خانه > فرهنگ و هنر > مناسبت ها در ایران و جهان > روز مادر سال ۹۸ چه روزیه ؟ | روز مادر سال ۹۸ چندمه ؟

روز مادر سال ۹۸ چه روزیه ؟ | روز مادر سال ۹۸ چندمه ؟

تاریخ روز مادر ۹۸ چه روزی است ؟

روز مادر سال ۹۸ چه روزیه ؟  روز مادر سال ۹۸ چندمه ؟

روز مادر برابر با روز تولد حضرت فاطمه زهرا است و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه (س ) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است. در ادامه تاریخ دقیق روز مادر سال ۹۸ را می خوانید .

روز مادر سال 98 چه روزیه ؟

روز مادر مثل روز زن یک مناسبت جهانی نیست اما بیشتر کشورها این مناسبت را گرامی می‌دارند. در ایران نیز روز مادر که مصادف با تولد حضرت فاطمه زهرا (س) می‌باشد به یاد این مادر فداکار و تمامی مادران سرزمینم این روز را جشن می‌گیرند

روز مادر سال ۹۸ چه روزی است ؟ تاریخ دقیق روز مادر ۹۸

در ایران روز مادر، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

****************************

عکس پروفایل روز مادر جدید و زیبا | متن های زیبا در مورد مادر

****************************

تاریخ روز مادر در سال ۹۸

تاریخ روز مادر سال ۹۸ در ایران برابر  شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ است .

روز مادر و روز زن در کشورها و مناطق مختلف جهان تاریخچه های متفاوتی دارد. ولی عامل مشترک در بین تمامی روزهای مادر در کشورهای مختلف یادبود یک زن مهم در تاریخ آن کشور است.

روز مادر، روزی است که در کشور های مختلف برای بزرگداشت مقام زن و مادر گرامی داشته می شود. در کشور های مختلف جهان تاریخ های متفاوتی را به عنوان روز زن و روز مادر جشن می گیرند.

به عنوان مثال در کشور ایران روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با روز تولد حضرت فاطمه زهرا به عنوان روز مادر شناخته می شود، در کشور های اروپایی کاتولیک روز مریم مقدس را به عنوان روز مادر جشن می گیرند.

در کشور بولیوی روز جنگ ویژه‌ای که زن‌ ها نیز در آن شرکت داشتند را به عنوان روز زن و روز مادر جشن می گیرند، در برخی از کشور های غربی از جمله انگلستان دومین یکشنبه ماه مه هر سال روز مادر می باشد و در ژاپن، زاد روز همسر وقت امپراتور این کشور به عنوان روز مادر گرامی شمرده می‌شود

****************************

متن کوتاه تبریک روز مادر | متن و عکس روز مادر جدید و زیبا

****************************

روز مادر در ایران

در بیستم جمادى الثانى سال دوم بعثت، از صلب پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم و از رحم پاک و مطهر خدیجه، دخترى پا به عرصه وجود نهاد، دخترى که همتاى على (ع)، سرمنشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوى تمامى مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است.

تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام (ص) به او لقب ” اُم ابیها ” داده است، یعنی زنی که برای پدرش همچون مادر بود.

در فرهنگ پر بار ایران اسلامی این روزبه عنوان روز مادر نام گرفته تا زنان و مادران این مرز و بوم از او درس ایمان ، فداکاری و مهربانی بیاموزند.

****************************

مادر شوهر روزت مبارک |عکس نوشته تبریک روز مادر به مادر شوهر

****************************

منبع: delgarm.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بمناسبت ۵ اسفند؛ روز مهندس و مهندسی

روز مهندس در تقویم+ تعریف واژه مهندس و وظایف آن ها روز مهندس در تقویم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *