خانه > آشپزی و تغذیه > آموزش انواع غذاها > معرفی ۵ غذای ایتالیایی خوشمزه که همین حالا باید امتحان کنید

معرفی ۵ غذای ایتالیایی خوشمزه که همین حالا باید امتحان کنید

معرفی ۵ غذای ایتالیایی خوشمزه که همین حالا باید امتحان کنید

غذای ایتالیایی خوشمزه

لیست غذاهای ایتالیایی به حدی بلند است که حتی یک فرد ایتالیایی هم نمی‌تواند تصمیم بگیرد که کدام غذا از همه بهتر است! تعداد نامحدودی از غذاها و دستورپخت‌ها وجود دارد که انتخاب یک غذا را بیشتر از قبل سخت کرده است. بسیاری از مردم ایتالیایی، علاقه‌مند به این هستند که دستورپخت‌های اصلی را تغییر بدهند و آن غذا را با توجه به علایق و سلیقه خود بپزند. این مورد هم قابل توجه است که در ایتالیا تعداد بسیاری از غذاهای فصلی وجود دارد که فقط مختص به آن دوره از سال می‌باشد که امتحان کردن آنها را برای بسیاری سخت‌تر میکند.

ما در این مطلب سعی کردیم که تعدادی از غذاهای ایتالیایی را معرفی کنیم که از نظر گردشگران و آشپزهای جهانی، بهترین طعم را برای همگان دارند. با ما همراه باشید!

پیتزا

غذای ایتالیایی خوشمزه

پیتزا برای اولین بار در نپال متولد شد و مردم این معتقد بودند که بهترین رب گوجه را در سراسر دنیا دارند! آنها برای اولین بار تصمیم گرفتند که رب گوجه بی‌نظیر خود را بر روی لایه نازکی از خمیر پخش کنند و غذایی ساده برای مصرف در طول روز برای خود بسازند. پیتزا مارگاریتا دومین غذا از نپال بود که شکل پیشرفته‌تری به خود گرفته بود. این پیتزا از سه ماده رب گوجه، پنیر سفید موزارلا و ریحون تشکیل شده که دقیقا پرتره‌ای از پرچم کشور ایتالیا است!

درمورد این پیتزا گفته شده که یکی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی در سراسر دنیا است و بیشتر دوست‌داران غذا، حداقل برای یک بار طعم این غذای ساده و زیبا را چشیده‌اند! برای پخت این پیتزا از خمیر تازه، رب گوجه نپالی، ریحون‌های تازه چیده شده و روغن زیتون اصل استفاده می‌شود.

لازانیا

لازانیا یکی از ستاره‌]ای آشپزی و دنیای غذاهای ایتالیایی است که طعم رویایی آن از پاستاهای خانگی و ساخته شده با بهترین مواد و بهترین رب گوجه موجود در ایتالیا درست می‌شود. مقداری سبزیجات مثل هویج و پیاز همراه با گوشت تازه چرخ‌شده و رب گوجه، مواد تشکیل دهنده اصلی لازانیا است که هر کسی را به شکل و مزه دلچسب خود جذب می‌کند. با شعله کم و به مدت طولانی لازانیا به آرامی پخته می‌شود تا طعم تمامی مواد و سس‌ها به خورد پاستا برود تا طعمی بی‌نظیر را به شما دهد.

لازانیا می‌تواند یک دسر و یا یک غذای کامل برای یک وعده باشد که معمولا این غذا همراه با چیزهای دیگه سرو می‌شود. در ایران ما می‌توانیم از زیتون پرورده تک نفره برای مصرف هر یک نفر استفاده کنیم و یا از مقداری ماست چرب در کنار لازانیا استفاده کنیم.

اسپاگتی

غذای ایتالیایی خوشمزه

اسپاگتی یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی است که اکثر کشورهای دیگه نیز از این غذای محبوب برای لیست غذایی خود نیز استفاده می‌کنند و از دستورپخت‌‌های مختلف برای ساخت این غذا استفاده می‌کنند. این غذای ساده و خوشمزه با توجه به تاریخ ایتالیا، یکی از قدیمی‌ترین غذاها است که برای اولین بار در ایتالیا کشف شد. در سال ۱۱۰۰ برای اولین بار در یکی از کتاب‌های تاریخی گفته می‌شود که غذایی با رشته‌های بلند و باریک که همراه سس مخصوص سرو می‌شده، غذای محبوب پادشاه آن زمان ایتالیا بوده.

همانطور که گفته شد این غذا در کشورهای مختلف نیز با دستور پخت‌های مختلف نیز تهیه می‌شده. اما دستور پخت اصلی این غذا گوشت، پودر زده تخم مرغ، خامه و پنیر بوده که همراه با رشته‌های اسپاگتی بلند و رب گوجه ساخت ایتالیا همراه می‌شده.

پستو

این سس خوشمزه و خاص، یکی از بهترین نشانه‌ها برای دنیای آشپزی ایتالیا و فرهنگ آن است که توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین سس‌ها در دنیا ثابت کند. با اینکه این سس یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین سس‌ها در دنیای آشپزی می‌باشد، دستور اصلی آن همچنان گنگ است و مشخص نیست که برای اولین بار چگونه و توسط چه کسی اختراع شده است. تمام چیزی که از پیدایش این سس مشخص است این است که در قرن نوزدهم با توجه به نوشته‌های تاریخی پیدا شده، از این سس در ایتالیا استفاده می‌شده اما شواهد نشان می‌دهد که این سس تاریخچه بسیار طولانی‌تری را در ایتالیا دارد.

در حال حاضر، ماده اصلی این سس ریحون است اما در طول تاریخچه این سس محبوب، برای همیشه به این شکل ساخته نمی‌شده و بسیاری از آشپزها و بومی‌های ایتالیایی معتقدند که از ماست، سیر و حتی میوه‌های خشک شده برای تهیه این سس استفاده می‌شده.

رزاتو

برنج یکی از مواد غذایی اصلی در شمال ایتالیا است که در آنجا کشت و برای پخت بعضی از غذاها از آن استفاده می‌شود. برنج برای اولین بار توسط اعراب به کشور ایتالیا وارد شد که این واقعه در قرن سیزدهم اتفاق افتاد و از آن زمان آشپزهای ایتالیایی موفق به ساخت غذاهای مختلفی با آن کردند. پس از آشنا شدن با برنج، مردم محلی و بازرگانان ایتالیایی برنج را به شهراهای مختلف در ایتالیا بردند و مردم خود را با وجود همچین مواد غذایی آشنا کردند و در نتیجه به شهر پو ولی رسیدند که جای مناسبی برای کاشت برنج بود. رزاتو یکی از جدیدترین غذاها در ایتالیا به حساب می‌آید و با توجه به تاریخچه اکثر غذاها، رزاتو کشف تازه‌ای برای ایتالیا به حساب می‌آید.

این غذا برای اولین بار در سالهای ۱۸۰۰ کشف شد و قبل از آن هیچ اثری از وجود داشتن این غذا در لیست غذاهای ایتالیایی نبوده که از سالهای ۱۹۰۰ به بعد، دستور پخت این غذا کامل‌تر شده و اسم رزاتو را به خود گرفته.

کلام آخر

غذاهای ایتالیای همگی نشان‌دهنده بخشی از فرهنگ و تاریخ این کشور هستند. تمامی این غذاها برای همگی افراد می‌توانند جذاب باشند اگر شما به دنیای آشپزی ایتالیایی علاقه‌مند باشید! ایتالیا دارای تعداد بیشماری از غذاهای مختلف و به خصوص غذاهای خانگی است که طعم آن در هیچ رستورانی پیدا نمی‌شود و شما برای چشیدن طعم این غذاها باید شخصا به کشف آنها در خود کشور ایتالیا بپردازید! ما در این لیست سعی کردیم که بهترین غذاها و وعده‌های غذایی ایتالیا را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با فرهنگ غذایی این کشور آشنا شوید. از همراهی شما با ما در این سفر به دنیای آشپزی ایتالیا، سپاس گذاریم!

نویسنده: امیرحسین نظری

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *