خانه > مطالب ویژه > جاذبه های گردشگری شهر زیبای وارنا در بلغارستان + عکس

جاذبه های گردشگری شهر زیبای وارنا در بلغارستان + عکس

معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری شهر وارنا

شهر وارنا یکی از زیباترین شهرهای بلغارستان و سومین شهر بزرگ این کشور است. وارنا بلغارستان در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و سواحل زیبا و آرامبخشش این شهر ساحلی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

این شهر در واقع در کنار خلیج وارنا قرار گرفته و به همین دلیل از هزاران سال پیش مرکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی منطقه محسوب می شده است. دیدنی های وارنا آنقدر زیاد است که مطمئنا برای بازدید از تمام آن ها وقت کم می آورید.

پس پیشنهاد میکنم اگر علاقه مند به گردشگری و سفر هستید در ادامه این مطلب از حیاط خلوت با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های توریستی وارنا بلغارستان آشنا کنیم.

تفریحات ساحلی

بدون شک یکی از دلایل شهرت وارنا سواحل زیبا و تفریحات آبی است. بنابراین اگر بخواهیم جاذبه های گردشگری وارنا را به شما معرفی کنیم تفریحات ساحلی مطمئنا یکی از مهمترین آن ها خواهد بود.

می توانید چند ساعتی را کنار ساحل استراحت کنید، آبتنی کنید و نوشیدنی های دلچسب و گوارا سفارش بدهید. در فصل تابستان گروه های موسیقی مختلفی به این ساحل می آیند و شب ها مراسم اجرای موسیقی زنده فضایی شاد و پرهیجان به وجود می آورد.

اگر از ازدحام جمعیت خسته شده اید و دوست دارید ساحلی بکر و طبیعی تر پیدا کنید می توانید به ساحل فیچوزا بروید. این ساحل خلوت تر است و می توانید در کمال آرامش استراحت کنید.

جاذبه های گردشگری شهر زیبای وارنا در بلغارستان + عکس

گُلدن سندز | Golden Sands

کمی پیش‌تر در مورد اهمیت و زیبایی سواحل وارنا گفتیم و بیان داشتیم که آن ها یکی از جاذبه های گردشگری وارنا به حساب می آیند.

مجموعه گُلدن سندز یکی از زیباترین، دیدنی ترین و معروف ترین مناطق ساحلی در وارنا است.

در تابستان ها که دمای هوای وارنا به حدود ۲۰ درجه می شود، باید خیلی خوش شانس باشید که ساحلی تمیز در نزدیکی شما وجود داشته باشد که به راحتی با تاکسی و یا اتوبوس بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید و در آن از نسیم دریای سیاه لذت ببرید.

در همین مجموعه گلدن سندز، که بسیار شبیه به تفرجگاه‌های مدیترانه‌ ای است، شما به راحتی به هتل ، اغذیه، حمل و نقل و هرچه بخواهید دسترسی خواهید داشت.

جنگل سنگی | Stone Forest

اگر چند روزی در وارنا اقامت دارید حتما در برنامه سفرتان بازدید از جنگل سنگی را نیز بگنجانید. جنگل سنگی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا است و منطقه ای اسرارآمیز و رمزآلود است.

جنگل سنگی بیرون از شهر قرار دارد و تورهای مختلفی برای بازدید از این منطقه برگزار می شود. وقتی به این منطقه می رسیدید کاملا متوجه می شوید که چرا به آن نام جنگل سنگی را داده اند! تا چشم کار می کند ستون های سنگی از دل خاک بیرون آمده اند و در کنار هم یک جنگل سنگی را ایجاد کرده اند.

طبق افسانه ها یک غول بزرگ این ستون های سنگی را با چکش داخل زمین فرو کرده است. البته علت علمی پیدایش این جنگل سنگی عجیب هنوز مشخص نشده است.

باغ دریایی | Sea Garden

در هر فصلی می توان به وارنا سفر کرد اما با گرم شدن هوا و از اواخر بهار تا اواسط پاییز این شهر پر از توریست و گردشگر می شود. پس از تفریح و آب تنی در سواحل زیبای وارنا اگر دوست دارید به منطقه ای خنک بروید می توانید باغ دریایی را انتخاب کنید. این باغ که یکی از مشهورترین پارک های عمومی شهر وارناست در امتداد دریا قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارد. دیدنی های زیادی در این باغ وجود دارد: می توانید روی نیکمت های رو به دریا بنشینید و از منظره آرام بخش دریا لذت ببرید. از پل کوچکی که طبق باور اهالی با عبور از آن به آرزوهایتان می رسید گذر کنید و از آکواریوم و موزه باغ نیز دیدن کنید. یکی از خوبی های این باغ این است که دسترسی مستقیمی به ساحل دارد بنابراین می توانید قبل یا بعد از باغ دوباره به ساحل بروید و به تفریح و استراحت بپردازید.

جاذبه های گردشگری شهر زیبای وارنا در بلغارستان + عکس

بازدید از غار صومعه Aladzha Monastery

اگر دوست دارید سفری در تاریخ داشته باشید از غار تاریخی در کنار دریای سیاه بازدید کنید. این غار که در قدیم به عنوان صومعه استفاده می شده در واقع بزرگ ترین غار صومعه ای در منطقه دریای سیاه است. این غار در دو طبقه ساخته شده و در طول قرن های ۱۳ و ۱۴ مورد استفاده عابدان و زاهدان قرار می گرفته است. در این غار می توانید آثاری از زندگی مردمان قرون گذشته را مشاهده کنید: کلیسا، حجره های زاهدان، آشپزخانه و فضای غذاخوری از جمله بخش های این غار شگفت انگیز و تاریخی هستند. اهالی منطقه باورهای افسانه ای زیادی در مورد این غار دارند. به گفته آن ها روح زاهدانی که در این غار زندگی می کردند شب ها ظاهر می شود و می توان آن ها را دید! امروزه این غار یکی از جاذبه های گردشگری وارنا به شمار می رود و بخشی از پارک طبیعی گلدن سندز (Golden Sands) در فاصله ۱۵ کیلومتری وارنا به شمار می رود.

پارک آبی آکواپولیس | Aquapolis Water Park

همان طور که گفتیم شهر وارنا مقصدی ایده آل برای تفریحات آبی است، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از بهترین پارک های آبی منطقه نیز در این شهر وجود داشته باشد. اگر به پارک گلدن سندز رفتید می توانید در کنار بازدید از غار و طبیعت اطراف، سری به پارک آبی آکواپولیس نیز بزنید. این پارک به ادعای مسئولان زیباترین پارک آبی در اروپای شرقی است و در آن می توانید تفریحات آبی فوق العاده ای تجربه کنید. به ویژه اگر همراه با خانواده و کودکانتان به وارنا سفر کرده اید با مراجعه به این پارک آبی می توانید یک روز مفرح و هیجان انگیز را در کنار خانواده تان تجربه کنید. پارک آبی آکواپولیس به ویژه در فصل تابستان یکی از بهترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری وارنا محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری شهر زیبای وارنا در بلغارستان + عکس

حمام‌های رومی وارنا | Varna Roman Baths

یکی از جالب ترین جاذبه های دیدنی وارنا به حمام‌ های رومی معروف است و در بخش های جنوبی این شهر قرار گرفته و  زمانی متعلق به شهر رومی اودئوس بود. قدمت این حمام به سال ۱۰۰ میلادی باز می گردد. در آن زمان تعداد بیشتری از این حمام ها در سراسر اروپا وجود داشت. ولی امروزه تنها ۲-۳ مورد از آن ها باقی مانده. بخش هایی از این مجموعه حدود ۲۵ متر ارتفاع دارند و به راحتی می توانید تجهیزات و امکانات آن را ببینید. علاوه بر این، در بخش هایی از مجموعه می توانید لوله های آب زیر زمینی این حمام را ببینید که در واقع بخشی از یک شبکه ی بزرگ تری از لوله ها برای آب رسانی به مجموعه بودند. جدای از همه ی این ها، بخشی از جذابیت اصلی این مجموعه را در شب ها می توانید تماشا کنید که آن را نور پردازی می کنند و زیبایی دوچندانی پیدا می کند.

طعم بی نظیر آشپزی بلغاری

غذا یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین جنبه های یک سفر است و به همین دلیل آشپزی بلغاری را نیز جزء جاذبه های گردشگری وارنا به شما معرفی می کنیم!

آشپزی بلغارستان ترکیبی از غذاهای بالکان، مدیترانه و آسیایی است که طعم هایی بی نظیر و به یاد ماندنی به وجود آورده اند.

انواع غذاهای گوشتی مثل کباب، استیک، کوفته در کنار غذاهای مدیترانه ای، فلفل شکم پر، موساکای بلغاری و … هر ذائقه ای را راضی می کنند

اگر اهل شکم گردی هستید مطمئنا در سفر به وارنا می توانید دلی از عزا دربیاورید و کلی غذاهای خوشمزه امتحان کنید.

جاذبه های گردشگری شهر زیبای وارنا در بلغارستان + عکس

موزه تاریخ دارو | Museum of the History of Medicine

دانشگاه وارنا یکی از برجسته ترین جاذبه های اروپا را در دل خود جای داده است.

این جاذبه از این حیث برجسته شمرده می شود که تنها موزه تاریخ دارو و درمان در حوزه بالکان است.

البته این فکر را نکنید که اینجا موزه ای تخصص است و فقط برای دکترها و یا دانشجوهای پزشکی جالب است، چراکه در این موزه شما شاهد سیر تحول و پیشرفت علم پزشکی خواهید بود. و یافته هایی از اقدامات پزشکی در یونان باستان و روم باستان، تا روزهای استقلال بلغارستان را مشاهده خواهید کرد.

۴۰۰۰ اثر مربوط به پزشکی در این موزه قرار گرفته اند و علاوه بر این، نمایشگاه هایی هم با موضوع تحول پیشرفت بشر در منطه بغارستان وجود دارند که از آن ها هم می توانید بازدید کنید.

گردآوری: مکان های تفریحی جهان

منبع: بلیط کده

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *