خانه > گردشگری > مکان های تفریحی ایران > جاهای دیدنی رادکان مشهد؛ سفر به برج فلکی خراسان

جاهای دیدنی رادکان مشهد؛ سفر به برج فلکی خراسان

جاهای دیدنی رادکان مشهد؛ سفر به برج فلکی خراسان

جای تأسف است که بسیاری از مردم ما روستای زیبای رادکان را نمی‌شناسند و جاهای دیدنی رادکان را ندیده‌اند. این روستا یک بهشت فراموش شده است! بهشتی با دیدنی‌های بسیار: برج فلکی پرعظمتش یا همان میل رادکان، آبشارهای خوش آب و هوایش و بناهای تاریخی پرشکوهش! امروز می‌خواهیم با هم به طور مجازی به روستای زیبای رادکان مشهد، روستایی با تمدن هفت هزار‌ساله برویم و جاهای دیدنی این روستا را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا با یکدیگر این بهشت فراموش شده را کشف کنیم.

میل رادکان: شاهکار معماری

اگر هنوز شک دارید که به رادکان سفر کنید یا نه، بعد از آشنایی با این ۶ جای دیدنی چمدانتان را می‌بندید و مصمم برای رفتن می‌شوید! البته اگر تصمیمتان را گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما مشهد سفرتان را با ارزان‌ترین قیمت تهیه کنید. شما می توانید سفر کوتاه خود را با رفتن به میل رادکان شروع کنید. برجی چنان زیبا و پرشکوه که گویی آن را از قصه‌های اساطیری برداشته‌اند و به دنیای واقعی آورده‌اند! میل رادکان با ۳۵ متر ارتفاع آن‌قدر دیدنی است که یکی از شاهکارهای معماری پس از اسلام محسوب می‌شود. آن وقت چطور بسیاری از ما ایرانیان حتی اسم این شاهکار را هم نشنیده‌ایم؟

داستان جالب برج رادکان

این روزها این برج یکی از جاهای دیدنی روستای رادکان است که گردشگران برای لذت بردن از شکوه و ز زیبایی‌اش به دیدن آن می‌آیند؛ اما در گذشته، برج رادکان فقط محض زیبایی نبود! در سال‌های دور از این برج برای تعیین فصل‌های سال و همچنین محاسبه سال کبیسه استفاده می‌شد. آن زمان‌ها که تقویم نبود و مردم برای تعیین فصل‌های سال به نجوم روی می‌آوردند. جالب است بدانید که ایده ساخت این برج جالب را خواجه نصیرالدین طوسی که همه ما نام او را شنیده‌ایم داده بود.

جاهای دیدنی رادکان مشهد

زیبایی‌های رادکان یک طرف و زیبایی‌های جاده مشهد وقتی با قطار به مشهد و رادکان سفر می‌کنیم، یک طرف دیگر! اگر شما هم معتقدید که هیچ سفری مثل سفر با قطار راحت و دلچسب نیست، سری به صفحه بلیط قطار مشهد بزنید و بلیط قطارتان را همین حالا از سایت یوتراوز رزرو کنید.

قلعه اسجیل رادکان: تجربه آب و هوای بهشتی

اگر می‌خواهید بهترین آب و هوای ایران را تجربه کنید، حتماً به روستای اسجیل بروید و قلعه اسجیل که از جاهای دیدنی رادکان است را هم ببینید. قلعه‌ها همیشه حال و هوای بسیار خاصی دارند و دیدنشان ما را به گذشته‌های دور می‌برد. این بار هم با دیدن قلعه اسجیل می‌خواهیم به دوران قاجار بازگردیم و یکی از معماری‌های زیبای آن دوران را ببینیم. مطمئن باشید که آب و هوایی خوش‌تر از روستای اسجیل را در هیچ کجای ایران پیدا نمی‌کنید! برای سفر به رادکان زیبای ایران و لذت بردن از آب و هوای بهشتی‌اش همین حالا بلیطتان را با ارزان‌ترین قیمت از سایت یوتراوز رزرو کنید. ترجیح می‌دهید با قطار به این روستا سفر کنید و در طول مسیر زیبایی‌های بی نظیر جاده را تماشا کنید، یا می‌خواهید بلیط هواپیمای ارزان مشهد بخرید؟ بهترین قیمت‌ها را در سایت یوتراوز پیدا کنید و آماده سفرتان شوید.

حمام رادکان: تصویری از شکوه و زیبایی

وقتی به معماری زیبای حمام رادکان نگاه می‌کنیم، فقط یک سؤال در ذهنمان نقش می‌بندد: «چرا این روزها دیگر بناهایی با چنین معماری زیبایی نمی‌سازند؟» جای تأسف است که این روزها ساختمان‌های بلند تمام شهر را پوشانده‌اند و جای زیبایی معماری ایران کهن را گرفته‌اند؛ اما حداقل می‌شود به حمام رادکان برویم و تکه‌ای از زیبایی هنر و معماری ایران در زمان‌های قدیم را ببینیم.

در عکس زیر نگاهی به سقف این حمام بیندازید و ببینید که با چه هنر و ظرافتی آن را ساخته‌اند. ساخت این حمام به دوران قاجار باز می‌گردد؛ آن زمان‌ها که هنوز در خانه‌ها حمام نبود و مردم برای حمام کردن به این بناها می‌آمدند. هنگام دیدن جاهای دیدنی رادکان، بازدید از این حمام تاریخی و غرق شدن در حال و هوای ایران قدیم را از دست ندهید. به مسافرانی که به قصد دیدن جاهای دیدنی رادکان و مشهد سفر می‌کنند پیشنهاد‌ می‌کنیم با مراجعه به صفحه هتل های مشهد هتلی متناسب با بودجه و سلیقه‌شان را در مشهد رزرو کنند.

جاهای دیدنی رادکان مشهد

چشمه گیلاس رادکان: به یاد فردوسی!

چشمه گیلاس با آن نام زیبایش آدم را به سمت خودش جذب می‌کند. البته جالب است بدانید این چشمه در گذشته چشمه گلسب نام داشته و کم‌کم به‌ مرور زمان با فراموش شدن این نام، نام چشمه گیلاس را بر روی آن گذاشتند. چشمه گیلاس ما را به یاد فردوسی می‌اندازد؛ زیرا می‌گویند فردوسی در زمان زندگانی‌اش فقط برای زنده نگه داشتن زبان پارسی تلاش نکرد، بلکه برای هدایت آب این چشمه به توس هم تلاش فراوان کرد. البته نهایتاً او موفق نشد اما دختر او آرزویش را برآورده کرد و آب این چشمه را به زمین‌های پدرش رساند؛ زمین‌هایی که همه آن‌ها وقف مردم شدند. با وجود خشکسالی که بر ایران حاکم است و روش‌های غیر اصولی که برای استفاده از آب‌های زیرزمینی به کار می‌روند، بعید نیست که این چشمه نیز رو به خشکی برود. پس تا دیر نشده است وقتی جاهای دیدنی اطراف مشهد را می‌بینید، حتماً سری هم به چشمه زیبای گیلاس بزنید و یاد فردوسی را هم زنده کنید.

آبشار آبقد رادکان: زیباترین منظره ایران

اگر در فصل بهار به مشهد می‌روید، واجب است که حتماً سری هم به آبشار آبقد بزنید. خدا می‌داند که آب و هوای این آبشار زیبا در بهار چقدر بهشتی است. از زیبایی‌اش هم که نیازی نیست ما چیزی بگوییم؛ کافی است خودتان نگاهی به عکس زیر بیندازید و محو زیبایی خیره کننده آبشار آبقد شوید. اگر در صخره نوردی و سنگ نوردی دستی دارید، هیچ جا را بهتر از آبشار آبقد پیدا نمی‌کنید. هیچ چیزی بیشتر از سنگ نوردی بر روی دیواره‌های آبشار آبقد، آن هم در آن آب و هوای خوش و منظره زیبا، حال ورزشکاران را خوب نمی‌کند.

جاهای دیدنی رادکان مشهد

مسجد جامع رادکان: معماری ایران قدیم

در بین جاهای دیدنی رادکان مشهد از مسجد جامع زیبایش نمی‌شود گذشت. اگرچه این مسجد بسیار ساده است و عناصر تزیینی خاصی ندارد، اما معماری آن ما را به دوران تیموری و صفوی می‌برد و هنر آن زمان را برایمان زنده می‌کند. پس اگر به دیدن مکان‌های تاریخی علاقه دارید، حیف است که در سفرتان به اطراف مشهد دیدن مسجد جامع رادکان را از دست بدهید.

جاهای دیدنی رادکان مشهد

تجربه اقامت در بهشت: اقامتگاه‌های بومگردی رادکان

لذت بازدید از جاهای دیدنی رادکان مشهد جای خود را دارد؛ اما هیچ چیزی جای لذت اقامت در یک اقامتگاه خوب در طول سفر را نمی‌گیرد. مخصوصاً وقتی پای سفر به رادکان در میان باشد، به هیچ وجه نمی‌شود از اقامتگاه‌های بوم‌گردی زیبایش گذشت! بودجه شما برای رزرو اقامتگاه یا هتل در مشهد یا رادکان چقدر است؟ چه انتظاری از یک هتل یا اقامتگاه خوب دارید؟ سایت یوتراوز به شما کمک می‌کند تا هتلی مطابق انتظار و بودجه‌تان در شهر زیبای مشهد یا روستای رادکان پیدا کنید و فقط در عرض چند ثانیه آن را رزرو کنید. همین الان سری به سایت یوتراوز بزنید و اقامتگاهتان را رزرو کنید، چمدانتان را ببندید و آماده یکی از بهترین سفرهای عمرتان شوید!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

زیبایی های شهر بوشهر و جاذبه های دیدنی آن

مجله مهرگان نو : چه دلیلی بهتر از دریا برای رفتن به سرزمین بوشهر. شهر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *