خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > مروری بر مضرات سکس دهانی و نظرات پزشکان بر این نوع رابطه جنسی

مروری بر مضرات سکس دهانی و نظرات پزشکان بر این نوع رابطه جنسی

مروری بر مضرات سکس دهانی و نظرات پزشکان بر این نوع رابطه جنسی

رابطه های جنسی برای زن و مرد در صورت رعایت نشدن اقدامات احتیاطی و بهداشتی می توانند خطرات جدی را برای طرفین رابطه به همراه داشته باشد. شاید بیشتر افراد تصور کنند که سکس دهانی یک روش کاملا بی خطر است که باید گفت، این تصور اشتباه است و گاها می تواند سبب بروز عفونت های مقاربتی و بیماری های شدیدی نیز شود‌.

سکس دهانی در بین بیشترافراد بزرگسال رایج است. در همین راستا  مضرات و بیماری های قابل انتقال از طریق سکس دهانی را مورد بررسی قرار داده ایم تا نکات بهداشتی و احتیاطی در این نوع رابطه بیشتر رعایت شود.

 

تعریفی کلی از سکس دهانی

هر گاه در بین دو نفر شریک جنسی برای برانگیختن شهوت و شروع رابطه به کمک لب، دهان و زبان آلت تناسلی، واژن، مقعد و غیره تحریک شود، رابطه را سکس دهانی می گویند. طبق آمار تقریبا تمام افراد تجربه این نوع رابطه جنسی را داشته اند پس آشنایی با مضرات آن لازم و ضروری است.

عوارض سکس دهانی

همه پزشکان معتقدند که اگر در هر نوع رابطه جنسی توجه به برخی از نکات نادیده گرفته شود، سکس و رابطه جنسی می تواند تاثیرات منفی بر جسم و روح زن و مرد داشته باشد که سکس دهانی نیز از این امر مستثنی نیست.

رابطه جنسی دهانی ممکن است، سبب ایجاد عفونت های مقاربتی متعددی شود که بستگی به بیماری شریک جنسی، تعداد شرکای جنسی و غیره دارد که در ادامه شایع ترین مضرات این نوع رابطه جنسی را مورد بررسی قرار داده ایم.

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی یک بیماری کاملا مسری به حساب می آید که ویروس های مختلفی می تواند دلیل ایجاد آن باشد. این بیماری از طریق سکس دهانی منتقل می شود و در قسمت های مختلف بدن همانند زخم های تاول مانند می تواند ظاهر شود.

همان طور که تبخال تناسلی قابل انتقال به شریک جنسی است، تبخال دهان نیز می تواند در حین رابطه و سکس دهانی منتقل شود. توصیه پزشکان این است که اگر مجبور به انجام سکس دهانی شدید، حتما از کاندوم استفاده کنید زیرا تا حدودی خطر انتقال آن را کاهش می دهد.

ویروس HPV  و سرطان گلو

یکی دیگر از ویروس هایی که امکان انتقال آن از طریق سکس دهانی وجود دارد ویروس HPV  یا همان ویروس پاپیلوم انسانی می باشد که دارای گونه های مختلفی است. طبق نظر پزشکان گونه ای از این ویروس در حسن سکس دهانی منتقل می شود و می تواند، زمینه ساز سرطان دهان و گلو شود.

با روش های مختلفی چون استفاده از کاندوم می توان خطر انتقال این ویروس و بیماری های حاصل از آن را کاهش داد، اما نمی توان آن را از بین برد زیرا از راه پوست نیز قابل انتقال است.

اگر در دهان یا گلو خود زخم هایی را مشاهده کردید که خوب نمی شوند و یا اینکه فرایند بلعیدن شما با مشکل روبه رو شده است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیماری سوزاک

یکی از بیماری هایی که این روزها در تمام سنین رایج شده است، بیماری سوزاک است که در بین افرادی شایع شده که یکی از شریک های جنسی به این عفونت مبتلا هستند که البته این بیماری بیشتر توسط آقایان منتقل می شود.

سوزاک یک عفونت است که امکان انتقال آن از طریق دهان، آلت تناسلی، مقعد و … می باشد که درمان آن بسیار سخت و زمان بر است پس برای درمان آن باید سریعا اقدام کرد زیرا در برخی از خانم ها منجر به ناباروری همیشگی می شود.

سوزاک چندان با علائم بروز پیدا نمی کند، اما اگر نشانه ها و علائم زیر را در خود مشاهده کردید، سریعا پزشک را مطلع سازید:

  1. وجود خارش و سوزش در هنگام دفع ادرار
  2. داشتن خونریزی در بین سیکل های ماهانه
  3. وجود ترشحات رنگی در آلت تناسلی آقایان

استفاده از کاندوم و سدهای دندانی در جلوگیری از انتقال سوزاک در رابطه دهانی بسیار موثر است.

بیماری سفلیس

یکی از بیماری هایی که به راحتی از طریق سکس دهانی منتقل می شود، بیماری سفلیس می باشد پس با توجه به رایج بودن سکس دهانی در بین جوانان افراد زیادی می توانند این بیماری را به شریک جنسی خود انتقال دهند.

بیماری سفلیس زمانی می تواند به شریک جنسی منتقل شود که فرد علائم آن را در خود دیده باشد. این عفونت با ظاهر شدن زخم هایی کوچک بروز پیدا می کند که تنها راه اطمینان از مبتلا بودن به این عفونت، انجام آزمایش مربوط به آن است.

سفلیس قابل درمان است، اما این درمان زمانی نتیجه بخش است که با مشاهده علائم سریعا برای درمان اقدام کنید.

بیماری کلامیدیا

یکی دیگر از بیماری هایی که در حین رابطه دهانی ممکن است منتقل شود، بیماری کلامیدیا می باشد که احتمال شیوع آن نسبت به بیماری های دیگر کم است. احتمال انتقال این بیماری از طریق دهان، آلت تناسلی و واژینال وجود دارد.

علائم کلامیدیا معمولا با احساس درد در هنگام ادرار کردن همراه می شود که با مصرف دارو می توان آن را درمان کرد.

روش های پیشگیری از مبتلا شدن به عفونت های مقاربتی از طریق سکس دهانی

همان طور که گفته شد، راه کامل و دقیقی برای جلوگیری از انتقال عفونت های مقاربتی وجود ندارد اما استفاده از کاندوم و سد دندان به شدت از انتقال این بیماری ها جلوگیری می کند. استفاده صحیح و به جا از کاندوم در هر رابطه جنسی می تواند شب کاهش انتقال عفونت های مقاربتی شود چرا که بیشتر افراد نسبت به بیماری های خود آگاهی ندارند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

عمل زیبایی واژن زنان / همه چیز درباره جراحی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

عمل زیبایی واژن زنان / همه چیز درباره جراحی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی واژینوپلاستی جراحی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *