خانه > فرهنگ و هنر > دنیای هنرمندان > واکنش تند هنرمندان به باخت عمدی علیرضا کریمی

واکنش تند هنرمندان به باخت عمدی علیرضا کریمی

واکنش تند هنرمندان به باخت عمدی علیرضا کریمی

باخت تلخ علیرضا کریمی کشتی گیر ایرانی مقابل حریف روسی برای روبه رو نشدن با کشتی گیر اسرائیلی واکنش بسیاری از کاربران در فضای مجازی و هنرمندان را در پی داشت .

در ادامه واکنش بعضی از هنرمندان به باخت عمدی علیرضا کریمی را می خوانید .

باخت عمدی علیرضا کریمی

واکنش هنرمندان به باخت علیرضا کریمی و بازی نکردن با تیم های اسرائیلی

امیر مهدی ژوله :

امیر مهدی ژوله با انتشار فیلم کشتی علیرضا کریمی متن زیر را منتشر کرد :

روزی روزگاری قرار بود با قرار نگرفتن روبروی اسرائیلی ها موجودیتشان را به چالش بکشیم و صدای مظلومیت فلسطینیان را به گوش جهانیان برسانیم.تا اینجا همه چی خوب بود.

ظالم معلوم ،مظلوم معلوم،ما هم که پهلوان عالمیم. ماجرا از جایی شبیه سیرک خلیل عقاب شد که اعلام کردند در صورت مشاهده امتناع یک ورزشکار از روبرو شدن با حریف،به دلایل سیاسی)آن ورزشکار،آن فدراسیون و حتی کل کاروان ورزشی آن کشور با جریمه های سنگین مالی و محرومیت های طولانی مدت روبرو میشوند…خب تصمیم ما و تصمیم گیران و متولیان امور چه بود؟

هیچی.ما با حریفان اسرائیلی روبرو نمیشویم چون با آرمانهایمان در تضاد است ولی محروم و جریمه هم نمیشویم چون ظرفیت این میزان هزینه دادن در ورزشکاران ،رسانه ها،مردم و افکار عمومی وجود ندارد.پس دروغ میگوییم.تقلب میکنیم و برای به زمین گرم خوردن ورزشکاران اسرائیلی دست رو به آسمان میبریم. همه این سالها همین بوده.ورزشکاران ما به جای رفتن روی تشک و روی تاتامی،روی صفحه منچ و مارپله رفته اند.اسرائیلی کی،چطور و از کجا سر درمی اورد ؟

این بار به بهانه کدام بیماری کدام مصدومیت کدام ناتوانی نامه ببریم و ولی بیاوریم که فدراسیون جهانی باور کند و محروم نکند و جریمه ننویسد. اینکه ما به جای یک مستحب سیاسی(روبرو نشدن با اسرائیل)یک منکر محرز و مسلم دینی و اخلاقی (دروغ گفتن) را برگزیدیم به کنار،به درک.یکنفر تا به حال پرسیده در این موش و گربه بازی جدید،مظلومیت فلسطینش کو؟

نامشروع بودن اسرائیلش کو؟آرمانش کو؟اخلاقش کو؟ وقتی ما از ترس جریمه و محرومیت اعلام نمیکنیم که به دلیل نامشروع شناختن اسراییل با ورزشکاران آنها روبرو نمیشویم،اسرائیلی ها و فلسطینی ها و مردم و رسانه ها و افکار عمومی چه برداشتی و چه دریافتی از رفتار ما میکنند جز اینکه ورزشکاران ایرانی چرا انقدر مصدوم میشوند؟!

پس کو صدایی که قرار بود با این کارها به گوش جهانیان برسانیم؟ شترسواری دولا دولا و ارمانگرایی و ازادی خواهی با دروغ و تقلب نمیشود. یکبار برای همیشه تکلیف را روشن کنیم.یا با صدای بلند بگوییم مرده شور اسرائیل و ورزشکار اسرائیلی را ببرند و ما با انها روبرو نمیشویم و بهای آن هرچه باشد میپردازیم.یا اگر حال نمیکنیم و نمیخواهیم و نمیشود ،این رفتار منافقانه را تمام کنیم و یک فکر بکری بکنیم برای گرفتن حال از اسرائیل و دادنش به فلسطینیان.مثلا…

مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی طنز پرداز ایرانی نیز با انتشار متن زیر در اینستاگرام خود نسبت به مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی در مقابل حریفان اسرائیلی واکنش نشان داد و نوشت :

یعنى این خدمتى که ما توى این سالها به ورزش اسرائیل کردیم و این مدال هاى جهانى که بهشون تقدیم کردیم، فدراسیون هاى خودشون نتونستن بکنن…

کاش اقلاً میخواهیم مسابقه ندیم، سینه مون رو بدیم جلو و سرمون رو بگیریم بالا و بگیم به خاطر آرمانمون مسابقه نمیدیم و محرومیتش رو هم میکشیم. اینجورى خیلى تحقیر آمیزه که ورزشکارمون خودش رو بزنه به مصدومیت و مریضى و اضافه وزن پیدا کنه. میخندن بهمون.

این آخرى هم که تیر خلاص رو زد به شخصیت و آبرومون. اون فریاد هاى باید ببازى… اون فیتیله پیچ ها… خیلى دردناک بود…

پ.ن: غم انگیز تر این که بعدش فدراسیون بیانیه داده و از گذشت و فداکارى این ورزشکار تشکر کرده، انگار راه دیگه اى هم داشته. خوبه همین چند وقت پیش برخوردتون با شجاعى و حاج صفى رو دیدیم. وقتى طرف رو مجبور میکنید، دیگه بعدش واسه چى ازش تشکر میکنید؟!؟!؟

محمدرضا هدایتی
محمد رضا هدایتی درباره باخت علیرضا کریمی کشتی گیر ایرانی نوشت :

اى مرده شور این سیاست روببرن که اینجور این جوان دلاور مرد سرزمین ما رو مجبور کردند فتیله پیچ بشه،آقا میخوام با همه مردم دنیا رفیق باشم میشه آیا؟نمیشه؟میشه؟ شده؟ نشده؟ نکنه شده ما خبر نداریم ؟ شایدم نمیشه ؟ مکروهه؟ حرومه؟… به هر حال هروقت آشتى کردیدو آرزوى مرگ حواله ندادید به هم خبرمون کنید ! کار داریم بابا میفهمید !کار داریم، ومن الله توفیق

سجاد افشاریان
سجاد افشاریان، بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون درباره باخت علیرضا کریمی و بازی نکردن با تیم های اسرائیلی نوشت:

بازیکن هاى فوتبال فلسطین میرن با تیم هاى اسرائیلى قرارداد مى بندن و براى اون ها بازى مى کنن ؛ بعد ما به پهلون مملکتمون مى گیم #باید_ببازی_علیرضا کاش تموم بشه این شکل سیاست گذارى چون حتى اگر هدف به رسمیت نشناختن باشه ؛ با این شیوه و دیده شدن اسرائیل روى سکوى قهرمانى این اتفاق نمى افته .. خدا فرشته روى شونه هات باشه پهلوون علیرضا جانِ ما

رویا میرعلمی بازیگر لیسانسه ها نیز نوشت :

در هیچ کجای دنیا دستور به باختت نخواهند داد …افسوس و صد افسوس!!!!بباز علیرضا!بباز

گردآوری : حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *