خانه > مجله سلامت > مراقبت از کودکان > راهکارهای تبدیل شدن به یک پرستار کودک حرفه‌ای در منزل

راهکارهای تبدیل شدن به یک پرستار کودک حرفه‌ای در منزل

چگونه به یک پرستار کودک حرفه‌ای تبدیل شویم؟

در خصوص اینکه چگونه پرستار کودک شویم، اگر شما یک پرستار تحصیل کرده و آکادمیک هستید قطعاً میزان درآمدتان در زمینه شغل پرستاری کودک دوچندان می‌باشد. معرفی شغل پرستاری کودک به دو بخش تقسیم می‌شود دسته اول کسانی هستند که بطور تجربی این شغل شیرین و جذاب را بر اساس علایق و توانایی‌های خود آموخته اند و دسته دوم افرادی هستند که به طور تخصصی این رشته تحصیلی را در دانشگاه تحصیل نموده اند و به طور حرفه ای تر شغل پرستار کودک را دنبال می‌کنند.

پرستاران کودک حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند؟

شغل پرستار کودک یک حرفه پرنشاط و جذاب

کودکان قشر معصوم و دوست داشتنی کانون خانواده هستند که در کنار هیجانات و احساسات پرشوری که دارند نیازهایی متفاوت داشته و در نتیجه نیاز به مراقبت‌های خاص و ویژه ای دارند. پدر و مادر به عنوان اصلی‌ترین افراد برطرف کننده این نیازها سعی دارند ساعاتی را در روز به امور و نیازهای کودکان بپردازند اما گاه والدین به خاطر کسب درآمد و حرفه و به‌خاطر مشاغلی که دارند ساعات زیادی از روز را در خانه نبوده و یا مشغول تحصیل، تدریس و یا اموری دیگر هستند که مجبور هستند ساعاتی را دور از کودک دلبندشان سپری نمایند. از این رو حضور یک پرستار دلسوز و مهربان که بتواند این ساعات خالی را برای کودک پر کند امری ضروری بوده و نیاز به برنامه ریزی دارد.
شغل پرستار کودک در عین حال که یک شغل حساس و دقیق و ظریفی است اما بسیار پرنشاط و جذاب بوده و بطوری که بسیاری از افراد به‌ویژه قشر بانوان به این شغل علاقه مند می‌باشند. پرستار شدن یکی از راه‌های مناسب برای کار با نوزادان و کودکان خردسال است. لذا افرادی که خود نیز شخصیتی اکتیو و پرتحرک دارند بهترین شغل برایشان ارتباط با کودک و نگهداری از اطفال و نوزاد و در نتیجه شغل پرستار کودک می‌باشد.

معرفی شغل پرستاری کودک و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

وظایف پرستار کودک با توجه به چند مؤلفه مهم تقسیم بندی می‌شود: از جمله سن کودک یا نوزاد، اطلاع از وضعیت جسمانی کودک و میزان نیازهای روزانه او، رسیدگی به امور تغذیه کودک در طول روز، آموزش و مهارت آموزی مطابق با رنج سنی کودک.
کارهایی که یک پرستار کودک باید انجام دهد دربرگیرنده تمامی اقداماتی است که لازم است پرستار در دوران پرستاری کودک انجام دهد. کودکان عاشق بازی هستند و هرقدر هم به بازی مشغول باشند خسته نمی‌شوند. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد و وظایف پرستار کودک اطلاع از انواع بازی‌های فکری، تفریحات متنوع و هر کار هیجان انگیز و در عین سالم و دور از خطری است که برای کودک جذاب باشد.

برای معرفی شغل پرستاری کودک بسیاری از هم وطنان عزیز می‌توانند از طریق مجموعه‌های کاریابی و یا از طریق مراکز بهداشت و یا انجمن‌های پرستاری اقدام نمایند. چون این مجموعه‌ها با والدین زیادی در ارتباط هستند که از آنها جهت معرفی پرستار کودک راهنمایی می‌خواهند.
وظایف پرستار کودک در منزل علاوه بر بازی کردن، یاددادن مطالب مهم آموزشی از جمله آموزش نقاشی، آموزش آشنایی با رنگ‌ها، شمردن، شعر خواندن و… نیز می‌باشد. این کارها استعدادهای نهفته کودک را شکوفا می‌کند.

میزان درآمد شغل پرستاری کودک چقدر است؟

استخدام  پرستار کودک آن هم پرستاری که باتجربه و کاربلد باشد نیاز به هزینه و اختصاص حقوق شایسته و کامل به فرد مورد نظر دارد. درآمد شغل پرستاری کودک با توجه به نیازها و توقعاتی که والدین از پرستار دارند متفاوت است. معمولاً نگهداری از نوزادان حقوق و دستمزد بیشتری دارد چرا که کلیه امور بهداشتی کودک بر عهده پرستار می‌باشد. همچنین میزان ساعاتی که برای پرستار کودک خود در نظر می‌گیرید در میزان حقوق او نقش دارد.
همچنین برای کودکان و اطفالی که دچار بیماری‌های خاص هستند و نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارند قاعدتاً با توجه به تخصص ویژه ای که باید پرستار در زمینه نگهداری از چنین کودکانی باید داشته باشد، هزینه و دستمزد پرستاری نیز بیشتر می‌باشد. به طور کلی میزان خدمات، مدت زمان مراقبت، ویژگی‌های فردی و جسمانی کودک و سطح توقع والدین از پرستار در نحوه دستمزد و میزان درآمد شغل پرستاری کودک نقش دارد.

در هر دوصورت والدین نیاز دارند که اعتماد و اطمینان لازم را به شما پرستار دلسوز و مهربان داشته باشندو لازمه‌ی این کار ارتباط عمیق عاطفی بین شما و کودک مورد نظر می‌باشد.

نتیجه گیری

شغل پرستار کودک یک حرفه کاملاً شیرین و جذاب و درعین حال تخصصی و ویژه است که نیازمند علاقه، صبر و حوصله زیاد است. اگر می‌خواهیم یک پرستار کودک موفق باشیم باید آموزش‌های لازم و مطالعات ویژه ای را در خصوص اینکه چگونه پرستار شویم داشته باشیم. وظایف پرستارکودک در عین حال که نیازمند علاقه و آموزش است اما چندان سخت نیست و فقط نیاز به اشتیاق و روحیه بالایی دارد  که غالباً خانم‌ها و بخصوص خانم‌های جوان نسبت به این حرفه با انگیزه تر هستند. کارهایی که یک پرستار کودک باید انجام دهد از طریق مجموعه‌های تخصصی آموزش پرستاری به آنها یاد داده می‌شود.
تدوین شده در مجله شرکت خدمات پرستاری سلامت اول: https://salamateaval.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *