خانه > مجله سلامت > انواع بیماری و درمان > راههای پیشگیری از آنفولانزا | ادامه آنفولانزای کشنده تا ۳ هفته دیگر

راههای پیشگیری از آنفولانزا | ادامه آنفولانزای کشنده تا ۳ هفته دیگر

شیوع بیماری آنفولانزا / راه های جلوگیری از آنفولانزا

این روزها حتما اخباری در مورد شیوع بیماری آنفولانزا و قربانی شدن تعدادی از هموطنان مان از این بیماری شنیده اید. در ادامه راههای پیشگیری از آنفولانزا و علائم آنفولانزا جدید ایران را می خوانید .

راههای پیشگیری از آنفولانزا

 آنفولانزا تا چه زمانی در ایران ادامه خواهد داشت؟

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: همه گیری ویروس آنفلوانزا در کشور، حداقل تا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت. توصیه جدی ما این است که هموطنان، بهداشت فردی و عمومی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت شستشوی مداوم دست ها، تصریح کرد: داروی تامیفلو به میزان کافی در بیمارستان های کشور موجود است و از این بابت، مشکلی وجود ندارد.

این دارو، ویژه بیمارستان ها بوده و توزیع داروخانه ای ندارد. همه گیری ویروس آنفلوانزا حداقل تا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت و موضوع انتقال ویروس آنفلوانزای انسانی به حیوانات، کذب است.

انتقال ویروس در ۳۰ دقیقه از دست آلوده

ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می شود.

حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، صبح شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، به تشریح وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه ، سر درد و بدن درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است.

وی با عنوان این مطلب که تشخیص دقیق آنفلوانزا فقط با آزمایش ترشحات گلو امکان پذیر است، گفت: هیچ متخصصی نمی تواند سرماخوردگی و آنفلوانزای خفیف را تشخیص دهد و باید از طریق آزمایش ترشحات گلو صورت بگیرد.

بر اساس برنامه مراقبت سازمان جهانی بهداشت، نیازی نیست که همه موارد آنفلوانزا تشخیص داده شود و از طریق «پایگاه دیده ور»، نمونه هایی مورد آزمایش قرار می گیرد.

ویروس آنفلوانزا شدیدا مسری است، پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست ها است. گفته می شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست های آلوده می تواند به فرد دیگری منتقل شود.

آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

اگر ما رفتارهای تنفسی خودمان را در جامعه کنترل کنیم، شیوع آنفلوانزا در کشور اتفاق نمی افتد.

**********************************

واکسن آنفولانزا | بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

**********************************

تفاوت بیماری آنفلوانزا با سرماخوردگی

علائم اصلی و اولیه آنفلوانزا، گلو درد، تب بالا، سرفه و عمدتا بدن درد است که کاملا با سرماخوردگی متفاوت است.

در بیماری سرماخوردگی گلو درد و آبریزش وجود دارد و فرد سرماخورده سرحال است و می تواند در محل کار یا تحصیل حضور پیدا کند، درحالی که بیمار آنفلوانزایی حتما تب دارد و به خاطر بی حالی و خستگی معمولا توانایی بیرون رفتن از منزل را ندارد.

در افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند آنفلوانزا معمولا در حد همین علائم باقی می ماند

ممکن است درصد پایینی از این افراد به عفونت های دستگاه تنفسی مبتلا شوند که با دارو برطرف می‌شود.

راههای پیشگیری آنفولانزا در همه جا

*از تماس نزدیک دوری کنید:

از تماس نزدیک با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید. زمانی که بیمار هستید, فاصله خود را از دیگران حفظ کنید تا از بیمار شدن آنها نیز محافظت کنید.

*زمانی که بیمار هستید، خانه بمانید:

در صورت امکان, هنگامی که بیمار هستید, از رفتن به کار, مدرسه, و ماموریت های خود اجتناب کنید. این کار به جلوگیری از گسترش بیماری شما به دیگران کمک خواهد کرد.

*دهان و بینی خود را بپوشانید:

هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با یک پارچه بپوشانید.این کار ممکن است مانع از بیمار شدن اطرافیان شما شود. آنفولانزا و دیگر بیماری های تنفسی حاد مانند عفونی تنفسی (rsv), سیاه سرفه, و سندروم حاد تنفسی (sars), با سرفه, عطسه و یا دست های آلوده پخش می شوند.

*دستانتان را تمیز کنید:

شستن دست ها اغلب به حفاظت از شما در برابر میکروب ها کمک می کند. اگر صابون و آب در دسترس نیستند، از مواد شستشو دهنده الکلی استفاده کنید.

*از لمس چشم ها, بینی و یا دهان خود پرهیز کنید:

میکروب ها اغلب وقتی پخش می شوند که فردی چیزی را لمس می کند که با میکروب ها آلوده است و سپس چشم ها, بینی و یا دهانش را لمس می کند.

*عادت های خوب سلامتی را تمرین کنید:

تمیز کردن و ضد عفونی کردن اغلب سطوح در خانه, کار یا مدرسه, به خصوص زمانی که کسی بیمار است، مهم است.خوب بخوابید, فعال باشد, استرس خود را مدیریت کنید, مایعات زیادی بنوشید و غذاهای مغذی بخورید.

*به اندازه کافی بخوابید

خواب کـافی نـه تـنـهـا بـاعــث می شود که در طول روز شاداب و هـوشیـار بـاشـید، بلکه به نیرومند ماندن سیستم دفاعی نـیـز کـمـک مـی کـنـد.

*به اندازه آب مصرف کنید

اینکه مدام تاکیید می کنیم روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنید به این دلیل است که نوشیدن آب سیستم بدنتان را شستشو می دهد و برای حفظ یک رژیم غذایی سالم و سلامتیتان لازم است.

*در استفاده از لوازم شخصی حساس باشید

تا می توانید از استفاده ی چند نفره از لیوان یا سایر ظروف غذا خودداری کنید، به خصوص زمانی که علائم بیماری ها را در فرد مقابل متوجه شدید.

محیط های بسته

*محیط های بسته ای مثل اداره و اتوبوس، محل مناسبی برای رشد میکروب می باشد پس اگر دیدید کسی در این محیط ها عطسه می کند از او دوری کنید و بعد از فاصله گرفتن از او حتما دستهایتان را با آب و صابون بشویید.

ورزش کنید و از استرس و فشارهای روحی دوری کنید

*با ورزش کردن علاوه بر آنکه قدرت بدنیتان را افزایش می دهید، موجب تقویت سیستم دفاعی بدنتان هم می شوید از طرفی داشتن استرس اصلاً برای سلامتیتان خوب نیست.

**********************************

رژیم غذایی برای درمان سریع سرما خوردگی و آنفولانزا

**********************************

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین راه های درمان عفونت ادراری در کودکان

راه های درمان عفونت ادراری در کودکان برای درمان عفونت ادراری چی خوبه ؟ یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *