خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > پن چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

پن چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

پن چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

آیا می دانید پن صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ این محصول یکی از بهترین شوینده های صورت است که با عدم تغییر دادن pH طبیعی پوست، باکتری های مفید آن را از بین نمی برد. در واقع شستشوی صورت اساسی ترین راه برای داشتن پوست سالم است؛ اما استفاده از شوینده های قوی برای این کار نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به سلامتی و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید؛ لازم است بدانید پن شستشوی صورت چیست ، چه فواید و عوارضی دارد و چگونه باید از آن استفاده نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پن چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

پن شستشوی صورت چیست؟

در پاسخ به این سوال که پن شستشوی صورت چیست ؟ باید بگوییم پن یک شوینده ملایم است که از لحاظ ظاهری شبیه به صابون بوده، اما دارای PH متفاوتی است. در واقع این محصولات قلیایی بسیار کمتری نسبت به صابون دارند و پس از استفاده پوست شما را دچار خشکی، حساسیت یا التهاب نخواهند کرد.

شما می توانید انواع پن جامد صورت را متناسب با نوع و نیاز پوستتان از میان محصولات ویتالیر ، فیس دوکس، آردن، مدیپن، فولیکا، بایومارین و … تهیه کنید. البته امروزه انواع پن مایع را نیز می توانید از میان برندهای معتبری مانند پریم انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

انواع پن صورت

پن شستشوی صورت با توجه به ترکیباتش، نواع مختلفی دارد و برای خرید آن باید ابتدا نوع پوستتان را بشناسید و سپس از میان انواع پن که در زیر نام برده ایم، مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید:

پن پاک کننده صورت

پن های پاک کننده عموماً برای انواع مختلف پوست قابل استفاده هستند و وظیفه اصلی آن ها، پاک کردن آلودگی در کنار حفظ رطوبت پوست می باشد. این محصولات قدرت پاک کنندگی فوق العاده ای دارند و با از بین بردن سلول های مرده پوست، به مرور آن را شفاف تر خواهند کرد.

پن چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

پن ضد جوش

اگر پوستی چرب، مختلط یا مستعد جوش و آکنه دارید، پیشنهاد می کنیم پن های ضد جوش را انتخاب کنید تا علاوه بر کنترل چربی و سبوم، به درمان جوش و کاهش سایز منافذ باز نیز کمک نمایند.

پن لایه بردار و ضد لک

وجود سلول های مرده روی پوست، باعث کدر و تیره به نظر رسیدن پوستتان می شوند. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شده اید، بهتر است با یک پن لایه بردار صورتتان را بشویید. این محصولات حاوی دانه های اسکرابی و ریزی هستند که باعث شفاف و تازه شدن پوست خواهند شد.

پن رطوبت رسان

بهترین انتخاب برای پوست های اگزمایی، خشک و حساس، پن رطوبت رسان است که با فرمولاسیون خاص خود موجب آبرسانی قوی به پوست صورت می شود. همچنین این محصولات حاوی مواد مغذی هستند که منجر به روشن و درخشان شدن پوست خواهند شد.

پن روشن کننده

برای پوست های لک دار، کدر و تیره، پن های روشن کننده انتخاب ایده آلی به نظر می رسند. با استفاده مداوم از این محصولات می توانید طراوت، روشنی و شفافیت را به پوستتان هدیه دهید.

فواید استفاده از پن صورت چیست؟

پن های صورت عموماً فاقد ترکیبات صابونی و خشن هستند و از دترجنت های سنتزی با پیوندهای کووالانسی ساخته می شوند. برخی از مهم ترین فواید استفاده از پن صورت را در این بخش توضیح می دهیم:

عدم تغییر در PH طبیعی پوست

پوست نرمال دارای PH حدود ۵٫۵ بوده و برای جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی در ناحیه صورت، لازم است برای شستشوی آن از محصولاتی استفاده کنید که PH پوست را تغییر ندهند. افزایش PH پوست باعث قلیایی شدن آن و ایجاد چربی، آکنه یا رشد باکتری ها شده و کاهش آن نیز موجب بروز چین و چروک و حساسیت پوستی خواهد شد.

پن ها به دلیل PH خنثی که دارند مشکلی برای پوست صورت ایجاد نمی کنند و باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست شما نخواهند شد.

تمیز کردن فیزیکی پوست

یکی از فواید استفاده از پن صورت این است که این محصولات بر خلاف صابون که پوست را به صورت شیمیایی تمیز می کند، به صورت فیزیکی پوستتان را تمیز خواهند کرد. به این شکل، دیگر با مشکلاتی نظیر خشکی بیش از حد پوست مواجه نمی شوید.

پن چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

کمک به رفع مشکلات مختلف پوست

همانطور که در بالا توضیح دادیم، پن شستشوی صورت با خواص متفاوتی همچون روشن کنندگی، ضد لک، پاک کننده، لایه بردار، ضد جوش، رطوبت رسان و کاهش دهنده چربی برای انواع مختلف پوست تولید شده است. به این صورت هر نوع پوست یا مشکلی که داشته باشید می توانید به کمک پن مناسب، آن را درمان کنید.

عوارض استفاده از پن صورت چیست؟

درباره عوارض استفاده از پن باید بگوییم اگر پن مناسب پوستتان را انتخاب کنید، با هیچ گونه عوارضی رو به رو نخواهید شد. چرا که این محصولات فاقد اسانس و پارابن هستند و باعث ترمیم، آبرسانی، سالم و زیباتر شدن پوست صورت شما می شوند.

می توان گفت تنها ایراد پن شستشوی صورت این است که معمولاً خیلی زودتر از محصولاتی مانند صابون یا فوم و ژل شستشوی صورت تمام می شوند و با توجه به قیمت نسبتاً بالایشان، از نظر اقتصادی چندان به صرفه نیستند.

نحوه استفاده از پن صورت

نحوه استفاده از پن صورت بسیار شبیه به صابون و دیگر شوینده ها است. البته می توانید به جای دستانتان، از پارچه یا لیف مخصوص شستشوی صورت استفاده کنید تا پوست شما به صورت عمیق تری تمیز شود.

نکات و نحوه استفاده از پن صورت طبق مراحل زیر است:

  1. با آب نیمه گرم صورتتان را نم دار کنید.
  2. پن را بین انگشتان خود ماساژ دهید و کف به دست آمده را روی صورت بمالید.
  3. به کمک فیس براش یا لیف مخصوص، به آرامی کف را روی پوستتان ماساژ دهید تا همه جای صورت به آن آغشته شود.
  4. اجازه دهید کف حاصله مدت زمان کمی روی پوست باقی بماند و سپس آن را کاملاً بشویید.
  5. صورتتان را خشک کنید و در انتها نیز از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

نکاتی در خصوص شیوه نگهداری از پن صورت

  • توجه داشته باشید که پن نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد؛ چرا که در اینصورت روی آن آلودگی جمع شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین توصیه ما این است که پن خود را روی یک اسفنج آنتی باکتریال گذاشته و در جعبه بسته بندی قرار دهید.
  • با توجه به اینکه پن نسبت به صابون گران قیمت تر است، می توانید پن جامد خود را به دو یا چهار قسمت تقسیم کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • می توانید برای افزایش عمر پن، آن را در جا صابونی مخصوص نگه دارید تا کمتر در معرض رطوبت قرار بگیرد و مدت زمان طولانی تری بتوانید از پن جامد خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره فواید و عوارض استفاده از پن با شما عزیزان صحبت کردیم تا بتوانید راحت تر برای تهیه این محصول تصمیم بگیرید و به کمک آن پوستی سالم و شاداب داشته باشید. به خاطر داشته باشید که اگر قصد خرید این محصولات را دارید، سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده پن مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا از کیفیت آن مطمئن باشید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۸ روغن معجزه آسا برای درمان شوره سر

درمان شوره سر در خانه  شوره سر یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از …

یک دیدگاه

  1. سحر قاسمی

    واقعا پن برای پوست چرب خوبه و جوش ها رو از بین میبره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *