خانه > اسرار خانه داری > دکوراسیون و چیدمان > کناف بهتر است یا گچبری سقف پیش ساخته

کناف بهتر است یا گچبری سقف پیش ساخته

کناف بهتر است یا گچبری سقف پیش ساخته

بازسازی خانه  یکی از پروژه هایی است که با هدف بهبود شکل ظاهری و ماندگاری بنا صورت می گیرد. در این پروژه بخش های مختلف ساختمان دستخوش تغییرات مثبت و بهسازی قرار می گیرد. استفاده از انواع دیوارپوش و سقف کاذب نیز انتخاب رایجی است که انجام می شود. در این میان انتخاب کناف به عنوان سقف کاذب و دیوارپوش طرفداران زیادی دارد. در این مقاله درباره کناف، مزایای آن و تفاوتی که با گچبری های پیش ساخته دارد، خواهیم گفت.

 درباره کناف

استفاده از سقف یا دیوار کناف  یکی از انتخاب های پرطرفدار و پرکاربرد است که می توان در حین اجرای پروژه بازسازی ساختمان انجام داد. علاوه بر اینکه کار طراحی داخلی ساختمان را آسان می کند. کناف نوعی متریال ساخته شده به صورت پنل های گچی است که می توان به صورت سازه های پیش ساخته برای سقف یا دیوار ساختمان استفاده کرد. این سازه های پیش ساخته هم روند اجرای پروژه را تسریع می کند و هم به دلیل وزن کم نصب آن نیز آسان است. در کنار همه این موارد می توان از این متریال برای هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد.

مزایای استفاده از کناف

استفاده از کناف در طراحی داخلی هر ساختمانی مزیت های زیادی به همراه دارد که از مهمترین آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وزن کم: از مهمترین مزیت های این متریال سبک بودن وزن آن است. این متریال در کنار زیباسازی و کاهش هزینه ها، وزن زیادی نیز به ساختمان تحمیل نمی کند. از همین رو در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله آسیب کمتری ایجاد می شود.
  2. انعطاف پذیری بالا: شما می توانید از این متریال برای طراحی های مختلف استفاده کنید. در واقع می توان سقف کناف را به هر شکل و طرحی که مورد نظر شما است اجرایی کنید بدون اینکه محدودیتی از جهت اجرای پروژه یا شکل پذیری پنل ها داشته باشید.
  3. مقاومت زیاد: از دیگر مزیت های این متریال مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و آتش است که استفاده از آن را برای قسمت های مختلف ساختمان توجیه پذیر می کند.
  4. تسهیل در نصب و اجرا: به دلیل سبک بودن و پیش ساخته بودن این سازه ها می توان در کمترین زمان پنل ها را روی سقف یا دیوار نصب کرد. علاوه بر اینکه این متریال به عنوان سقف کاذب می تواند کار بازسازی بنا را تسهیل و تسریع کند. البته برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید با کارشناسان شرکت کیان دکور مشورت کنید.
  5. پوشش تاسیسات ساختمانی: در برخی ساختمان ها، تاسیسات از سقف عبور داده شده است. در صورتی که بخواهید آن را بپوشانید بهترین گزینه استفاده از انواع سقف های کاذب است.
  6. مقرون به صرفه: هزینه کناف در مقایسه با سایر متریال برای سقف یا دیوار کاذب بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

کاربردهای کناف

شاید برای شما سوال باشد که از کناف در چه مواردی می توان استفاده کرد. در ادامه به مهمترین کاربردهای کناف اشاره می شود:

  • استفاده به عنوان سقف کاذب در قسمت های مختلف ساختمان
  • قابل استفاده به عنوان دیوارهای جدا کننده
  • ایجاد سقف های کاذب یکپارچه
  • مورد استفاده به عنوان دیوارهای کاذب پوششی در بازسازی ساختمان

درباره گچبری ساختمانی و انواع سنگ گچ

گچ به عنوان یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد است که در واقع از سولفات دوکلسیم آبدار ایجاد شده است. این سنگ ها پس از فرآوری تبدیل به پودر سفید رنگی می شود که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر تولید شده که به عنوان گچ شناخته می شود می تواند در بخش های مختلف ساختمان کاربرد داشته باشد.

در  سنگ گچ نیز انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • سنگ گچ بلوری
  • سنگ گچ غیر بلوری
  • سنگ گچ مرمری
  • سنگ گچ خالص
  • گچبری پیش ساخته پلی یورتان

در گذشته برای زیباسازی سقف یا دیوارهای ساختمان از انواع روش های گچبری سنتی استفاده می شود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سازه های پیش ساخته ای تولید می شود که از جنس پلی یورتان است. از این سازه ها می توان برای دکوراسیون محیط داخلی ساختمان استفاده کرد. این روش کمک کرده تا فرایند زمان بر و پرهزینه سنتی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و جایگزین شود. ابزار پلی یورتان که در واقع جایگزین گچبری های سنتی است توانسته تا حد زیادی بازار را فرا بگیرد. این سازه ها برای نخستین بار در سال ۱۹۳۰  مورد استفاده قرار گرفت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پلی یورتان از ترکیب دو جز شیمیایی پلیمر و یورتان ساخته شده است. در واقع پلیمر به کار رفته در این سازه کمک می کند که این سازه های پیش ساخته ایمنی و دوام زیادی داشته باشد. علاوه بر اینکه مقاومت قابل قبولی در برابر حرارت دارد. تولید این سازه ها کمک کرده که بهترین جایگزین برای گچ باشد و هزینه ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. درواقع استفاده از ابزار پلی یورتان قیمت بازسازی ساختمان را نیز برای شما کاهش می دهد.

 ابزار پلی یورتان پیش ساخته چیست؟

به تولیداتی طولی و قطعات تزیینی گفته می شود که از جنس پلی یورتان است که به صورت فوم سخت تولید شده است. این سازه ها کمک کرده تا بهترین جایگزین به جای گچبری های سنتی باشد، تا علاوه بر کاهش متریال و هزینه ها، مزیت های دیگری نیز به همراه دارد. از جمله این موارد می توان به وزن کم آن اشاره کرد. سازه های گچ بری سنتی وزن زیادی در مقایسه با ابزار پلی یورتان دارد. از همین رو می توان گفت وزن زیادی به ساختمان تحمیل می کند.

 تفاوت کناف و گچبری پیش ساخته در چیست؟

شاید برای شما مهم باشد که به تفاوت این دو متریال پی ببرید. در ادامه به تفاوت کناف و گچبری پیش ساخته اشاره می کنیم:

  • گچ سنگین تر از کناف است از همین رو وزن بیشتری به ساختمان تحمیل می کند که در زمان وقوع زلزله می توان خطرساز باشد
  • گچ گرانتر و پرهزینه تر است علاوه بر اینکه زمان اجرای آن نیز بیشتر است
  • استفاده از گچ نیازمند مصالح مکمل است

بهترین کناف کار تهران

اگر در شهر تهران زندگی می کنید برای اجرای انواع سقف و دیوار کاذب به ویژه کناف باید از شرکت های خدمات دهنده متخصص و باتجربه استفاده کنید. شرکت ساختمانی کیان دکور به عنوان یکی از شرکت های باتجربه در زمینه اجرای کناف در تهران است که شما می توانید از تخصص و توانمندی استادکاران این شرکت استفاده کنید.

در صورتی که قصد اجرای سقف و دیوار کاذب دارید می توانید برای دریافت مشاوره و نیز عقد قرارداد با کارشناسان کیان دکور تماس بگیرید.

نتیجه گیری

اگر می خواهید اقدام به بازسازی بخش های مختلف ساختمان کنید، باید برنامه ریزی های اولیه را به درستی انجام دهید. استفاده از سقف کاذب و دیوارپوش و کفپوش مناسب نیز جزیی از این برنامه ریزی است. برای این موارد لازم است از نظر تخصصی و مشاوره کارشناسان خبره در این زمینه بهره مند شوید. چرا که در کنار متریال با کیفیت، اجرای دقیق و حرفه ای در کنار طراحی مناسب می تواند نتیجه بسیار رضایت بخش به همراه دارد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

با این روش، عطر قرمه سبزی کل خونه رو پر می‌کنه!

ترکیبات قورمه سبزی خوش عطر و خوشمزه قورمه سبزی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *