّف، اطمینان به قابل رؤیت بودن هلال حاصل شود ، عمل بر طبق آن شرعاً مانعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه بر این اساس و باتوجه به اینکه طبق نظر کارشناسان ایرانی و خارجی، امکان رویت هلال با چشم مسلح و غیرمسلح در غروب پنجشنبه در ایران بسیار بعید است طبق فتوای مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله سیستانی اول ماه مبارک رمضان شنبه ۶ اردیبهشت خواهد بود.

شروع یا روز اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۱ قمری برابر با روز  شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

خورشیدی و مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ میلادی میباشد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *