خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > تقویت و رشد مو با عدس! | ماسک مو عدس

تقویت و رشد مو با عدس! | ماسک مو عدس

فواید عدس برای مو + طرز تهیه ماسک عدس

عدس یکی از حبوبات بسیار مغذی است که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن برای تقویت و رشد موها بسیار مفید است و اگر می خواهید از تمام فواید عدس بهره مند شوید باید علاوه بر مصرف خوراکی ، از عدس در در انواع ماسک مو های خانگی برای تقویت مستقیم فولیکولهای مو استفاده کنید.

موها بعد از ۱۵ سالگی رو به ضعیف شدن و ریزش می گذارند ، اگر میخواهید ضخامت و پرپشتی موهایتان را حفظ کنید باید به فکر رسیدگی به موهایتان باشد.

عوامل هورمونی ، ژنتیک و کمبود مواد مغذی مهم ترین عوامل ریزش مو هستند.  شما باید برای کمک به تقویت موها و درمان ریزش مو علاوه بر این که رژیم غذایی مقوی و سالمی داشته باشید از ماسک موهای خانگی برای تقویت پوست سر و فولیکول های مو استفاده کنید.

تقویت و رشد مو با عدس

برای این که موهایی سالم داشته باشید باید علاوه بر استفاده از محصولات مراقبتی مو ، تغذیه مناسبی داشته باشید تا کمبود مواد لازم برای رشد مو در طولانی مدت برطرف شود.

برای افزایش حجم موها و افزایش سرعت رشد موها باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

یکی از مواد مغذی و مفید برای موها که در آشپزخانه همه ما هست عدس است. شما می توانید از انواع عدس سبز ، عدس سیاه و عدس قرمز برای تقویت رشد موهایتان استفاده کنید.  عدس سرشار از پروتئین ، پتاسیم ،  آهن ، فولات ، منیزیم ، زینک و بیتوتین است و میتواند به بازسازی فولیکولهای قرمز خون کمک کرده و در نتیجه باعث بهبود اکسیژن رسانی و بهبود تغذیه فولیکول های مو شده و به رشد بهتر موها کمک کند.

شما می توانید از یک سو با مصرف عدس در رژیم غذایی مواد مغذی مورد نیاز رشد موها را به بدن برسانید و از سویی دیگر برای تحریک رشد موها از ماسک خانگی عدس استفاده نمایید.

خواص عدس برای مو

عدس به شما کمک می کند تا موهای آسیب دیده و نازک شما ، ضخیم تر و درخشان تر شود و آهن موجود در عدس باعث افزایش اکسیژن رسانی به مو و افزایش رشد مو می شود.

عدس یک غذای کامل و انرژی زا است.

عدس سرشار از پروتئینن است ، مقدار پروتئین موجود در ۱۵ گرم عدس بیشتر از پروتئین ۱۵ گرم گوشت گاو است و می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شود.

عدس حاوی انواع اسیدهای امینه و ویتامین ب و مواد معدنی از جمله آهن ، کلسیم و فسفر است، تمام این مواد مغذی برای پیشگیری از ریزش مو مفیدند.

استفاده از پوره عدس یا پودر عدس به طول مستقیم روی پوست باعث کاهش التهاب پوست و از بین بردن شوره سر می شود.

روش های خانگی تقویت مو با عدس

شما می  توانید در انواع ماسک موها از عدس استفاده کنید ، عدس را به صورت پودر شده یا پوره عدس پخته می توانید استفاده کنید. یا این که میتوانیدعدس را از قبل در آب بخیسانید و سپس با مواد دلخواهتان در میکسر یکدست نمایید و سپس استفاده کنید.

میتوانید از آب عدس برای مرطوب کردن موها استفاده کنید و سپس ماسک عدس را روی پوست سر و ساقه موها بکشید. برای این که مواد مغذی عدس به تقویت فولیکول های مو کمک کند سعی کنید تمام پوست سر را به این ماسک آغشته کنید و حداقل به مدت ۱۵ – ۳۰ دقیقه اجازه دهید که ماسک روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کرده با شامپوی ملایم موهایتان را بشویید.

ماسک مو عدس و زرده تخم مرغ برای تقویت رشد مو

این ماسک مو گزینه ای بسیار مناسب برای تقویت و رشد موها است.

۱ عدد تخم مرغ را با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری پودر عدس مخلوط نموده و پوست سر را به این ماسک آغشته کنید و ساقه موها را هم با اضافه مواد بپوشانید . روی موها را با کلاه رنگ یا پلاستیک بپوشانید و سپس آبکشی کنید.

هفته ای دو بار می توانید از این ماسک مو مقوی استفاده کنید.

این ماسک مو سرشار از ویتامین های خانواده ب است که می تواند فولیکول های مو در پوست سر را تغذیه کرده و به رشد سریعتر آن ها کمک کند.

ماسک مو عدس و موز

۱ قاشق غذاخوری پودر عدس را با نصف عدد موز رسیده ، ۳ قاشق غذاخوری ماست ساده و ۱ عدد کپسول ویتامین E مخلوط نمایید. موهایتان را مرطوب کرده و این ماسک را روی پوست سرد بزنید و اجازه  دهید نیم ساعت روی سر بماند و سپس آبکشی کنید.

این ماسک مو حاوی ویتامین E است که باعث می شود سطوح اکسیؤن در خون افزایش پیدا کرده و باعث تحریک گردش خون و در نتیجه رشد بهتر موها می شود. ضمن این که رطوبت موها را حفظ کرده و از آن ها در باربر آسیب های محیطی محافظت می کند.

ماسک عدس و آلوئه ورا برای درمان شوره سر

می توانید به اندازه ۳ به ۱ از ژل آلوئه ورا و پودر عدس یا پوزه عدس پخته استفاده کنید . این خمیر را روی پوست سر بگذارید و بعد از نیم ساعت آب کشی کنید.

آولوئه ورا خواص ضد باکتری و عدس خواص ضد التهابی و مغذی برای پوست سر دارند. استفاده هفته ای ۲ بار از این ماسک به شما کمک میکند از شر شوره سر خلاص شوید.

منبع:beytoote.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۸ روغن معجزه آسا برای درمان شوره سر

درمان شوره سر در خانه  شوره سر یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *