خانه > دنیای مد و فشن > لباس و کیف و کفش > ویژگی های سوتین مناسب جهت استفاده روزانه

ویژگی های سوتین مناسب جهت استفاده روزانه

ویژگی های سوتین مناسب جهت استفاده روزانه

زمانی که صحبت از سوتین مناسب استفاده روزمره می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد راحت بودن آن است. دانستن اصول انتخاب یک سوتین که با بدن فرد متناسب باشد بسیار ضروری است. در واقع می‌توان گفت که اگر سوتین انتخابی شما متناسب با بدن و فرم سینه‌هایتان باشد احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

با توجه به تنوع بالای مدل‌ها، انواع، جنس و کیفیت‌هایی که در بازار وجود دارد انتخاب سوتین مناسب ممکن است کمی سخت باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید با خصوصیات آن آشنا شوید و بدانید که باید به چه فاکتورهایی توجه کنید. در ادامه به بررسی ویژگی‌های سوتین مناسب استفاده روزانه و معرفی چند مدل از پرطرفدارترین آن‌ها می‌پردازیم.

خصوصیات سوتین مناسب

برای خرید یک سوتین که برای استفاده روزمره مناسب باشد باید ویژگی‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. از آنجا که لباس زیر مستقیماً با پوست بدن در ارتباط است باید وسواس بیشتری برای انتخاب آن به خرج دهید. در ادامه این خصوصیات را بررسی می‌کنیم.

جنس سوتین

بهترین جنس پارچه‌ای که یک سوتین مناسب می‌تواند داشته باشد، نخ و پنبه است. سوتین نخی باکیفیت با رد و بدل کردن هوا به تنفس پوست کمک کرده و از رشد و تجمع باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین از تعریق بیش از حد جلوگیری خواهد کرد و روی بدن، رنگ و نقش به جا نمی‌گذارد.

سوتین نخی برخلاف سوتین‌هایی که دارای متریال نامرغوب و پلاستیکی هستند سبب ایجاد چروک و افتادگی سینه و حساسیت‌های پوستی نمی‌شود. بنابراین در هنگام خرید انواع سوتین باید به جنس پارچه و کیفیت متریال‌های دیگر آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا سلامتتان به خطر نیفتد. به عنوان مثال قزن‌ها و قفل‌های سوتین نیز باید از فلزات ضدحساسیت بوده و در جای مناسبی دوخته شده باشند.

قابلیت شستشو

با توجه به اینکه سوتین به عنوان یک لباس زیر به طور مداوم شسته می‌شود، لازم است که از متریال و دوخت مناسبی برخوردار باشد. در واقع یک سوتین مناسب نباید با شستشو دچار تغییر حالت، گشاد شدن یا آب رفتن و همین‌طور تغییر رنگ شود.

اندازه، مدل و دوخت متناسب با فرم بدن

یکی از مهم‌ترین نکات در تهیه سوتین، متناسب بودن اندازه کاپ، بند و دور آن با بدن است. کوچک بودن اندازه قسمت‌های مختلف سوتین می‌تواند سبب ایجاد فشار روی پوست و بدن شود. همچنین بزرگ بودن آن نیز مشکلات خاص خود را در پی دارد. به علاوه توجه کنید که یک سوتین باکیفیت و مناسب نباید در طول زمان دچار شل شدگی و از بین رفتن حالت کشسانی شود. دوخت سوتین و اتصال قسمت‌های مختلف آن به یکدیگر باید تمیز و باکیفیت باشد تا تنخور و فرم‌دهی خوبی داشته باشد.

کیفیت و دوام سوتین

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که یک سوتین زیبا و خوش رنگ را تهیه کنید و پس از چندبار شستشو دچار تغییر رنگ و دفرمه شدن شود. این نوع سوتین‌ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند. در واقع یک سوتین مناسب استفاده روزمره برای داشتن کیفیت بالا، علاوه بر اینکه باید از متریال و پارچه مناسبی برخوردار باشد، باید طراحی استاندارد، کیفیت و ظرافت دوخت بالایی نیز داشته باشد. از این رو توصیه می‌شود برندهای معتبر بازار را تهیه کنید.

معرفی چندین سوتین پرطرفدار برای استفاده روزمره

همان‌طور که می‌دانید مدل‌ها و انواع مختلفی از سوتین‌ها با کاربردهای متفاوت در بازار وجود دارند. در این میان برخی از پرطرفدارترین سوتین‌هایی که علاوه بر زیبایی، راحتی بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند و مناسب استفاده روزانه هستند عبارت‌اند از:

سوتین نخی، راحت و بی دردسر

سوتین‌های نخی به دلیل داشتن پارچه‌های سبک و خنک بودن، راحتی زیادی را برای بانوان به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل برای استفاده روزمره گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. این نوع سوتین‌ها به دلیل داشتن الیاف طبیعی دارای خاصیت جذب عرق، قابلیت ایجاد تنفس و عبور هوا برای پوست، جنس نرم و ضد حساسیت هستند.

سوتین تی‌شرت (T-Shirt Bra)؛ مدلی راحت از سوتین زنانه

این مدل از سوتین‌ها پایه ثابت کشوی هر بانویی است. کاپ این سوتین‌ها صاف و یکدست بوده و زیر لباس‌های نازک یا پارچه‌های سبک، فرم نوک سینه‌ها را بدون برآمدگی نشان می‌دهد و در عین راحتی حالت زیبایی را نیز به سینه‌ها می‌بخشد. روی کاپ و اطراف آن درز و دوختی دیده نمی‌شود. به همین دلیل از آن‌ها به عنوان سوتین‌های بدون درز و قالب نیز یاد می‌شود که برای استفاده زیر لباس‌های راحتی داخل منزل و استفاده روزمره با هر نوع لباسی گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

سوتین توری، هم راحت هم جذاب

سوتین‌های توری از پرطرفدارترین سوتین‌ها در میان بانوان هستند که نقش مهمی در جذاب کردن و زیبایی سینه‌ها ایفا می‌کنند. این سوتین‌ها در انواع مختلف کاپ‌دار، فنردار، فانتزی و ترکیبی از تور و پارچه کشی تولید می‌شوند. در این میان سوتین‌هایی که از پارچه کشی و تور تهیه می‌شوند بسیار سبک و راحت بوده و قابلیت فرم دهی به سینه‌ها را نیز دارند.

از آنجا که در این نوع سوتین‌ها از تور استفاده می‌شود جریان هوا به خوبی رد و بدل شده و سبب خنکی می‌شود. از این رو استفاده از آن به ویژه در فصل‌های گرما بسیار مناسب است. تنوع بالایی که در رنگ پارچه‌های تور این سوتین‌ها وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد که انرژی بیشتری از پوشیدن آن‌ها بگیرید. علاوه بر این سوتین‌های توری محدود به نوع خاصی از لباس نبوده و می‌توان از آن‌ها زیر اکثر لباس‌ها استفاده کرد.

راهنمای تشخیص سوتین مناسب

برای اینکه بتوانید سوتین مناسب خود را پیدا کنید لازم است چندین مورد را بررسی کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • بررسی بندهای سوتین: بندها وظیفه نگهداری و حمل سینه‌ها را به عهده دارند و باید بتوانند علاوه بر بالا نگه‌داشتن آن‌ها احساس راحتی را نیز منتقل کنند. پس اندازه آن‌ها باید به گونه‌ای طبیعی باشد که نه خیلی سفت و محکم بوده و نه آن‌قدر شل باشند که به راحتی بتوان آن‌ها را حرکت داد. در واقع با خم و راست شدن نباید بندها جابه‌جا شوند.
  • بررسی قسمت مرکزی: قسمتی که کاپ‌ها به هم متصل می‌شوند را بررسی کنید تا هیچ فاصله‌ای میان سینه‌ها و کاپ وجود نداشته باشد. در غیر این صورت اندازه سوتین برای شما کوچک یا بزرگ است.
  • بررسی کاپ‌ها: اندازه کاپ‌ها باید به گونه‌ای باشد که بافت سینه کاملاً داخل آن جای بگیرد و از اطراف یا زیر بغل بیرون نزند و همین‌طور از بالای سینه نیز جمع نشود.

کلام پایانی

انتخاب سوتین مناسب جهت استفاده روزانه امری بسیار مهم است که با توجه به استفاده مداوم و مدت طولانی باید با دقت بیشتری انجام گیرد. یک سوتین مناسب باید جنس باکیفیتی داشته باشد و بتواند جریان هوا را از خود عبور دهد. همچنین باید اندازه مناسبی داشته باشد تا سبب فشار آوردن به بدن و به جا گذاشتن رد خود روی بدن نشود. در حالت کلی توصیه می‌شود برای تهیه سوتین مرغوب از برندها و فروشگاه‌های معتبر مانند denimset.ir اقدام به خرید کنید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

نکات طلائی خرید کت و شلوار

نکات طلائی خرید کت و شلوار انتخاب کت و شلوار مناسب می‌تواند یک چالش بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *