خانه > زیبایی و آرایشی > آرایش صورت و مو > مزایا و معایب کاشت مژه

مزایا و معایب کاشت مژه

مزایا و معایب کاشت مژه

امروزه با وجود راهکارهایی مانند اکستنشن و کاشت مژه، داشتن مژه هایی بلند و حالت دار آرزویی دست نیافتنی نیست. اگر مژه هایی کم پشت و کوتاه دارید می توانید از این راهکارها استفاده کرده و زیبایی چشمان خود را با وجود مژه های بلند و زیبا دو چندان کنید.

مزایا و معایب کاشت مژه

اما باید توجه داشته باشید که کاشت مژه می تواند با عوارض و معایبی نیز همراه باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله ابتدا بررسی کنیم که اکستنشن مژه چیست و سپس مزایا و معایب آن را شرح دهیم.

اکستنشن مژه چیست؟

برخی از افراد ترجیح می دهند با استفاده از بهترین تقویت مژه خانگی و به کارگیری مداوم از آن باعث رشد بهتر مژه هایشان شوند. اما روش های خانگی نیاز به زمان زیادی دارند و با این روش ها در بلند مدت می توان به نتیجه دلخواه رسید!

اما اکستنشن مژه چیست ؟ در این روش تارهای مصنوعی مژه را با استفاده از چسب مخصوص و با دوام به مژه های اصلی متصل می کنند. به این صورت مژه ها بلند و پرپشت تر به نظر رسیده و زیبایی چشم ها دو چندان می شود.

اکستنشن مژه دارای مدل های مختلفی است که از آن ها می توان به مدل والیوم یا سه بعدی، مگا والیوم و کلاسیک اشاره کرد.

در روش کلاسیک یا کاشت تک به تک برای هر چشم حدود ۶۰ تار مژه استفاده می شود که این تارها با استفاده از فیبر مصنوعی، ابریشم، موی انسان، موی اسب یا موی سمور تولید می شوند.

اکستنشن کلاسیک یا تک به تک مژه ها حدود ۴ تا ۶ هفته دوام دارد که این یکی از معایب کاشت مژه است. پس از گذشت این مدت زمان نیاز است مجدداً برای ترمیم مژه ها اقدام کنید.

اما در روش والیوم و مگا والیوم از تار مژه ابریشمی نازک استفاده می شود که حالت طبیعی تری به مژه های شما می بخشد و دوام بیشتری هم دارند.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که هر ساله برای تولید مژه مصنوعی هزاران سمور بی گناه کشته می شوند! به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ عنوان از اکستنشن ساخته شده از موی حیوانات استفاده نکنید.

بررسی مزایا کاشت مژه

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند پیش از استفاده از روش هایی مانند اکستنشن مژه از مزایا و معایب کاشت مژه اطلاع پیدا کنند. به همین دلیل در ادامه ابتدا برخی از مهمترین مزایای کاشت مژه را شرح می دهیم و سپس به بررسی معایب و عوارض آن می پردازیم.

زیبایی دو چندان چشم ها در مدت زمانی کوتاه

اگر به دنبال راهی می گردید تا در زمانی کوتاه مژه هایتان بلند و پرپشت شوند بهتر است از روش اکستنشن مژه استفاده کنید. در واقع مهمترین مزایا کاشت مژه در این است که برای پرپشتی مژه ها نیاز به زمان زیادی نخواهید داشت.

امکان انتخاب مدل کاشت مژه

امکان انتخاب مدل کاشت مژه

برخی از افراد در هنگام کاشت مژه مدل طبیعی را ترجیح می دهند؛ اما برخی دیگر دوست دارند مژه هایی بسیار پرپشت و بلند داشته باشند. خوشبختانه در هنگام اکستنشن و کاشت مژه می توانید تارهای ضخیم یا نازک را انتخاب کرده و از مژه کار بخواهید طبق سلیقه شما عمل کند.

آرایش بی آرایش

اکثر خانم ها هر ماه هزینه زیادی برای خرید ریمل پرداخت می کنند و هر روز زمان زیادی را به ریمل زدن و پاک کردن آرایش چشمشان اختصاص می دهند.

اما با اکستنشن مژه دیگر نیازی به ریمل زدن نخواهید داشت و لازم نیست پس از حضور در میهمانی و محیط کار دائماً چهره خود را در آینه نگاه کرده و لکه های سیاه اطراف چشمتان را پاک کنید.

موقت بودن اکستنشن مژه

متاسفانه از عوارض کاشت مژه می توان به بروز حساسیت و سوزش چشم اشاره کرد. در صورت بروز این مشکلات جایی برای نگرانی وجود ندارد و می توانید به سرعت اکستنشن مژه ها را بردارید. به همین دلیل می توان موقت بودن اکستنشن مژه را یکی از مزایای آن به شمار آورد.

قیمت مناسب اکستنشن مژه

از مهمترین مزایا کاشت مژه می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. خوشبختانه قیمت اکستنشن کلاسیک یا تک به تک بسیار مناسب است و تمامی افراد می توانند بدون نگرانی از قیمت کاشت مژه برای انجام این کار اقدام کنند.

علاوه بر آن پس از اکستنشن و کاشت مژه نیازی به خرید محصولات آرایش چشم مانند ریمل نخواهید داشت.

بررسی معایب کاشت مژه

بررسی معایب کاشت مژه

پیش از آنکه بررسی کنیم آیا کاشت مژه ضرر دارد ؟! بهتر است به بررسی معایب این کار بپردازیم. یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود خانم ها از کاشت یا اکستنشن مژه صرف نظر کنند مراقبت های نسبتاً دشوار پس از اکستنشن است.

افرادی که مژه هایشان را به تازگی اکستنشن کرده اند باید در هر لحظه مراقب اکستنشن مژه هایشان باشند؛ در غیر این صورت ممکن است در حین خواب، حمام یا آرایش کردن مژه های مصنوعی جدا شوند.

همچنین بعد از برداشتن اکستنشن اعتماد به نفس بسیاری از خانم ها کاهش پیدا می کند و با وجود حالت طبیعی چهره خود، گمان می کنند دیگر زیبایی گذشته را ندارند!

آیا کاشت مژه ضرر دارد؟

برای بسیاری از افراد سوال است که آیا کاشت مژه ضرر دارد ؟! در پاسخ باید گفت که اکستنشن و کاشت مژه خالی از ضرر نیست و عوارض بی شمار این روش ها باعث شده تا زیبایی و سلامت چشمان بسیاری از افراد در معرض خطر قرار بگیرد!

عفونت چشم و پلک ها

از مهمترین عوارض کاشت مژه می توان به عفونت چشم ها اشاره کرد. در صورتی که اکستنشن مژه توسط افراد بی تجربه انجام شود احتمال ریزش چسب مژه در چشم وجود دارد که باعث ایجاد حساسیت و التهاب می شود.

علاوه بر آن اگر اکستنشن مژه در محیطی غیر بهداشتی انجام گیرد، ممکن است چشم و پلک ها دچار عفونت شوند که در این صورت صدمات بسیاری به چشم ها وارد می شود.

ریزش مژه

یکی از رایج ترین عوارض کاشت مژه ریزش مژه های اصلی است که معمولاً افراد پس از برداشتن مژه های اکستنشن متوجه آن می شوند. اگر شما نیز این عارضه را تجربه کرده اید، توصیه می کنیم برای درمان آن از محلول های تقویت مژه استفاده کنید.

بروز حساسیت های چشمی

از عوارض کاشت مژه می توان به بروز حساسیت های چشمی اشاره کرد. استفاده از موی حیوانات در اکستنشن علاوه بر این که کاری غیر انسانی است اغلب موجب بروز حساسیت و آلرژی نیز می شود.

در این شرایط لازم است حتما اکستنشن مژه ها را حذف کنید، در غیر این صورت راهی برای درمان حساسیت و آلرژی وجود ندارد.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که اکستنشن مژه چیست و چه مزایا و عوارضی دارد. در صورتی که قصد دارید مژه های خود را اکستنشن کنید، توصیه می کنیم پیش از آن درباره مزایا، معایب و عوارض این کار اطلاعات کاملی کسب کنید.

اما به طور خلاصه در روش اکستنشن مژه، تارهای مصنوعی با استفاده از چسب به مژه های اصلی متصل می شوند. میزان ماندگاری اکستنشن بستگی به قدرت چسب مژه و مراقبت های پس از آن دارد اما معمولاً پس از چهار تا شش هفته نیاز است مجدداً برای ترمیم اکستنشن مژه اقدام کنید.

از مهمترین مزایای اکستنشن مژه می توان به قیمت نسبتاً مناسب و سرعت بالای کاشت مژه اشاره کرد. اما این کار با عوارض و معایبی نیز همراه است و پس از اکستنشن مژه احتمال ریزش مژه های اصلی، عفونت چشم و پلک و بروز حساسیت و آلرژی وجود دارد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *