خانه > روانشناسی > روش های کاهش وزن مخصوص متاهلان!

روش های کاهش وزن مخصوص متاهلان!

روش های کاهش وزن مخصوص متاهلان!

تحقیقات در سال ۲۰۱۳ نشان داد ۶۰ درصد از افرادی که وارد رابطه زناشویی می شوند وزنشان افزایش می یابد و ۷۲ درصد از این افراد نیز ادعا کردند که همسرشان نیز دچار افزایش وزن شده است. به صورت کلی ۶۶ درصد از زوج ها بعد از اینکه زندگی را با یکدیگر شروع کردند افزایش وزن را نیز در کنارش داشته اند. اگر چنین اتفاقی برای شما نیز افتاده است و هر دو به دنبال بازگرداندن وضعیت هستید واضح ترین راه حل این است که با یکدیگر انجامش دهید. انجام این کارها مسلما با همراهی شخصی دیگر که هدفی یکسان با شما دارد ساده تر می شود و می توانید در طول مسیر یکدیگر را از نظر انگیزشی و درک کمک کنید.

روش های کاهش وزن مخصوص متاهلان

باز کردن موضوع

وزن و به طور مشخص افزایش وزن در روابط به نوعی یک تابو است و به همین دلیل است که تصمیم به شروع کاهش وزن با یکدیگر دشوار است. بهترین راه برای شروع کار بدون اینکه به احساسات کسی ضربه ای وارد شود:

_ هر گونه اظهار نظر یا توصیه درباره وزن شریک زندگی تان می تواند بدان معنا برداشت شود که شما او را همانطوری که هست قبول ندارید و یا بدتر بدان معنا که شما او را همانطور که هست جذاب نمی دانید و برای اینکه دوباره جذبش شوید باید ذهنش را تغییر دهد. به همین دلیل است که زوج ها برای شروع کاهش وزن با یکدیگر باید احتیاط کنند.

_ اگر فکر می کنید شریک زندگی تان به کاهش وزن نیاز دارد این روش می تواند کمکتان کند بدون اینکه باعث شوید او احساس بی فایده بودن کند و یا احساساتش ضربه بخورد در مسیر شما قرار بگیرد.

_ اگر شما سالم غذا بخورید، مرتب ورزش کنید و از مزایای این کارها لذت ببرید – ذهنی آرام، سلامت بهتر و بدنی متناسب – سپس شریکتان نیز از این وضعیت الهام می گیرد تا کارهای شما را دنبال کند.

در نهایت برای اینکه مطمئن شوید بدون اینکه رابطه تان آسیب ببیند پا در مسیری سالم گذاشته اید باید قبول کنید که هر کدامتان خودش مسئول نتیجه ای است که کسب می کند:
اگر هر دوی شما تصمیم گرفتید که بدوید، سه بار در هفته به باشگاه بروید و برای شام سالاد بخورید و سپس یکی از شما در انجام این امور سستی کرد ممکن است دیگری نیز تسلیم شود. این ممکن است منجر به سرزنش شود که در نتیجه اختلاف شدیدی را در رابطه ایجاد می کند. تنها راه برای بدست آوردن رابطه ای سالم و غیر وابسته این است که هر شخص خود تنها مسئول خود باشد. با اینکه درگیر شدن در فعالیتی سالم می تواند یک زوج را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند اما برای پایدار ماندن و دچار مشکل نشدن هر دو باید این را درک کنید که نهایتا برای خودتان این کار را می کنید.

 

ورزش کردن با یکدیگر

در تئوری ورزش با یکدیگر باید نشاط آور و ساده باشد. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانند باعث شوند این کار از آنچه فکرش را می کنید دشوارتر شود. تفاوت توانایی و قدرت با یکدیگر می تواند در کار اختلال ایجاد کند و باعث نا امیدی شود.

بهترین توصیه برای زوج هایی که می خواهند با هم ورزش کنند اما در یک سطح توانایی بدنی نیستند این است که روی مقاومت وزن بدن، تغییر سرعت و انجام آن برای مدت زمانی خاص تمرکز کنند. وقتی بحث زمان مطرح باشد دیگر کسی به تعداد دفعات و میزان توان دقت نمی کند و در این مدت هر کدام به اندازه ای که می تواند یک حرکت را انجام می دهد. برای مثال یک دقیقه دراز و نشست.

انجام فعالیت هایی که هر دو از آنها لذت می برید نیز مهم است که البته کار دشواری هم هست چون ممکن است برای مثال یکی ورزش های هوازی را دوست داشته باشد دیگری ورزش های قدرتی. بنابراین باید به این فکر باشید که چگونه فعالیت ها را با هم ترکیب کنید که هر دو از انجامش لذت ببرید.

روی هم رفته ورزش کردن با یک همراه مزایای بسیاری دارد. بیشتر به آن پایبند خواهید بود، تلاش مضاعف خواهید داشت و مهمتر از همه انجامش برایتان لذت بخش تر می شود. چه کسی گفته نمی توانید هنگام ورزش بخندید و شاد باشید؟ لذت بردن از ورزش در کنار هم می تواند روابط بین شما و همسرتان را تقویت کند. مهم این است که همدیگر را در نظر بگیرید و نسبت به فعالیت ها و ورزش های جدید با ذهنی باز عمل کنید.

 

سالم غذا خوردن

اصول پایه ای سالم غذا خوردن جهت کاهش وزن برای مردان و زنان یکی است و فقط مقدار وعده ها است که با هم متفاوت است. این یعنی هر دو می توانید از وعده ای سالم لذت ببرید.
برای کاهش وزن و حفظ عضلات بدن، بسیار مهم است که هر دو برنامه غذایی را دنبال کنید که قند خونتان را متعادل می کند. این یعنی خوردن پروتئین با کیفیت با هر وعده و میان وعده که برای دو نگه داشتن احساس گرسنگی ضروری است. منابع پروتئین عبارتند از ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ، عدس، شاهدانه، آجیل ها، دانه ها و ماست طبیعی. برنامه غذایی می تواند حاوی چربی های سالم نیز باشد از جمله ماهی های چرب، آجیل ها، دانه ها، و روغن های پرس سرد. سبزیجات سرشار از فیبر را نیز نباید فراموش کنیم.

به هیچ عنوان عجیب نیست زوج هایی که مدت زیادی در کنار هم زندگی می کنند دچار عادت های بد شده باشند. برای جلوگیری از این عادات بد به این توصیه ها عمل کنید :

۱ – از پاداش هایی استفاده کنید که به غذا مربوط نباشد

عشق معمولا همراه است با غذا. برای مثال ممکن است برای خوشحال کردن همسرمان برای او شیرینی بخریم و یا شام بیرون برویم. برای نشان دادن عشقتان راه های غیر غذایی را در نظر بگیرید: مانند خرید هدیه و یا انجام فعالیتی در کنار همسرتان که هر دو از آن لذت می برید.

 

۲ – کابینت های خود را پاکسازی کنید

از دل برود هر آنکه ( اینجا هرآنچه ) از دیده رود. اگر هنگام تماشای تلوزیون عادت دارید از میان وعده های ناسالم استفاده کنید زمان آن رسیده که آشپزخانه را از این غذاهای ناسالم پاکسازی کنید. در عوض میان وعده های سالم مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل ها و دانه ها را جلوی دست قرار دهید.

 

۳ – هوس غذایی را دور نگه دارید

به جای غذاهای شیرین از ترکیب مقداری توت ( یا میوه ای شیرین ) با ماست یونانیاستفاده کنید. این دو قند پایینی دارند و فیبر و پروتئین نیز به بدنتان می رسانند که موجب تعادل قند خون و جلوگیری از گرسنگی های شدید و هوس غذایی می شود.

 

۴ – بیشتر بخوابید

تحقیقات نشان داده یک شب درست نخوابیدن و احساس خستگی در روز بعد موجب می شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری اضافی دریافت کنیم. برای دریافت انرژی که باید از خواب دریافت می کردیم حالا مجبوریم رو به غذاهای نشاسته ای و قندی بیاوریم.

 

۵ – بیشتر آب بنوشید

افراد معمولا تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. اگر احساس کردید گرسنه هستید ابتدا یک لیوان آب یا مقداری دمنوش گرم بنوشید و سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید تا گرسنگی فروکش کند.

 

۶ – خود را با چیزی غیر از غذا آرام کنید

هوس غذاهایی خاص معمولا همراه با اوج گرفتن احساسات است و در نتیجه موجب پرخوری می شود. به جای آرام کردن احساسات با غذا خود را با چیزهایی غیر از غذا آرام کنید برای مثال یک دوش آب گرم، پیاده روی کنید و یا برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید.

 

منبع : kermany.com

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی وکیل و مشاور حقوقی نقش بسیار مهمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *