خانه > سرگرمی > کامپیوتر، موبایل، اینترنت > چگونه از سرقت وای فای WiFi خانه جلوگیری کنیم؟

چگونه از سرقت وای فای WiFi خانه جلوگیری کنیم؟

چگونه از سرقت وای فای WiFi خانه جلوگیری کنیم؟

برای اینکه بفهمید چه کسی اینترنت شما را سرقت می‌کند، باید با جمع‌آوری اطلاعات از شبکه کار خود را آغاز کنید. به روتر (دستگاه یا شبکه) خود وارد شوید و قسمتی را که نشان می‌دهد چه وسایلی به روتر شما متصل هستند را بررسی کنید.

روشی برای جلوگیری از سرقت وای فای منزل

تصور کنید شما در خانه آماده پخش آخرین قسمت سریال مورد علاقه‌ی خود هستید اما می‌بینید که ویدئو به هم ریخته است و متوقف می‌شود. آیا ارائه‌دهنده اینترنت شما سرعت را کم کرده است یا اتفاق دیگری افتاده است؟

روزهایی هست که متوجه می‌شوید که سرعت اینترنت برروی هر وسیله‌ای افت می‌کند، چه در جریان ویدئو، چه گشت و گذار روزانه و به طور منظم در تبلت یا رایانه. برخی اوقات این فقط می‌تواند عملکرد اینترنت شما باشد یا حتی ممکن است کسی اینترنت شما را سرقت کند و پهنای باند شما را مورد استفاده قرار دهد.

برای اینکه بفهمید چه کسی اینترنت شما را سرقت می‌کند، باید با جمع‌آوری اطلاعات از شبکه کار خود را آغاز کنید. به روتر (دستگاه یا شبکه) خود وارد شوید و قسمتی را که نشان می‌دهد چه وسایلی به روتر شما متصل هستند را بررسی کنید.

مطابق با گزارش سایت افتا، اگر یک راه حل ساده‌تر هم می‌خواهید، می‌توانید به طور موقت یک اکانت به نام Wireless Network Watcher (ناظر شبکه بی سیم) بگیرید.

این برنامه رایگان به شما لیستی از ابزارهای متصل به شبکه Wi-Fi شما می‌دهد. شما می‌توانید به سرعت هر موقع آن را بخواهید بررسی و یا باز کنید. هنگامی که فهرستی از دستگاه‌های متصل دارید، مواردی که متعلق به شما هستند را شناسایی کنید. برای مثال، رایانه‌ی شما باید با نام خودش در لیست باشد. تبلت یا گوشی هوشمند شما باید با نام تولیدکننده خود در آنجا باشد.

 چگونه WiFi خود را امن کنید؟

اگر شما نمی‌توانید، موارد ذکر شده در لیست را حذف کنید. به سادگی یکی یکی دستگاه‌ها را خاموش کنید یا فقط Wi-Fi آن‌ها را قطع کنید تا متوجه شوید چی به چی است. زمانی که دستگاهی متصل به شبکه را پیدا می‌کنید که متعلق به شما نیست، شما می‌فهمید که یک مجرم یا سارق دارید. اگر کاهش سرعت اینترنت به صورت تصادفی باشد، ممکن است لازم باشد چند بار آن را بررسی کنید. مجرمان ممکن است از اینترنت شما به ندرت استفاده کنند.

اگر شبکه شما قبلا رمزگذاری شده است و کسی هنوز آن را دارد، شما باید رمز عبور خود را بلافاصله تغییر دهید. سپس حواستان را جمع کنید که آیا دوباره موفق به ورود خواهند شد یا خیر. اگر وارد شدند، ممکن است آن‌ها به روتر شما دسترسی داشته باشند.

روتر خود را به تنظیمات کارخانه باز گردانی کنید. راهنمای خود را برای دستورالعمل بررسی کنید، سپس از ابتدا آن را دوباره تنظیم کنید، به معنی تغییر دادن گذر واژه، فعال کردن رمز گذاری، انتخاب یک SSID جدید و غیر فعال کردن ویژگی‌های کنترل از راه دور است. توجه کنید که اگر گذر واژه رمزگذاری خود را تغییر دهید، حتما باید رمز عبور را در تمام ابزارهای خود به‌روزرسانی کنید.

منبع: isna.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

خدمات سئو؛ واجب‌تر از نان شب برای کسب و کار‌ها

خدمات سئو؛ واجب‌تر از نان شب برای کسب و کار‌ها مقدمه‌ای بر خدمات سئو: چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *