خانه > اخبار ایران و جهان > کاشت «تراشه تشخیص هویت» در دست کارمندان

کاشت «تراشه تشخیص هویت» در دست کارمندان

 نه کیفی، نه کلیدی، نه کارت و مشخصات شناسایی، بدون هیچ کدام از اینها قفل‌ها را بسادگی باز کنید، وارد ساختمان شوید، کارت‌های بانکی را کنار بگذارید و فقط با یک تراشه کاشتنی در دستتان، تجارت و کارهای خود را پیش ببرید. این قرار است برای کارکنان یک شرکت در نزدیکی بروکسل رخ دهد. به آینده خوش آمدید.

کاشت «تراشه تشخیص هویت» در دست کارمندان

بتازگی یک شرکت بازاریابی و فناوری به نام NewFusion تراشه‌هایی را که از طریق فرکانس رادیویی به شناسایی دارندگان آن می‌پردازد در دست کارکنان داوطلب خود کار گذاشته که دیگر نیازی به استفاده از کارت شناسایی یا کلید و مانند اینها برای ورود این اشخاص به شرکت و استفاده از امکانات آن نیست.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از یورونیوز، این کیت که شبیه به یک لوله شیشه‌ای با ضخامت مداد است بتازگی به طور آزمایشی در دست یکی از کارکنان شرکت مذکور کار گذاشته شده و به گفته وینسنت نیس، مدیر عامل آن، دربردارنده بعضی از اطلاعات شخصی است و می‌توان آن را داشبورد اطلاعات شخصی دانست: «فقط کافی است که تراشه خود را اسکن کنید و به اطلاعات شخصی خود دسترسی پیدا کنید؛ موسیقی مورد علاقه‌تان را به فهرست پخش اضافه کنید و حتی نوبت پخش آن را بر اساس انتخاب و تصمیم خود قرار دهید».
اگرچه استفاده کنونی این تراشه به باز کردن در و امکان دسترسی به رایانه‌ها برای فردی محدود شده که این تراشه را در دست خود قرار می‌دهد اما به گفته مدیر نیوفیوژن، هدفی بزرگتر مبنای توسعه این تراشه است که زندگی آینده را دگرگون می‌کند و دیگر نیازی به همراه داشتن کارت بانکی و گواهی‌های حمل و نقل و… نیست: «این فناوری روابط ما را با تجارت نیازمند تعریف دوباره می‌کند. برای مثال هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا رفتن به کتابخانه و یا انجام امور بانکی لازم نیست که چند کارت به همراه داشته باشید».
از سوی دیگر، دکتر پیتر جی.بنتلی، استاد علوم رایانه در کالج لندن با اشاره به سرعت روزافزون پیشرفت تکنولوژی استفاده از این روش‌ها را عاقلانه نمی‌داند: «هنگام ساخت خانه‌های هوشمند آخرین فناوری‌ها در آنها به کار گرفته می‌شود اما فقط چند سال بعد آنها دیگر کهنه شده‌اند. آچه در بدنتان می کارید نیز همین وضعیت را خواهد داشت و چند سال بعد بی‌مصرف خواهد بود. همچنین معلوم نیست که هر چند سال باید این تراشه‌ها را از بدن خارج کرد و جایشان تراشه‌ای تازه کاشت؟ ما در دنیایی به سر می‌بریم که مدام در حال دگرگونی و تحول است.
یک شرکت سوئدی هم در سال ۲۰۱۵ میلادی از تراشه‌ای مشابه استفاده کرده بود که به کارکنانش اجازه دسترسی به دفتر و امکان استفاده از دستگاه‌هایی چون فتوکپی را عرضه می‌کرد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

کشف جدید ژاپنی‌ها عمر نامحدود را به انسان هدیه می‌دهد

کشف جدید ژاپنی‌ها عمر نامحدود را به انسان هدیه می‌دهد محققان ژاپنی موفق به کشف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *